  • 21. Data: 2019-10-19 10:24:48
    Temat: Re: Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 października 2019 22:25:51 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > No chyba właśnie nie - ale może już teraz każda?
    > Wiesz, niektóre karty mają 5 lat ważności.

    Wiem, sam takie mam.
    Ale w 2014 jeszcze 5-letnich nie było.

    > To nie jest coś wyjątkowego w niektórych krajach.

    Może uściślisz?
    W jakim kraju ZABRONIONE jest używanie PINu on-line?
    Zabronione, nie utrudnione, np. brakiem infrastruktury - choć wtedy w takich
    miejscach zapewne kartą nie zapłacisz.

    > Tak myślały banki jakiś czas temu.

    I co im się w myśleniu zmieniło?
    Znów uściślij i podaj sytuację, w której przyda się pin offline, jeśli karta działa
    TYLKO z autoryzacją on-line - a autoryzacji on-line nie da się uzyskać, np. w
    samolocie albo na statku?

  • 22. Data: 2019-10-19 17:25:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ale w 2014 jeszcze 5-letnich nie było.

    Nawet 3 lata temu było zupełnie inaczej, jeszcze niedawno ludzie
    płakali nt. PINu offline.

    > Może uściślisz?
    > W jakim kraju ZABRONIONE jest używanie PINu on-line?

    Nie musi być zabronione w całym kraju jakąś np. ustawą, wystarczy że
    jest zabronione w wielu terminalach (większości).

    > Zabronione, nie utrudnione, np. brakiem infrastruktury - choć wtedy w
    > takich miejscach zapewne kartą nie zapłacisz.

    Oczywiście że zapłacisz. Autoryzacje online są stosowane jak
    najbardziej.

    Przecież wiadomo że to jest typowa sytuacja w UK. I we Francji.

    > I co im się w myśleniu zmieniło?

    Kierunek (fizycy napisaliby: zwrot). O 180 stopni.

    > Znów uściślij i podaj sytuację, w której przyda się pin offline, jeśli
    > karta działa TYLKO z autoryzacją on-line - a autoryzacji on-line nie
    > da się uzyskać, np. w samolocie albo na statku?

    Wymyśliłeś absurdalną sytuację.

    PIN offline przydaje się wtedy, gdy wymaga go terminal, co nie wyklucza
    wcale autoryzacji online.

    Ludzie robili w takich sytuacjach (i braku PINu na karcie) różne triki
    np. ze ścieżkami magnetycznymi i czasem udało się zapłacić, a czasem
    nie. To kwestia także konfiguracji w banku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 23. Data: 2019-10-19 20:16:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 19 października 2019 17:25:04 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > Nawet 3 lata temu było zupełnie inaczej, jeszcze niedawno ludzie
    > płakali nt. PINu offline.

    Za granicą.

    > Nie musi być zabronione w całym kraju jakąś np. ustawą, wystarczy że
    > jest zabronione w wielu terminalach (większości).

    Za granicą. Dla kart zagranicznych.

    > Oczywiście że zapłacisz. Autoryzacje online są stosowane jak
    > najbardziej.
    >
    > Przecież wiadomo że to jest typowa sytuacja w UK. I we Francji.

    Dla kart zagranicznych.
    Wtedy NIE jest stosowana autoryzacja on-line.
    I stąd wymaganie pinu offline (pikaczowo dla płatności powyżej określonej sumy - a
    jako że to zagranica, to terminal pikacza może nie mieć).

    > Kierunek (fizycy napisaliby: zwrot). O 180 stopni.

    Raczej skończyły się visy electron i maestro (choć tych w PL było i tak mało).

    > Wymyśliłeś absurdalną sytuację.
    >
    > PIN offline przydaje się wtedy, gdy wymaga go terminal, co nie wyklucza
    > wcale autoryzacji online.

    To Ty wymyślasz absurdalną sytuację, gdy możliwa i przeprowadzana jest autoryzacja
    on-line - ale z jakiegoś niewyjaśnionego powodu jednocześnie nie można sprawdzić pinu
    on-line.

    Pinu offline terminal wymaga - i bez niego nie pozwala na wykonanie transakcji - gdy
    nie ma możliwości sprawdzenia pinu on-line.
    A opcjonalnie korzysta z niego wtedy, gdy wspólna konfiguracja terminala i karty
    pozwala na płatność bez autoryzacji, ale pin jest wymagany - czyli przy transakcjach
    z chipa jak masz dobrą kartę.

    > Ludzie robili w takich sytuacjach (i braku PINu na karcie) różne triki
    > np. ze ścieżkami magnetycznymi i czasem udało się zapłacić, a czasem
    > nie. To kwestia także konfiguracji w banku.

    Jak z paska (o ile terminal pozwolił na pasek dla karty chipowej - na pasku jest o
    tym informacja) można było zapłacić na podpis to się udawało.

  • 24. Data: 2019-10-20 21:44:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Za granicą.

    No pewnie że za granicą. Przecież napisałem że "w niektórych krajach".
    Co najwyżej jeden z nich mógłby teoretycznie nie być za granicą.

    > Dla kart zagranicznych.
    > Wtedy NIE jest stosowana autoryzacja on-line.

    Nie, nic z tych rzeczy. Dla wszelkich kart. Brak autoryzacji online to
    jest wyjątek. PIN offline może być regułą.

    Po prostu przyjmij do wiadomości że są miejsca, gdzie kombinacja PIN
    offline + auth online jest stosowana. To są fakty, bardzo łatwo
    sprawdzalne.

    > Raczej skończyły się visy electron i maestro (choć tych w PL było i
    > tak mało).

    VE i maestro było mało?

    > To Ty wymyślasz absurdalną sytuację, gdy możliwa i przeprowadzana jest
    > autoryzacja on-line - ale z jakiegoś niewyjaśnionego powodu
    > jednocześnie nie można sprawdzić pinu on-line.

    Ale rozumiesz, że dyskutujesz z faktami?

    https://www.ma-neobanque.com/code-pin-pourquoi-devez
    -vous-passer-par-un-distributeur/

    Tłumacz Google:
    "We Francji, ale dzieje się tak również w kilku krajach europejskich, VSE
    nie akceptują tworzenia PIN Online. Dlatego kontrolują tylko za pomocą
    ICC (chip).

    Ten wybór jest powiązany z preferencjami kraju w zakresie przetwarzania
    płatności offline. Dlatego wprowadzenie PIN online było sprzecznym
    komunikatem.

    Te pozycje nie są ustalone. Na przykład we Francji rozważane są prace
    nad integracją PIN Online w terminalach płatniczych. Jeszcze kilka lat
    zajmie masowe wdrożenie takiej funkcji w ramach VSE w sklepach.

    PIN online jest więc dostępny tylko w bankomatach. Muszą mieć numer PIN
    Online i będzie dostępny na całym świecie."

    Tylko nie pisz, że sklepy we Francji nie autoryzują online :-)

    > Pinu offline terminal wymaga - i bez niego nie pozwala na wykonanie
    > transakcji - gdy nie ma możliwości sprawdzenia pinu on-line.

    No pewnie. Np. wtedy, gdy terminal ma tę funkcję zablokowaną.

    > Jak z paska (o ile terminal pozwolił na pasek dla karty chipowej - na
    > pasku jest o tym informacja)

    Co ważniejsze, w bazie terminala może być o tym informacja. Ale to
    jeszcze o niczym nie przesądza.

    > można było zapłacić na podpis to się
    > udawało.

    No fakt, jak można było zapłacić, to się udawało. Co do tego nie mam
    wątpliwości.

    Podpowiem, że udawało się głównie wtedy, gdy taka możliwość nie była
    zablokowana w terminalu (ew. jeśli posiadacz terminala mogł i użył
    odpowiedniej opcji "awaryjnej"), i jeśli bank następnie dał zgodę na
    taką transakcję - bo dla banku transakcja magstripe ze względu na
    niechipowość terminala i transakcja magstripe ze względu na brak
    możliwości skorzystania z (np. uszkodzonego) chipa to są różne sprawy.
    --
    Krzysztof Hałasa