  • 151. Data: 2008-03-18 20:06:07
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    kashmiri wrote:

    > Indukcja elektromagnetyczna.

    przewodowo czy bezprzewodowo ?

  • 152. Data: 2008-03-18 20:09:18
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frors7$ni4$1@flis.man.torun.pl...

    > "Jan Strybyszewski" frnr6c$r38$...@n...onet.pl

    > Ja znam karty chipowe od dwudziestu lat, więc banki je znają
    > dłużej, dlaczego więc przez te lata stosowały magnetoterapię? ;)

    Zapewne piszesz o carte bleue (Francja) - to coś nie współpracowało to z
    systemem Visa/MC. Pytaj się Visa/MC, dlaczego wprowadzenie chipa zajęło im
    tyle czasu.

  • 153. Data: 2008-03-18 20:14:57
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frosi8$ro7$1@flis.man.torun.pl...

    [ciach]
    > Karta może bronić się nieskończoną
    > (prawie nieskończoną) liczbą metod, więc pokonanie karty nie jest
    > możliwe. Oczywiście standaryzacja kart kredytowych nie sprzyja
    > skutecznej ochronie, ale mimo tego karta nie podda się, jesli nie
    > zechce. Pomijam tragedie typu trafienie z PINem za pierwszym czy
    > drugim razem. :)

    Oby tak było, jak piszesz, a nie jak z chipami w amerykańskich paszportach
    czy pierwotną wersją kart SIM!

    > I życzę powodzenia w forsowaniu kart chipowych. :)
    >
    > BTW forsowania -- w Avansie jest tani notebook Lenovo (dawniej IBM)
    > z czytnikiem linii papilarnych. Co komu po tym czytniku, skoro można
    > z komputera wyjąć dysk? :)

    Sprawdzałeś czy dysk nie jesz szyfrowany przez BIOS? To dość popularna
    technologia. Wtedy takim wyjętym dyskiem możesz co najwyżej gwoździe wbijać.

    [ciach]

    > Czy ja wiem? :) Mocniejszy procesor i dłuższa pamięć mogą wiele
    > zmienić na korzyść użytkowanika i na niekorzyść ,,napastnika''. :)

    Problem w tym że karta blokuje się po 3 próbach wprowadzenia PIN-u. Coś jak
    karty SIM - tyle że te zostawiają jeszcze 10 prób na kod PUK. Najszybszy
    procesor i "najdłuższa" pamięć nie pomoże.

    > Postscriptum: Jeśli twierdzisz, że kartę chipową można pokonać -- opisz
    > mi na priva sposoby. :) Tutaj oczywiście też możesz, ale
    > proponuję zrobienie tego w osobnym wątku. ;)

    Poszukaj opisu ataku na chipowe paszporty USA.
    Atak na karty SIM jest tutaj:
    http://www.tcs.hut.fi/Studies/T-79.514/slides/S5.Bru
    mley-comp128.pdf

    Pozdr.
    k.

  • 154. Data: 2008-03-18 21:06:18
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > A możesz to czyms poprzeć, czy to tylko twoje widzimisie?
    > Bo ode mnie podpisu nie chcą niezależnie od kwoty. Nawet przy kwotach
    > zakupów na kilaset dolarów.

    http://www.hsbc.co.uk/1/2/personal/credit-cards/payp
    ass/faq#whypin
    http://www.barclaycard-onepulse.co.uk/onePulseFaq.ht
    ml?set=set7#bcq76

    Z ciekawości: w jakim banku jest to karta?

  • 155. Data: 2008-03-18 21:07:46
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frot8l$161$1@flis.man.torun.pl...

    > "kashmiri" fro7uq$l3$...@n...interia.pl

    > Dobrze -- te karty potrzebują energii elektrycznej, lecz
    > nie mają w sobie żadnego jej/energii_elektrycznej źródła.

    OK, jasne, chodzi Ci o karty zbliżeniowe.

  • 156. Data: 2008-03-18 21:11:20
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > ech, twoja wiedza co do budwy chipa ogranicza się do sensacyjnych
    > wiadomości w gazetach i wikipedii. Szkoda czasu na gadanie.

    Jeśli wiesz więcej, to się podziel tutaj, a nie krytykuj. Twoja wiedza też
    jest dość osobliwa i muszę zauważyć, że mało przystaje do polskich czy
    europejskich realiów.
    A propos, specjalistą nie jestem, ale temat mnie interesuje i czytam dużo
    więcej. A że często podaję tutaj linki do Wikipedii wynika ze zwięzłości i
    treściwości artykułów.

  • 157. Data: 2008-03-18 21:58:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" frp3ek$esm$1...@i...gazeta.pl

    > ale zaraz klient rwetes podnosi.

    Jak mi raz zabrała na zaplecze, to tak mocno
    zgrzytałem zębami, że aż starłem świeżą plombę. ;)

    Dentyści przekonywali mnie do tego, że zęby ścieram w nocy,
    w czasie snu. Okazało się, że mieli trochę racji, bo knajpę
    odwiedziłem nocą. ;)

    Mnie nie przeraża zabieranie karty. Oby mi ją oddali. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 158. Data: 2008-03-18 22:02:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frp73q$ji8$...@n...interia.pl

    > A ja myślałem, że dlatego wprowadzili POSy bezprzewodowe, żeby kart nie
    > zabierać. Przyznam się że dawno się nie spotkałem, żeby kartę na zaplecze
    > zabierali. Zawsze mieli bezprzewodowe.
    > Wydaje mi się, że muszą być jakieś uregulowania prawne (albo banków), że
    > restauracje za grubą kasę kupują takie radiówki.

    -- Kartą? Można. To znaczy teoretycznie można, ale ja muszę iść z tą
    kartą do szatni, bo tutaj nie mam tego, no... No... Wie pan czego. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 159. Data: 2008-03-18 22:04:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" frngbe$5uu$...@i...gazeta.pl

    > a po jaką cholerę.

    Ja też nie wiem, po co ten fałszywy ma funkcjonować. :)
    Raz podaje się fałszywy, 100 razy dobry. :) I tyle.
    Nawet tej samej osobie raz można podać kalkulator a raz czytnik. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 160. Data: 2008-03-18 22:11:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frp7ee$k6m$...@n...interia.pl

    > Zapewne piszesz o carte bleue (Francja) - to coś nie współpracowało to z
    > systemem Visa/MC. Pytaj się Visa/MC, dlaczego wprowadzenie chipa zajęło im
    > tyle czasu.

    Karty chipowe stosuje się w wielu miejscach, nie tylko w bankach.
    Ze 12 la temu byłem w Norwegii -- tam takie stosowano w budkach
    telefonicznych. Od 13 lat czy od 14 lat mam radio samochodowe
    z kartą chipową. Były (i pewnie są nadal) dekodery
    kodowanej/szyfrowanej TV z takimi kartami.

    A czytałem o takich kartach jeszcze w ogólniaku, kiedy na świecie
    triumfowały minikomputery duże jak szafy ubraniowe. :) Oczywiście
    wówczas to było jeszcze SF, ale z przewagą S. :)

    --