  • 1. Data: 2005-05-13 22:07:17
    Temat: Biometryczne sytemy zabezpieczeń
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    Witam,

    Czy ktoś robił może kiedyś rozeznanie w temacie, czy próbowano jednej z
    poniższych metod przy autoryzacji w bankach:

    - rozpoznawanie tęczówki i siatkówki
    - rozpoznawanie głosu
    - daktyloskopia
    - identyfikacja twarzy *
    - analiza cech osobniczych (np. szybkość pisania na klawiaturze)
    - geometria dłoni
    - analiza kodu DNA
    - analiza kształtu ucha
    - analiza widma termicznego twarzy
    - rozpoznawanie mowy

    * Chodzi mi zwłaszcza o identyfikację twarzy. Jakieś materiały nie tyle
    szczegółowe bankowo, ile w pewnym sensie techniczne oraz wiarygodne
    informacyjnie - kiedy, poprzez produkty której firmy, jakaś ogólna analiza
    kosztów, itp.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 2. Data: 2005-05-14 17:26:44
    Temat: Re: Biometryczne sytemy zabezpieczeń
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 14 May 2005 00:07:17 +0200, August naskrobał(a):

> [...]
    > szczegółowe bankowo, ile w pewnym sensie techniczne oraz wiarygodne
    > informacyjnie - kiedy, poprzez produkty której firmy, jakaś ogólna analiza

    zanim coś kupisz zajrzyj na PW lub AGH czy inne politechniki i spróbuj
    zobaczyć co oni mają z projektów zakończonych, bo na pewno wyjdzie taniej.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-05-15 09:10:52
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote:
    > zanim coś kupisz zajrzyj na PW lub AGH czy inne politechniki i spróbuj
    > zobaczyć co oni mają z projektów zakończonych, bo na pewno wyjdzie
    > taniej.

    a ja myslalem, ze on do pisania pracy te informacje potrzebuje? :) (ogolnie
    w Gazecie Bankowej ostatnio o tym sporo)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-05-15 16:41:46
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tak, ja próbuję od wielu lat: za marmurem, przy którym jako klient smuszę stanąć
    siedzi (pewnie z uwagi na oszczędność
    energii) taki robot, co zawsze mnie pyta o dowodzik (a jak podaję paszport to zawsze
    powtarza pytanie o dowodzik i się
    dziwi, że mogę nie mieć, pewnie jakiś bug w sofcie) i następnie skanuje wzrokiem moje
    zdjęcie i moje dane biometryczne,
    na pewno tęczówkę, identyfikacja twarzy (brwi, rzęsy, nos, broda), kształt ucha też.
    Jeden taki robocik to nawet był bardzo zainteresowany geometrią mojej dłoni i
    daktyloskopią środkowego palca u jednej z
    rąk, ale to już było po zamknięciu banku i generalnie konieczne było zbliżenie do
    takiej na pierwszy rzut oka ukrytej
    szczeliny, robot chyba się wyczerpał bo zaległ horyzontalnie, no i te dziwne drgawki
    i dźwięki...
    Tym niemniej po podchwytliwych pytaniach mnie o DNA (zatrącały o genetykę)
    zrezygnowałem z dalszej analizy z uwagi na
    spodziewane olbrzymie koszty obsługi ;)
    JaC

  • 5. Data: 2005-05-15 20:03:14
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d673n9$pep$1@news.onet.pl grupowicz Michał 'Amra'
    Macierzyński napisał:

    > (ogolnie w Gazecie Bankowej ostatnio o tym sporo)

    Dzięki, na www wprawdzie jest tylko abstract, ale jest też archiwum
    (płatne).

    --
    S pozdravem,
    August

  • 6. Data: 2005-05-16 18:37:07
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik August napisał:

    > Dzięki, na www wprawdzie jest tylko abstract, ale jest też archiwum
    > (płatne).

    Nastepny artysta. Po polsku mowi sie streszczenie.

    Bartol

  • 7. Data: 2005-05-16 19:20:56
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d6ap8m$ptd$1@inews.gazeta.pl grupowicz Bartol Partol
    napisał:

    > Po polsku mowi sie streszczenie.

    Tak jest. Od dziś tylko poczytacz i list elektroniczny.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 8. Data: 2005-05-16 19:25:04
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik August napisał:

    > Tak jest. Od dziś tylko poczytacz i list elektroniczny.

    A co to jest poczytacz?

    Bartol

  • 9. Data: 2005-05-17 14:44:18
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    > A co to jest poczytacz?

    Podobny idiotyzm jak międzymordzie czy zwis męski prosty.
    Zapewne to nowomowa na czytnik grup dyskusyjnych czy innych tekstów
    internetowych

  • 10. Data: 2005-05-18 14:03:31
    Temat: [OT]Re: Biometryczne sytemy zabezpieczeń
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d6cvvs$f5j$1@news.onet.pl grupowicz SP9LWH napisał:

    > Podobny idiotyzm jak międzymordzie czy zwis męski prosty.

    ślicznie

    > Zapewne to nowomowa na czytnik grup dyskusyjnych czy innych tekstów
    > internetowych

    Ło matko, żartu z czystej słowiańszczyzny chyba nie zaskoczyłeś
    http://www.slovnik.cz/
    computer = počítač

    --
    S pozdravem,