  • 211. Data: 2017-10-12 22:30:33
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Fakt. O tym nie pomyślałem. Weksel ogranicza możliwe zarzuty.

    > Podaj z ciekawości.

    Indos jest lepszą forma cesji wierzytelności, brak możliwości
    podnoszenia nawet słusznych zarzutów subiektywnych wobec nowego nabywcy,
    sam fakt uzyskania nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym na podstawie
    fv nie jest taki oczywisty, a tym samym możliwa jest różnica w opłacie
    sądowej. O natychmiastowej wykonalności nakazu zapłaty na podstawie
    weksla, nawet przy wniesieniu zarzutów, już pisałem (nie ma tego z
    tytułu innych roszczeń, nawet zasądzanych w postępowaniu nakazowym).

    --
    Liwiusz

  • 212. Data: 2017-10-12 22:33:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Fakt. O tym nie pomyślałem. Weksel ogranicza możliwe zarzuty.

    Nie tylko same zarzuty, co cały ciężar dowodu. Jeśli na przykład fv była
    za wykonanie czegoś, to przy pojawieniu się takiego zarzutu, przy fv
    wierzyciel musi udowadniać, że usługa była wykonana, przy wekslu to
    dłużnik musi wykazać, że usługa nie była wykonana.

    --
    Liwiusz

  • 213. Data: 2017-10-12 22:54:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 22:33:21 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > wierzyciel musi udowadniać, że usługa była wykonana, przy wekslu to
    > dłużnik musi wykazać, że usługa nie była wykonana.

    Zalozmy, ze wykaze ze nie wykonana, sad nakaze zwrot naleznosci, ale
    weksel poszedl w swiat, to czy uslugodawca moze zwrocic swoim wlasnym
    wekslem, czy musi przelewem badz gotowka ? :-)

    J.

  • 214. Data: 2017-10-12 23:01:21
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-12, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Jeszcze niedawno tak było na kierunkach innych niż ekonomiczne
    > (aczkolwiek może niekoniecznie na 1 roku) - tak jest już źle?

    No mechanizmów kreacji pieniądza np. na studiach informatycznych
    mnie nie uczyli. Na bankowych i owszem. Z innymi to nie mam porównania,
    wydaje mi się, że na kosmetologii, czy AWF taka wiedza jest zbędna.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 215. Data: 2017-10-13 08:30:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 22:54, J.F. pisze:

    > Zalozmy, ze wykaze ze nie wykonana, sad nakaze zwrot naleznosci, ale
    > weksel poszedl w swiat, to czy uslugodawca moze zwrocic swoim wlasnym
    > wekslem, czy musi przelewem badz gotowka ? :-)

    Wręcz musi przelewem lub gotówką - bo wyroków sądów nie realizuje się
    wekslami.

    A jak przyjdzie weksel do zapłaty, to zapłacić.

    --
    Liwiusz

  • 216. Data: 2017-10-13 09:56:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Oct 2017 08:30:34 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wręcz musi przelewem lub gotówką - bo wyroków sądów nie realizuje się
    > wekslami.

    Skoro platnosc byla wekslem, to i zwrot powinien byc wekslem, musi byc
    jakas sprawiedliwosc :-)

    J.

  • 217. Data: 2017-10-13 10:05:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 23:01:21 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > No mechanizmów kreacji pieniądza np. na studiach informatycznych
    > mnie nie uczyli. Na bankowych i owszem.

    Na elektronice byla ekonomia i filozofia, to uczyli.
    Ale to za PRL bylo. Dobrze, ze schylkowego, to sie do czesci
    "Ekonomia socjalizmu" nie przykladali, a i w filozofii akcenty sie
    zmienily :-)

    > Z innymi to nie mam porównania,
    > wydaje mi się, że na kosmetologii, czy AWF taka wiedza jest zbędna.

    No, po kosmetologii to moze byc potrzeba zarzadzania wlasnym salonem,
    a po AWF wlasnymi milionami :-)

    J.

  • 218. Data: 2017-10-13 12:32:24
    Od: z <...@...pl>

    A do początku filmu z podanymi LICZBAMI potrafisz się odnieść czy tylko
    będziesz się przekomarzał :-)

  • 219. Data: 2017-10-13 12:38:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-13, z <...@...pl> wrote:
    > A do początku filmu z podanymi LICZBAMI potrafisz się odnieść czy tylko
    > będziesz się przekomarzał :-)

    1) nie liczbami tylko widzimisiem gościa z youtube
    2) dałem Ci konkretny przykład jak to wygląda - nie odniosłeś się
    3) Liwiusz zadał Ci konkretne pytanie - nie odniosłeś się

    To z czym tu dyskutować?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 220. Data: 2017-10-13 13:41:29

    Kropla drąży skałę :-)

    https://www.obserwatorfinansowy.pl/forma/rotator/pie
    niadz-kreuja-banki-komercyjne-a-nie-centralne/

    Moje jednak spróbujesz przeczytać ze zrozumieniem z naciskiem na jak
    powinno być w teorii a jak jest w praktyce.
    Powodzenia :-)