  • 11. Data: 2019-10-07 23:46:06
    Temat: Re: Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > A to zle zrozumialem - pomylilo mi sie z aplikacja, a ona przeciez
    > Gomobile sie nazywa.

    No to pogadali...

    Poczekam, aż dadzą nagrodę i spadam stamtąd. Jeszcze nie zgłupiałem,
    żeby płacić bankowi za przechowywanie własnych pieniędzy!

    PS. Zrób coś z tymi odstępami przed pytajnikami, znaczy - poniechaj ich.

    --
    Grzexs

  • 12. Data: 2019-10-07 23:52:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Oct 2019 23:46:06 +0200, Grzexs napisał(a):

    > No to pogadali...
    >
    > Poczekam, aż dadzą nagrodę i spadam stamtąd. Jeszcze nie zgłupiałem,
    > żeby płacić bankowi za przechowywanie własnych pieniędzy!

    Mowisz, ze skarpeta jest za darmo ?

    Ale co - sa jakies oplaty?
    Jedna oplata karta i nie ma ...

    J.

  • 13. Data: 2019-10-13 21:55:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 5 Oct 2019 21:11:54 +0200, Waldek <m...@a...nie.dam> wrote:

    >Problemy z kartą Paribasa (pierwsze użycie)
    >- płace w sklepie (karta chipem w czytnik) - pin nieprawidłowy
    >hmm... mało prawdopodobne, ale może sie pomyliłem ?
    W ING przy pierwszym uzyciu chyba musialem wpisac 4 razy pin zeby sie
    zaprogramowal na karcie. 3 x terminal pokazywal ze pin bledny.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 14. Data: 2019-10-14 09:50:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To dobrze wróży co do karty - a przynajmniej nie wróży źle.
    Najprawdopodibniej będzie pin offline - choć czy również autoryzacja offline to nie
    wiadomo, może być głupotka, czyli pin offline z autoryzacją on-line. A jaka to karta?

  • 15. Data: 2019-10-14 13:09:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-05 o 21:11, Waldek pisze:
    > - bo BPH przeniósł siakieś moje martwe konto i sobie u nich wisi
    > (dobrze że bezpłatne) a też powinno być zamknięte.

    Ech ci wisienkowicze ;-)

  • 16. Data: 2019-10-15 18:46:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > To dobrze wróży co do karty - a przynajmniej nie wróży źle.
    > Najprawdopodibniej będzie pin offline

    A to w ogóle są jeszcze karty bez PINu offlinowego?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2019-10-15 19:41:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To, że karta ma PIN offline (pewnie każda ma) nie znaczy, że będzie chciała go używać
    poza sytuacjami, gdy będzie to absolutnie konieczne.

  • 18. Data: 2019-10-17 20:50:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > To, że karta ma PIN offline (pewnie każda ma)

    Wiemy przecież, że nie każda ma (historycznie rzecz biorąc).

    > nie znaczy, że będzie
    > chciała go używać poza sytuacjami, gdy będzie to absolutnie konieczne.

    Czyli nigdy - PIN zawsze jest mechanizmem opcjonalnym.

    Pytanie jest takie - czy są obecnie wydawane karty, którym bank nie
    ustawia (w ten lub inny sposób) (offlinowego) PINu, tak by mogły go
    weryfikować - np. tam, gdzie PIN online jest zabroniony.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2019-10-17 21:04:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 października 2019 20:50:57 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > Wiemy przecież, że nie każda ma (historycznie rzecz biorąc).

    O rany, każda ważna. Po coś przecież te daty ważności są.
    Np. jak miałem KK ze śp. db i w końcu wprowadzili (rok po terminie) możliwość
    wyłączania pikacza, to z ciekawości zapytałem, czy mogę - i wyszło, że nie, bo
    możliwe jest to dopiero w kartach wydanych/wznowionych po konkretnej dacie.

> [...]
    > ustawia (w ten lub inny sposób) (offlinowego) PINu, tak by mogły go
    > weryfikować - np. tam, gdzie PIN online jest zabroniony.

    Hmm, a gdzie może być zabroniony pin online?
    Raczej niedostępny, np. w samolocie.
    Ale tu nie ma sensu blokować PINu offline, bo jakby karta miała go nie mieć to by i
    tak wymagała autoryzacji on-line (a są takie, co wymagają - i nawet są wypukłe!).
    Np. możliwa jest kombinacja 1F - czyli autoryzacja on-line z pinem offline (choć nie
    widzę zbytniego sensu), ale nie ma 3K - czyli bez autoryzacji, ale z pinem on-line.
    Hmm, wychodzi z tego, że takie karty zawsze autoryzowane on-line mogą nie mieć w
    ogóle pinu offline, bo i tak go nie użyją.

  • 20. Data: 2019-10-18 22:25:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > O rany, każda ważna.

    No chyba właśnie nie - ale może już teraz każda?
    Wiesz, niektóre karty mają 5 lat ważności.

    > Hmm, a gdzie może być zabroniony pin online?

    To nie jest coś wyjątkowego w niektórych krajach.

    > Hmm, wychodzi z tego, że takie karty zawsze autoryzowane on-line mogą
    > nie mieć w ogóle pinu offline, bo i tak go nie użyją.

    Tak myślały banki jakiś czas temu.
    --
    Krzysztof Hałasa