  • 201. Data: 2017-10-12 15:23:44
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ornlss$taj$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-10-12 o 13:54, J.F. pisze:
> [...]
    wa

    >I ma - jeśli nie ma rezerwy, to lokata 1000zł może dać 1000zł
    >kredytu, ten może dać 1000zł lokaty, ta może dać 1000zł kredytu, ten
    >może dać 1000zł lokaty - i tak do nieskończoności. Czyli teoretycznie
    >1zł lokaty może dać nieskończoną liczbę kredytów.

    I tego sie troche boje w systemie wekslowym - moze byc nieskonczona
    liczba/suma.

    >Na jeden też ma - bo dostając 1000 udzieli tylko 900 kredytu.

    Ale jak slusznie zauwazyles - nic mu nie przeszkadza przyjac drugiej
    lokaty, trzeciej, ... milionowej.
    I udzielic kredtu.

    Ale jak sciagnie wszystkie pieniadze z kraju, to sie ograniczenie
    jednak objawi :-)

    J.

  • 202. Data: 2017-10-12 15:30:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 15:23, J.F. pisze:

    > I tego sie troche boje w systemie wekslowym - moze byc nieskonczona
    > liczba/suma.

    Tak samo jak może być nieskończona liczba/suma wystawionych faktur z
    odroczonym terminem płatności i świat się od tego nie wali. Co najwyżej
    od czasu do czasu ktoś zbankrutuje, ale to już prywatny problem danego
    wierzyciela i danego dłużnika.

    > Ale jak slusznie zauwazyles - nic mu nie przeszkadza przyjac drugiej
    > lokaty, trzeciej,  ... milionowej.
    > I udzielic kredtu.

    I w czym problem? Wszystkie kredyty mają pokrycie w lokatach.

    > Ale jak sciagnie wszystkie pieniadze z kraju, to sie ograniczenie jednak
    > objawi :-)

    Nie ściągnie, bo przecież co ściąga, to pożycza.

    --
    Liwiusz

  • 203. Data: 2017-10-12 16:28:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 06:32, j...@j...org pisze:

    > Jak wygląda opłacanie faktury wekslem w praktyce? W końcu za takim
    > wekslem musi prędzej czy później iść prawdziwy pieniądz - bo w
    > przeciwnym razie - czy pracownicy później dostają pensję również
    > wekslem, a Urząd Skarbowy otrzyma należne podatki w postaci weksla?
    > Mógłbyś to przybliżyć z praktycznego punktu widzenia?

    Teoretycznie można tym płacić - robi się indos.

    > Z praktyki gospodarczej wynika, że do zabezpieczenia transakcji na
    > kilkaset, często kilkadziesiąt tysięcy złotych gwarancja bankowa jest
    > dużo lepszym "gwarantem" płatności.

    Bez wątpienia. Gotówka najlepszym.

  • 204. Data: 2017-10-12 16:51:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >najwyżej od czasu do czasu ktoś zbankrutuje, ale to już prywatny
    >problem danego wierzyciela i danego dłużnika.

    No i efekt jest taki, ze teoretyczne zalety weksli pozostaja
    teoretyczne, a praktycznie prawie nikt tego nie uzywa.
    Wiec spokojnie mozna zakazac, i nikomu to przeszkadzac nie bedzie :-)

    >I w czym problem? Wszystkie kredyty mają pokrycie w lokatach.

    >Nie ściągnie, bo przecież co ściąga, to pożycza.

    Tylko 90% pozycza.
    Dopoki jest to maly bank, to nie stanowi to ograniczenia, bo jest
    sporo pieniedzy na rynku i w innych bankach, ktore klienci moga
    przyniesc,
    ale jak sie rozrosnie, to sie ograniczenie objawi.
    Podobnie dla wszystkich bankow razem.

    Ale tu na szczescie rozrzutnosc rzadow dba, aby nie zabraklo :-)

    J.

  • 205. Data: 2017-10-12 19:54:53
    Od: z <...@...pl>

    > Z ciekawości, jak w podstawówce Cię uczyli, że 2 + 2 = 4, to też
    > teraz uważasz, że to spisek i propaganda?

    Ale zdajesz sobie sprawę że nie odnosisz się do zarzutu tylko idziesz na
    łatwiznę osobistych wycieczek? :-)

  • 206. Data: 2017-10-12 20:09:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-12, z <...@...pl> wrote:

    > Ale zdajesz sobie sprawę że nie odnosisz się do zarzutu tylko idziesz na
    > łatwiznę osobistych wycieczek? :-)

    No to lecimy, napisałeś:
    ----
    Jak dzieci. No to łopatą

    https://www.youtube.com/watch?v=Imoi55eF5yE

    Tak wiem. Kolejny oszołom którego nie warto wysłuchać :-)

    Ale jak się zrobi głęboki oddech i chociaż spróbuje zresetować umysł
    przesiąknięty propagandą...
    ----

    Zarzutem, a nie wycieczką osobistą jest wg Ciebie:
    "Jak dzieci. No to łopatą", czy może "Tak wiem. Kolejny oszołom którego nie warto
    wysłuchać :-)", a może "Ale jak się zrobi głęboki oddech i chociaż spróbuje
    zresetować umysł przesiąknięty propagandą..." ?

    Które ze zdań to wg Ciebie jakikolwiek sensowny zarzut?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 207. Data: 2017-10-12 20:50:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 16:51, J.F. pisze:

    > No i efekt jest taki, ze teoretyczne zalety weksli pozostaja
    > teoretyczne, a praktycznie prawie nikt tego nie uzywa.

    Używa, tylko raczej w w profesjonalnym obrocie.

    > Wiec spokojnie mozna zakazac, i nikomu to przeszkadzac nie bedzie :-)

    Akurat zapłata za fakturę jest o tyle bez sensu, że sam weksel nic nie
    daje, zaś nakaz zapłaty dostaniesz zarówno na podstawie weksla, ale i
    faktury i potwierdzenia jej przyjęcia.

  • 208. Data: 2017-10-12 21:23:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Powiedział gośc, który tylko zapodaje linkami i propagandą nazywa
    > prostą wiedzę ekonomiczną z zakresu 1 roku studiów na kierunkach
    > ekonomicznych.

    Jeszcze niedawno tak było na kierunkach innych niż ekonomiczne
    (aczkolwiek może niekoniecznie na 1 roku) - tak jest już źle?
    BTW bardziej skomplikowane rzeczy też były.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 209. Data: 2017-10-12 21:26:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Akurat zapłata za fakturę jest o tyle bez sensu, że sam weksel nic nie
    > daje, zaś nakaz zapłaty dostaniesz zarówno na podstawie weksla, ale i

    Ale to nie będzie ten sam nakaz zapłaty - na przykład przy fv nie
    uzyskasz na nim klauzuli wykonalności w przypadku wniesienia zarzutów.
    Różnica jest także w ciężarze dowodu, na korzyść wierzyciela.

    Jest jeszcze kilka innych niuansów.

    --
    Liwiusz

  • 210. Data: 2017-10-12 21:49:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 21:26, Liwiusz pisze:

    > Ale to nie będzie ten sam nakaz zapłaty - na przykład przy fv nie
    > uzyskasz na nim klauzuli wykonalności w przypadku wniesienia zarzutów.
    > Różnica jest także w ciężarze dowodu, na korzyść wierzyciela.

    Fakt. O tym nie pomyślałem. Weksel ogranicza możliwe zarzuty.

    > Jest jeszcze kilka innych niuansów.

    Podaj z ciekawości.