  • 11. Data: 2022-03-10 12:13:49
    Temat: Re: Blokada kart
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 10 marca 2022 o 11:37:21 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Info z francuskiego banku:
    > "Informujemy, że w środę 9 marca 2022 r. o godzinie 22:01 organizacje płatnicze
    Mastercard i Visa zaprzestaną świadczenia usług w Rosji."
    > Wysłane w iście francuskim stylu 09.03.2022 godz. 18:21 pocztą wewnętrzną.
    > Inną sprawą jest to, czy jakiekolwiek inne banki w ogóle się pofatygowały o tym
    poinformować, jeszcze nie sprawdzałem.

    Tak to jest opierniczać francuski bank za robienie sobie jaj - a okazuje się, że
    żaden z pozostałych nie pofatygował się, aby taką informację klientom wysłać.
    Hmm, czyżby w bnp paribas miał konto gerard depardieu, wielki wielbiciel fiutina?
    Raczej nie w tym "polskim" - ale może jak wszędzie wysyłali to wszędzie, do babci też
    ;>

    Choć ciekawa sprawa, ilu Polaków - czy też posiadających karty visa i mc wydane przez
    polskie banki, utknęło w Rosji?
    Amex też zablokował, ale polskich amexów już praktycznie nie ma, no może korpo.
    Jedynie o DC nic nie słychać.

  • 12. Data: 2022-03-10 12:18:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 02:37:20 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Inną sprawą jest to, czy jakiekolwiek inne banki w ogóle się pofatygowały o tym

    Ha, a tu jeszcze takie info
    https://www.rp.pl/banki/art9727511-rosja-banki-bloku
    ja-karty-visa-i-mastercard

    "Rosyjski bank zablokował swoim klientom obsługę kart zachodnich
    operatorów. Ich posiadacze odtąd będą korzystać w kraju z rosyjskiej
    karty płatniczej Mir."

    Ale to byl rok 2018.

    Jesli nic sie nie zmienilo, to obecne dzialania moga byc malo istotne
    ... aczkolwiek moga powaznie dotknąc Rosjan za granicami.
    Czy nawet takie drobiazgi jak np tankowanie samolotow.

    A pomijajac kwestie polityczne - duze byly prowizje V/MC w Rosji?
    Bo moze czysto finansowo Rosja dobrze wtedy zrobila.

    J.