  • 11. Data: 2002-06-02 20:24:03
    Temat: Re: [Pietnuje Wirtualny Sklep] Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:addufn$jf5$1@news.onet.pl...

    > BTW a co to za 2,40 kupowales - nie rypneli sie czasem???

    Hehe... wystarczy wpisac nazwe urzadzenia do np. google zeby sie wszystkiego
    dowiedziec ;). Napisalem tez o wartosci tego sprzetu w pierwszym poscie, a w
    ostatnim ze jest o co walczyc ;).
    W kazdym razie zbyt duzego zaufania do WS nie radze miec. A w sytuacjach
    spornych nalezy oczekiwac, ze po prostu naklamia lub wymaza z bazy danych [i
    tez naklamia ;)].

    Maciej

  • 12. Data: 2002-06-03 07:05:13
    Od: "Stefan" <stefanUSUNTO@ito_tez.interia.pl>

    > ze ma na dole klodeczke i https: w adresie
    Istnieją ataki pozwalające oszukać przeglądarke (dotyczy to IE 5.x i 6.x, NS
    i IE 4.x jest odporne) tak że kłódka będzie, a połączysz się z zupełnie inną
    stroną. Ja jak łącze się z mBankiem zawsze sprawdzam ważność i treść
    certyfikatu. To samo dotyczy amazona i innych sklepów. Przed podaniem numeru
    karty warto to zrobić.

  • 13. Data: 2002-06-03 07:21:54
    Od: "hosi" <hosi@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Stefan" <stefanUSUNTO@ito_tez.interia.pl> napisał:

    > Ja jak łącze się z mBankiem zawsze sprawdzam ważność i treść
    > certyfikatu.

    Kłódka może być, ważne _dla_kogo_ jest wystawiony
    certyfikat. Niestety w mBanku (inaczej niż w Lukasie)
    nie działa opcja z IE "sprawdź czy certyfikat serwera nie został cofnięty".

    hosi

  • 14. Data: 2002-06-03 07:47:07
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Maciej Loret <m...@p...com> wrote:
    > Witam.

    > 1. Jakies zalecenia dla oprogramowanie (system opracyjny, przegladarka)?
    Dowolne.

    > 2. Jakie ustawienia w przegladarce? Jakies certyfikaty?
    J.W.

    > 3. Po czym poznac, ze strona www jest "bezpieczna" ?
    Nie da się.

    > 4. Karty dwie: Visa classic BZWBK i MC Pekao/Shell - ktora
    > bezpieczniejsza?
    Która ma 'z automatu' zwrot reklamowanych sum?

    > 5. Czy sklepy typu Merlin , Vivid, WP sa bezpieczne (z punktu widzenia
    > klienta)?

    To nie sklep ma byc bezpieczny -to bank ma byc bezpieczny. W sytuacji
    kiedy dostajesz 'lewą' transakcję z internetu i ją reklamujesz co zrobi
    bank?
    W tym wypadku Citek zachowuje się nadzwyczaj dobrze - kasa od razu na
    konto karty, a reklamacja bez problemu jest uznawana (czyli płaci
    sklep).

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 15. Data: 2002-06-03 07:50:26
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
    > Wszyscy zwracaja uwage na bezpieczenstwo zwiazane z przekazaniem numeru
    > karty [tym przypadku jest to bezpieczne]. Nalezy jednak zwracac uwage
    > rowniez na wiarygodnosc i solidnosc sklepu. W innym przypadku mozna sie
    > obudzic z reka w nocniku, tak jak ja. Wirtualna Polska powie nie

    Przede wszystkim na wiarygodnośc BANKU. I tutaj, co dziwne Citi górą.
    Ja reklamowałem transakcję którą zrobiłem dwa miesiące wcześniej,
    obciążenie O.K., a towaru nie było. No i bez mrugnięcia okiem - kasa z
    powrotem na kartę, potem formularz reklamacyjny do odesłania i sprawa
    zamknięta.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 16. Data: 2002-06-03 07:53:41
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Stefan <stefanUSUNTO@ito_tez.interia.pl> wrote:
    > stroną. Ja jak łącze się z mBankiem zawsze sprawdzam ważność i treść
    > certyfikatu. To samo dotyczy amazona i innych sklepów. Przed podaniem numeru
    > karty warto to zrobić.

    Ludzie, dajcie spokój... Traktujecie ten numer karty jak skarb, jak coś,
    czego utrata równasię kłopoty... Każdy może ten numer bez większych
    kłopotów mieć. No i co z tego?

    To nie jest tajny kod - to tylko identyfikacja klienta. Potwierdzeniem
    zawarcia transakcji jest podpis albo PIN. Bank powinien od ręki uznawać
    reklamację transakcji MO/TO/IO, a nie bawić się w 'kto mi odda
    pieniadze'.
    Jeżeli bank tak nie robi, to jest jedno wyjście - zmienic bank.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 17. Data: 2002-06-03 15:40:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl> writes:

    > Przede wszystkim na wiarygodnośc BANKU. I tutaj, co dziwne Citi górą.

    Kpisz, jak rozumiem. Wiesz, wiarygodnosc banku to nie tylko karty.
    Karty to wlasciwie tylko taki skromny dodatek.

> [...]
    > obciążenie O.K., a towaru nie było. No i bez mrugnięcia okiem - kasa z
    > powrotem na kartę, potem formularz reklamacyjny do odesłania i sprawa

    O, ciekawe. Tzn. uznali Ci reklamacje, mimo ze obciazenie bylo poprawne,
    tzn. dokonales wlasnie takiej transakcji?
    To, ze sprzedawca nie wydal towaru, to juz inna bajka, i niekoniecznie
    bank ma sie tym zajmowac (choc w praktyce, przy *order, oczywiscie
    mozna powiedziec cokolwiek).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator