  • 31. Data: 2017-10-02 10:16:38
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2017-10-01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dla uściślenia: BTC to już się nie opłaca kopać na GPU.
    > Używa się specjalizowanych układów (ASIC), np:
    > https://shop.bitmain.com/antminer_s9_asic_bitcoin_mi
    ner.htm
    > Na GPU jakbyś nie policzył, to nie opłaca się.
    >
    > Alternatywą jest kopanie innych walut na GPU (np. ETH, albo inne waluty które
    łatwiej
    > się kopie) i sprzedawanie ich na giełdach za BTC.
    >
    > A ostatnio doszło do tego że rózne portale komercyjne [1] umieszczają javascript,
    który
    > kopie walutę Monero na komputerach odwiedzających :) Takie "nie chcecie nam
    zapłacić
    > za reklamę, to będziecie nam pomagać kopać" :)
    >
    > [1] Mignęło mi gdzieś, że np. robi to se.pl

    W czasach przedbitcoinowych pamiętam tak zwany projekt SETI, który za
    zgodą użytkowników komputerów miał wykorzystywać część ich mocy
    obliczeniowej do analizowania fal radiowych z kosmosu w celu wykrycia
    śladów emisji pochodzących z pozaziemskich cywilizacji. Na początku lat
    2000 pamiętam, że projekt miał taką renomę, że użytkownicy nie dość, że
    zapuszczali go w tle, to jeszcze specjalnie nie wyłączali komputera na
    noc itp.

    Niektórzy malkontenci zastanawiali się wówczas, czy część obliczeń nie
    jest wykonywana nie na potrzeby poszukiwania pozaziemskich cywilizacji,
    tylko na potrzeby komercyjne. Zaniechanie tego byłoby sporym zaniedbaniem :)

    Swoją drogą ciekawe dlaczego nie ma (nie słyszałem) o tym, aby obecnie
    można było hobbystycznie "współkopać" bitcoina, oczywiście formalnie
    byłoby to nieopłacalne, ale skoro komputer i tak te 12 godzin dziennie
    jest włączony, a procesor używany jest zwykle tylko na przeglądarkę i
    worda...

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2017-10-02 10:43:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 30-09-17 o 12:49, Krzysztof Halasa pisze:

    >Ponieważ ilość tych BC jest znana i w sensownym czasie można ją uznać
    >za
    >stałą, to wartość waluty moim zdaniem określa właśnie ilość osób,
    >które
    >w nią inwestują oraz wielkość środków finansowych, które skłonni są
    >oni
    >zainwestować.

    Z tym, ze to w przypadku jak inwestuja spekulanci i czekaja na zwyzke.

    A jak sie okaze ze to wygodny srodek platniczy i kazdy bedzie chcial
    troche drobnych w portfelu miec, to sie moze okazac ze wartosc sie
    ustabilizuje, nawet z lekka tendencja rosnaca.

    A potem takie Chiny oglosza zakaz i wartosc spadnie :-)

    Albo jakis wirus sie rozejdzie, oplata 1BC za rozszyfrowanie dysku, i
    popyt na BC wzrosnie :-)

    J.

  • 33. Data: 2017-10-02 12:48:16
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A potem takie Chiny oglosza zakaz i wartosc spadnie :-)

    Chiny już ogłosiły zakaz. Obowiązuje od weekendu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 35. Data: 2017-10-02 13:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Moim zdaniem wzrost wartości był
    > wynikiem popularyzacji tej waluty, ale kto miał ją poznać i
    > "uwierzył" to już kupił. Część kupiła, by szubko zarobić i
    > sprzedają, gdy przestali zarabiać - stąd w mojej ocenie spadek.

    Czyli takiej zmiennej jak to ze bitcoin zaczyna byc akceptowany w coraz
    wiekszej ilosci realnych punktów nie bierzesz pod uwage?
    Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 34. Data: 2017-10-02 13:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ilość BC jet znana i przyrasta z grubsza rzecz biorąc liniowo. Wartość
    > zatem zależy od wpłaconej zwykłej żywej gotówki przez jej posiadaczy.

    Przepraszam, ze co?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 36. Data: 2017-10-02 13:06:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-02 o 00:06, Liwiusz pisze:
    > Po prostu trzeba większej mocy obliczeniowej, aby wygenerować 1 bitcoina.

    Trzeba dlatego że jest więcej górników a wykopać w danym czasie można
    tyle samo. Dlatego moc rośnie.
    Ale gdy liczba górników spadnie bo przestaje się opłacać kopać w domu to
    ogólna moc powinna maleć.
    Taki mechanizm samoregulacji ale jak widać niewystarczający (ogromny
    wzrost) albo tak tylko zaprojektowany aby zarobili ci co mają zarobić :)

  • 37. Data: 2017-10-02 13:09:30
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > https://shop.bitmain.com/antminer_s9_asic_bitcoin_mi
    ner.htm
    > Na GPU jakbyś nie policzył, to nie opłaca się.

    Masz rację opłacało się kopać na GPU inne waluty np. ETH.

    Myślę że wszyscy mówimy skrótem myślowym generalnie o kryptowalutach
    ostatecznie spieniężanych jako BTC.

  • 38. Data: 2017-10-02 13:13:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-02 o 10:16, Liwiusz pisze:

> [...]
    > byłoby to nieopłacalne, ale skoro komputer i tak te 12 godzin dziennie
    > jest włączony, a procesor używany jest zwykle tylko na przeglądarkę i

    Są jeszcze inne waluty które "kopie się" przez udostępnienie swojego
    miejsca na dysku innym albo służącego do obliczeń na dysku. Można też
    jakieś grosze na CPU i GPU.

  • 39. Data: 2017-10-02 18:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

> [...]
    > Taki mechanizm samoregulacji ale jak widać niewystarczający (ogromny
    > wzrost) albo tak tylko zaprojektowany aby zarobili ci co mają

    Nie tylko dlatego.
    Również z powodu samej specyfiki bitcoina.

    http://bitcoin.pl/poradniki/mining/400-mining-jak-za
    czac

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 40. Data: 2017-10-02 18:57:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Tak jak napisali, koszt wynika z "trudności" wykopania. Owszem, koszt
    > poszedł mocno "w dół" za sprawą zastosowania specjalizowanych układów
    > (ASIC) zamiast CPU/GPU, ale i tak koszt prądu potrzebny do "wydobycia"
    > 1 BTC jest spory i raczej dość podobny w różnych rejonach świata.
    >
    > Więc na duże zniżki bym nieliczył.

    Jedno z drugim nie ma wiele wspólnego (spadek ceny mógłby wynikać
    z obniżenia kosztów, ale nie z ich absolutnego poziomu). Problem
    (nie jedyny) z bitcoinem jest taki, że "nikt za nim nie stoi". Innymi
    słowy, nawet gwałtowny spadek wartości (np. po wycofaniu się "dużych
    udziałowców") nie powoduje żadnych strat u nikogo "decyzyjnego".

    To jest czysta spekulacja na niczym, w porównaniu z nią "derywatywy" to
    solidny instrument inwestycyjny.

    Ale oczywiście jest duża szansa, że to będzie rosnąć nie wiadomo jak
    długo. Aż przestanie się opłacać "dużym" "inwestorom", ew. będą
    potrzebować prawdziwej gotówki lub coś podobnego.
    --
    Krzysztof Hałasa