  • 1. Data: 2003-06-10 12:01:01
    Temat: Bezpieczeństwo kart chipowych
    Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki)

    Witam
    Mówi się tyle o przewadze kart chipowych nad tradycyjnymi w kwestii
    bezpieczeństwa. Moglibyście mnie oświecić i kilka słów na ten temat
    napisać? Bo ja, szczerze mówiąc nie widzę jakoś na czym ta przewaga ma
    polegać. Czym różni się chip od paska magnetycznego, oczywiście w
    kwestii bezpieczeństwa? Czy tylko tym, że nie można ich "skopiować"? I
    tyle?

    --
    tymczasem,
    * * * * *

  • 2. Data: 2003-06-10 12:08:29
    Temat: Re: Bezpieczeństwo kart chipowych
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Rolbiecki" <A...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:028801c32f47$c2bc4e10$5dc89d84@Rolbieca...
> [...]
    > polegać. Czym różni się chip od paska magnetycznego, oczywiście w
    > kwestii bezpieczeństwa? Czy tylko tym, że nie można ich "skopiować"? I

    Chip ma się bronić sam przed nieautoryzawanym użyciem, ale dopóki karta ma i
    chip i pasek, to ...

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-06-10 12:27:13
    Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki)

    Dnia Tuesday, June 10, 2003 2:08 PM,
    osobnik >> Robert Wicik <<, napisał:

    [...]
    > Chip ma się bronić sam przed nieautoryzawanym użyciem, ale dopóki
    > karta ma i chip i pasek, to ...

    Szczerze mówiąc niewiele mi to mówi. Co to znaczy "bronić się sam"?
    Skąd chip wie kto go używa?

    --
    tymczasem,
    * * * * *

  • 4. Data: 2003-06-10 13:21:16
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Rolbiecki" <A...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:02f101c32f4b$6a9331f0$5dc89d84@Rolbieca...
    > Szczerze mówiąc niewiele mi to mówi. Co to znaczy "bronić się sam"?
    > Skąd chip wie kto go używa?

    Weryfikuje PIN wprowadzony przez posiadacza.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-06-10 13:24:49
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj Robert,

    W Twoim liście datowanym 10 czerwca 2003 (15:21:16) można przeczytać:

    RW> Weryfikuje PIN wprowadzony przez posiadacza.

    A czym sie to rozni od wprowadzania PINu w eService? Bo jesli niczym
    to juz dyskutowalismy o tym wiele razy, ze podpis jest bezpieczniejszy
    niz PIN bo mozna go zakwestionowac.

    Pzdr
    Konrad Inglot

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "Shine on you crazy diamond"

  • 6. Data: 2003-06-10 13:27:04
    Od: "Michał Kłak" <m...@N...gazeta.pl>

    A...@e...pl (Adam Rolbiecki) napisał(a):

    > kwestii bezpieczeństwa? Czy tylko tym, że nie można ich "skopiować"? I
    > tyle?

    A kto Ci powiedział że karty Chip'owej nie można skopiować?
    Według mnie nie powinno z tym być problemu.

  • 7. Data: 2003-06-10 13:33:01
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj MichałKłak,

    W Twoim liście datowanym 10 czerwca 2003 (15:27:04) można przeczytać:

    M> A kto Ci powiedział że karty Chip'owej nie można skopiować?

    Moze i mozna ale na pewno nie w takim czasie i tak tanio jak w
    przypadku skimmowania paska.

    M> Według mnie nie powinno z tym być problemu.

    Podziel sie swoim pomyslem :))
    Zeby nie bylo - nie jestem specem od budowy/dzialania tych kart.

    pzdr
    KI

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "Mother should I trust the goverment?"

  • 8. Data: 2003-06-10 13:51:18
    Od: "Michał Kłak" <m...@N...gazeta.pl>

    k...@g...pl (Konlin) napisał(a):

> [...]
    >

    > --
    > K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    > Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and

    Witaj

    Zobacz na allegro ile jest ofert sprzedaży czytników paska magnetycznego a
    ile czytników kart chip. Mam wrażenie że czytniki kart chipowych są łatwiej
    dostępne. Jeśli bankomat będzie mógł odczytać dane z kary chip to ja również
    a jeżeli będę miał te dane to będę mógł je zapisać na czystej karcie.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 9. Data: 2003-06-10 13:57:24
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj MichałKłak,

    W Twoim liście datowanym 10 czerwca 2003 (15:51:18) można przeczytać:

    M> Zobacz na allegro ile jest ofert sprzedaży czytników paska magnetycznego a
    M> ile czytników kart chip. Mam wrażenie że czytniki kart chipowych są łatwiej
    M> dostępne.

    Czytniki i ich dostepnosc to jedno, a kopiowanie karty to drugie.

    M> Jeśli bankomat będzie mógł odczytać dane z kary chip to ja również
    M> a jeżeli będę miał te dane to będę mógł je zapisać na czystej karcie.

    Nie chce palnac jakiegos glupstawa bo, jak pisalem, niezbyt sie na tym
    znam. Ale wydaje mi sie ze to nie jest takie banalne. Inaczej juz
    dawno slychac by bylo np. o klonowaniu simkart, kart telefonicznych
    itp.
    Chip moze przeciez zawierac jakas logike liczaca, ktorej raczej nie
    masz szans skopiowac.

    Pzdr
    Konrad

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "Ooooooooh I need a dirty woman
    Ooooooooh I need a dirty girl"

  • 10. Data: 2003-06-10 14:12:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Michał Kłak" <m...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > a jeżeli będę miał te dane to będę mógł je zapisać na czystej karcie.

    Z tym ze bankomat itp. nie odczytuje danych z karty, a jedynie z nia
    "rozmawia".
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator