  • 31. Data: 2011-05-16 21:35:30
    Temat: Re: Biznesy z Żabolandią
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:iqs4o9$t3j$2@inews.gazeta.pl...

    > Porównaj głębokość złóż wody pitnej i gazu łupkowego w Polsce. Sprawdź czy
    > pokłady miedzy tymi złożami przepuszczają wodę. Jak to zrobisz to wtedy
    > zacznij się bać.

    Rozumiem że rozszczelnienia odwiertu wpuszczającego syf na te głebokośc nie
    bierzemy pod uwagę ze względu na nieskonczoną wytrzymałośc materiału
    izolujacych na wysokie ciśnienie. Dodatkowo wydobyty rozwalony materiał (ok
    70% tego co wlewamy) nie zawiera absolutnie nic niebezpiecznego poza gazem i
    odparowujemy to nad palnikiem do kuchenki gazowej uzyskując przejrzystą wodę
    prosto do butelek dla niemowląt. Jakoś "nieprzepuszczalna warstaw skał" mnie
    nie przekonuje, bo mi nie chodzi o te 30% które tam zostaje na wieki (a moze
    tylko lata ) ?
    A tak BTW skąd w pensylwaniu metan w lokalnych studniach ? Tam zdaje sie
    pompuja na 2 mile..

    george

  • 32. Data: 2011-05-16 22:01:23
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > pewnie tajne przez poufne, niestety nie mam takich danych...
    > Może to jest informacja publiczna, moze zapytać jakiegoś ministra, cholera
    > wie.
    >
    > george

    też nie wiem, serio pytałem ogólnie
    spodziewam sie jakiegos offsetu w stylu: wy w Afganistanie, my wam gaz z
    łupków wyciągniemy

  • 33. Data: 2011-05-16 22:08:10
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

> [...]
    > zostaje na wieki (a moze tylko lata ) ?
    > A tak BTW skąd w pensylwaniu metan w lokalnych studniach ? Tam zdaje sie

    No jak myślisz skąd? Ja pomyślałem, że to samo studio filmowe, które nagrało
    dobijanie ofiar katastrofy w Smoleńsku. Eksploatuje się gdzieś wodę z
    głębokości zbliżonej do tej skąd jest gaz łupkowy? Czy na tych głębokościach
    występuje woda? Jakie tam są temperatury? Utrzymała by się tam woda? Skoro
    gaz jest tam uwięziony to woda gdyby tam była przeniknęła by wyżej? Znasz
    odpowiedzi na te pytania? Myślę, że jesteś filologiem albo historykiem
    sztuki. Ale bać się możesz, jak lubisz. Straszyć innych też. Można zrobić
    tak jak z gazociągiem z Rosji. Najpierw zablokowaliśmy budowę gazociągu
    przez Polskę, a teraz narzekamy, że nas olali i puścili go morzem. Skippy
    dobrze rozeznaj sprawę rury przy Świnoujściu ze szczególnym uwzględnieniem
    wód terytorialnych. Jak już to zrobisz to wtedy ruszaj z odsieczą. W Polsce
    jak zwykle wszystko jest źle. Wszystko trzeba zmienić najlepiej tak by było
    lepiej i zostało po staremu. Trzeba biec na leżąco.

  • 34. Data: 2011-05-16 22:11:17
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <m...@t...moon> wrote in message news:iqs6rq$ujs$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > też nie wiem, serio pytałem ogólnie
    > spodziewam sie jakiegos offsetu w stylu: wy w Afganistanie, my wam gaz z
    > łupków wyciągniemy

    a kiedy my "zarobilismy" na jakimś offsecie :).?

    myśle ża taki haliburton wietrzy problem u siebie bo sie ludziska w USA
    burzą w związku ze zrzutem radioaktywnej wody po frackingu i w konsekwecji
    powstania dodatkowych regulacji a co za tym idzie zmniejszeniaopłacalnosci
    procesu ( trzeba wode oczyszczać z pierwiastków radioakywnych i innego
    syfu).
    Teraz szukają jeleni tam gdzie moga ten cały syf zrzucić do Odry / Wisły i
    zostawic tu wasteland.
    To w koncu nie USA.

    george

  • 35. Data: 2011-05-16 22:15:51
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > było
    > lepiej i zostało po staremu. Trzeba biec na leżąco.

    Rozumiem ze jestes geologiem / hydrologiem. Wiec mnie oświeć.
    Z tego co wiem wodę z piaskiem i chemią pompuja w skałę na parę kilo,
    rozwala ona skałe i razem z uwolnionym gazem leci to na górę. Jak napisałem
    problem jest na górze, bo chyba woda nie zdązyła wyparować tam na dole ? I
    co z tym robią ?

    george

  • 36. Data: 2011-05-16 22:17:34
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > a kiedy my "zarobilismy" na jakimś offsecie :).?

    o to mi mniej więcej chodziło:)

> [...]
    > radioakywnych i innego syfu).
    > Teraz szukają jeleni tam gdzie moga ten cały syf zrzucić do Odry / Wisły i

    moze nie aż tak koszmarnie, choc nie wiem, ale po prostu maja technologię to
    ja sprzedadzą gdzie sie da

    a kto nie chce w ciemno, ten ciemny albo przeciwnik

  • 37. Data: 2011-05-16 22:19:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skippy dobrze rozeznaj sprawę rury przy Świnoujściu ze szczególnym
    > uwzględnieniem
    > wód terytorialnych. Jak już to zrobisz to wtedy ruszaj z odsieczą.

    oczywiście ze rozpoznałem i nigdzie nie ruszam z odsieczą
    a ze nas zrobili zgodnie z prawem w bambuko, to inna sprawa

  • 38. Data: 2011-05-16 22:23:46
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > oczywiście ze rozpoznałem i nigdzie nie ruszam z odsieczą
    > a ze nas zrobili zgodnie z prawem w bambuko, to inna sprawa

    ...taka, że zamiast się z nimi dogadać to szła napierdalanina wyborcza na
    szabeli dla dobra (czyjego?)

    A tamci po prostu robili swoje zgodnie z prawem.

    Rozwińcie sobie sami bo nie widzę potrzeby tego rozkminiać na pierwiastki.

  • 39. Data: 2011-05-16 22:31:03
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

> [...]
    > rozwala ona skałe i razem z uwolnionym gazem leci to na górę. Jak
    > napisałem problem jest na górze, bo chyba woda nie zdązyła wyparować tam

    Nie wiem co robią i mnie to za bardzo nie interesuje. Ty masz mnie straszyć.
    Odpowiedz na moje pytania. Ja nie nazywam się Andersen. Sam się oświeć,
    najlepiej gromnicą. Wiem, że w Polsce mamy wiele kopalni metanowych.
    Ostatnio był wyrzut metanu w jednej. Może jakiś Ślązak sfilmowałby jak mu
    się pali woda w kiblu pod dupą i puścił to na youtube.

  • 40. Data: 2011-05-16 22:37:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    >
    > A tamci po prostu robili swoje zgodnie z prawem.
    >
    > Rozwińcie sobie sami bo nie widzę potrzeby tego rozkminiać na pierwiastki.

    Teraz są narzekania, że kupujemy gaz z Rosji drożej niż Niemcy. Jak był taki
    co chciał połączyć nasz system gazowy z niemieckim to go udupili bo by
    zarobił za dużo. Teraz zarabiamy razem z nim. A co się stało z rurą z
    Norwegii? Na interesach to się znamy wyśmienicie. O zgazowaniu węgla w
    Polsce mówi się odkąd pamiętam. Dla niektórych tu czytających - od zawsze.