    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bolączki Integracyjno-konsolidacyjne :)
    <5...@g...com>
    Date: Sun, 20 Oct 2019 21:44:45 +0200

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Za granicą.

    No pewnie że za granicą. Przecież napisałem że "w niektórych krajach".
    Co najwyżej jeden z nich mógłby teoretycznie nie być za granicą.

    > Dla kart zagranicznych.
    > Wtedy NIE jest stosowana autoryzacja on-line.

    Nie, nic z tych rzeczy. Dla wszelkich kart. Brak autoryzacji online to
    jest wyjątek. PIN offline może być regułą.

    Po prostu przyjmij do wiadomości że są miejsca, gdzie kombinacja PIN
    offline + auth online jest stosowana. To są fakty, bardzo łatwo
    sprawdzalne.

    > Raczej skończyły się visy electron i maestro (choć tych w PL było i
    > tak mało).

    VE i maestro było mało?

    > To Ty wymyślasz absurdalną sytuację, gdy możliwa i przeprowadzana jest
    > autoryzacja on-line - ale z jakiegoś niewyjaśnionego powodu
    > jednocześnie nie można sprawdzić pinu on-line.

    Ale rozumiesz, że dyskutujesz z faktami?

    https://www.ma-neobanque.com/code-pin-pourquoi-devez
    -vous-passer-par-un-distributeur/

    Tłumacz Google:
    "We Francji, ale dzieje się tak również w kilku krajach europejskich, VSE
    nie akceptują tworzenia PIN Online. Dlatego kontrolują tylko za pomocą
    ICC (chip).

    Ten wybór jest powiązany z preferencjami kraju w zakresie przetwarzania
    płatności offline. Dlatego wprowadzenie PIN online było sprzecznym
    komunikatem.

    Te pozycje nie są ustalone. Na przykład we Francji rozważane są prace
    nad integracją PIN Online w terminalach płatniczych. Jeszcze kilka lat
    zajmie masowe wdrożenie takiej funkcji w ramach VSE w sklepach.

    PIN online jest więc dostępny tylko w bankomatach. Muszą mieć numer PIN
    Online i będzie dostępny na całym świecie."

    Tylko nie pisz, że sklepy we Francji nie autoryzują online :-)

    > Pinu offline terminal wymaga - i bez niego nie pozwala na wykonanie
    > transakcji - gdy nie ma możliwości sprawdzenia pinu on-line.

    No pewnie. Np. wtedy, gdy terminal ma tę funkcję zablokowaną.

    > Jak z paska (o ile terminal pozwolił na pasek dla karty chipowej - na
    > pasku jest o tym informacja)

    Co ważniejsze, w bazie terminala może być o tym informacja. Ale to
    jeszcze o niczym nie przesądza.

    > można było zapłacić na podpis to się
    > udawało.

    No fakt, jak można było zapłacić, to się udawało. Co do tego nie mam
    wątpliwości.

    Podpowiem, że udawało się głównie wtedy, gdy taka możliwość nie była
    zablokowana w terminalu (ew. jeśli posiadacz terminala mogł i użył
    odpowiedniej opcji "awaryjnej"), i jeśli bank następnie dał zgodę na
    taką transakcję - bo dla banku transakcja magstripe ze względu na
    niechipowość terminala i transakcja magstripe ze względu na brak
    możliwości skorzystania z (np. uszkodzonego) chipa to są różne sprawy.
    --
    Krzysztof Hałasa