  • 21. Data: 2003-06-11 09:42:08
    Temat: Re: Bezpieczeństwo kart chipowych
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003 13:51:18 +0000 (UTC), "Michał Kłak"
    <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    >dostępne. Jeśli bankomat będzie mógł odczytać dane z kary chip to ja również
    >a jeżeli będę miał te dane to będę mógł je zapisać na czystej karcie.

    nie kupisz "czystej karty"
    --
    Jarek Andrzejewski

    Co to znaczy: "niemożliwa anulacja zleceń stałych należności". MBank nie wie...

  • 22. Data: 2003-06-11 12:36:05
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    gamzo> W przypadku chipa sprawdzenia PINu dokonuje chip chyli mikroprocesor.

    W kwestii formalnej - moze tak być. Ale nie musi.

    gamzo> A jak masz karte tylko z paskiem to PIN jest weryfikowany w bankomacie lub
    gamzo> terminalu. I tenże pasek magnetyczny może być łatwo przeczytany i

    Przepraszam za kolokwializm, ale to bzdura ;-)

    Nigdy żaden terminal (atm kiedys tak) nie weryfikował pinu. On tylko go
    przyjmowal poprzez urządzenie zwane bezpieczną klawiaturą, podpisywał
    kluczykiem i wysyłał do centrum autoryzacyjnego coby sie zapytało banku
    wydawcy karty czy li to prawda co ten biedny card holder wypisuje na
    klawiaturze.

    gamzo> skopiowany. A chipa nie 'skopiujesz' bo nie masz dostępu do wszystkich
    gamzo> danych - niektóre są ukryte.

    Ba, nie zawsze wiadomo jak sie nawet nazywają ;-)

    gamzo> Niezupełnie. Chip obsługuje sam w sobie kryptografię. Wprawdzie prostą bo
    gamzo> krótkich kluczach, ale już to samo daje ci dużo więcej czasu na
    zastrzeżenie
    gamzo> karty niż przy zwykłej karcie z paskiem.

    Przede wszystkim wspomaga kryptografie w czytniku (a te czytniki to niezle
    maszynki sa).

    gamzo> Więcej szczegółów można znaleźć w książkach dot. kryptografii stosowanej -
    gamzo> polecam np. M.Kutyłowski, W.Strothmann, "Kryptografia. Teoria i
    gamzo> praktyka zabezpieczania systemów komputerowych".

    Polecam również http://www.emvco.com

    --

    --w

  • 23. Data: 2003-06-11 12:37:54
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Lesio5> Zapis na chipie jest szyfrowany. Takim algorytmem, ze jego zlamanie
    Lesio5> wymagaloby kilkunastu dni pracy. A wtedy karta jest juz zastrzezona.
    Lesio5> Ja sie akurat na kartach chipowych stykowych i dystansowych nieco znam.

    Miszczu, czy karty DDA też nie stanowią dla Ciebie, o wielki, problemów? ;-)

    --

    --w

  • 24. Data: 2003-06-11 12:44:22
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>

    Wojtek Piecek wrote:

> [...]
    > kluczykiem i wysyłał do centrum autoryzacyjnego coby sie zapytało banku
    > wydawcy karty czy li to prawda co ten biedny card holder wypisuje na

    Masz 100% rację - coś mi się pozajączkowało w piśmie. Miałem na myśli że
    jest weryfikowany za pośrednictwem terminala/bankomatu.

    > Polecam również http://www.emvco.com

    Dzięki za linka - przyda się

    Łukasz

  • 25. Data: 2003-06-11 23:00:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > producent :-)

    Fakt, ze bylo tu troche zdrad.

    > A jak przeskoczysz zmianę zawartości obszarów pamięci (WORM)
    > zapisywanych zanim chip wyjdzie z fabryki.

    Mozna zrobic wlasna karte, w przypadku desperacji nawet na elementach
    dyskretnych. Inna sprawa, ze kasjer moglby sie nieco dziwic :-)

    W kazdym razie technologia nie jest problemem, problemem jest
    (dosc silna jednak) kryptografia.

    > nie kupisz "czystej karty"

    Zakladam, ze jest to przewidywanie przyszlych dzialan Michala, a nie
    ocena samej mozliwosci lub jej braku :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 26. Data: 2003-06-12 16:10:16
    Od: "Lesio5" <I...@v...pI>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    Nie wiem, czy nie za duzo powiedziales o zabezpieczeniach....

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    "Ma gavte la nata"

  • 27. Data: 2003-06-16 07:22:51
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 12 Jun 2003 18:10:16 +0200, "Lesio5" <I...@v...pI> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    >Nie wiem, czy nie za duzo powiedziales o zabezpieczeniach....

    porządna kryptografia tym się charakteryzuje, że jej siła nie zależy
    od utajnienia algorytmu.

    "W świecie istnieją dwa rodzaje kryptografii: kryptografia, która
    uniemożliwia młodszej siostrze odczytanie pliku, i kryptografia, która
    uniemożliwia to samo agencjom rządowym wiekszości państw" (Bruce
    Schneier) :-)