  • 11. Data: 2022-03-13 12:17:50
    Temat: Re: Bankomat nie cofa niepobranych pieniędzy?
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hehe, czyżby mBąk? ;>
    > No chyba że potrzebujesz 50zł.
    > Ja noszę mBakową jako zapasową do bankomatu i chyba sobie karteczkę nakleję, bo
    kiedyś jeszcze zapomnę o tych ich debilnych zasadach.

    Nie mam w ogóle karty do mbanku.
    Wypłacam w praktyce tylko inteligową debetówką.
    Najczęściej w bankomacie PKOBP, bo i tych jest najwięcej,
    więc bezprowizyjnie.

  • 12. Data: 2022-03-13 13:05:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hehe, czyżby mBąk? ;>
    > No chyba że potrzebujesz 50zł.
    > Ja noszę mBakową jako zapasową do bankomatu i chyba sobie karteczkę nakleję, bo
    kiedyś jeszcze zapomnę o tych ich debilnych zasadach.

    A tak przy okazji co to za debilne zasady?

    Przyznam szczerze, że z reguły nie studiuję regulaminów
    dotyczących kart (tzn warunków ich darmowości) - płacę
    przez tydzień jedną, potem cały czas drugą, a z bankomatów
    wypłacam tylko jedną. Ostatnio wypłaciłem nestem (bo akurat przelałem
    cos tam),
    to się dowiedziałem, że już nie jest bezpłatna w wypłacie.

  • 13. Data: 2022-03-13 15:58:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 13 marca 2022 o 13:05:19 UTC+1 cef napisał(a):
    kiedyś jeszcze zapomnę o tych ich debilnych zasadach.
    > A tak przy okazji co to za debilne zasady?

    Hmm, OIDP darmowy jest eurobet, wbk (czyli santander) i planet cash - ale tylko dla
    wypłat od 100zł w górę.
    Jak wypłacisz 50zł to dopłacasz 1,30zł chyba.
    Na śp. forum się odgrażali, że będą wypłacać 110zł i od razu 100zł wpłacać z
    powrotem, zwłaszcza w bankomato-wpłatomatach.
    Może dlatego wpłatomaty euronetu wypadły z listy darmowych.

    > Przyznam szczerze, że z reguły nie studiuję regulaminów
    > dotyczących kart (tzn warunków ich darmowości) - płacę
    > przez tydzień jedną, potem cały czas drugą, a z bankomatów
    > wypłacam tylko jedną.

    Ja z zasady - z niewielkimi odstępstwami - mam karty tylko darmowe.
    mBąka mam rzutem na taśmę "eKonto mobilne" - byłem w oddziale zakładać z rocznym
    synkiem w wózku, nawet taka jedna co na wejściu siedziała chciała się nim
    zaopiekować, ale nie podobała mi się na tyle, żeby pozwolić ;>
    W citku 4 wypłaty na mirsiąc darmowe więc coś trzeba na backup.

    Żona ma milka i nawet nauczyła się płacić raz w miesiącu bez przypominania - warto,
    bo bezpłatne wszystkie bankomaty.
    A ogólnie ma 4 kredytówki i tylko 3 debetówki - 2 pozostałe to "na zagranicę" N26 i
    kantor aliora.

    Ja mam jeszcze curve, aion i cinkciarza - ale te 2 ostatnie do zamknięcia, i
    platynową kredytówkę z francuza - całe szczęście, że trafił się aion, bo jeszcze bym
    zabulił opłatę roczną, a tak nie dość, że bez opłaty (i zamykam, choć chcieli zwolnić
    z opłat) to jeszcze z punktów właśnie dostałem porządny odkurzacz.

  • 14. Data: 2022-03-13 17:37:54
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    powrotem, zwłaszcza w bankomato-wpłatomatach.
    > Może dlatego wpłatomaty euronetu wypadły z listy darmowych.

    To faktycznie głupio wymyślili.

    > Ja z zasady - z niewielkimi odstępstwami - mam karty tylko darmowe.

    Skoro już tak się zwierzamy, to ja mam takie, żeby nie musieć myśleć,
    że cos trzeba robic, żeby nie płacić za używanie.
    Jedna KK, dwie debetówki złotówkowe, z których używam jednej
    i to jak pisałem przez tydzień, bo wyklikam wtedy tyle, ze jest za darmo
    (od wielu lat nie pamiętam opłaty na wyciągu i nawet nie wiem czy
    bezpłatność jest na ilość transakcji czy na wartość) Podobnie z KK -
    opłata 0zł.
    Debetówki eurowe, to raczej wypłacam tylko w DE i jak wezmę
    w drogę wszystkie trzy, to nawet jak bankomat jęczy, że jest limit
    to wypłacę tyle ile potrzebuję i z reguły raz na miesiąc jest bez opłat.

  • 15. Data: 2022-03-13 19:16:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 13 marca 2022 o 17:37:59 UTC+1 cef napisał(a):

    > Skoro już tak się zwierzamy, to ja mam takie, żeby nie musieć myśleć,
    > że cos trzeba robic, żeby nie płacić za używanie.

    Na to najlepszą metodą są karty bezwarunkowo darmowe ;>
    Inna sprawa, że niełatwo o nie teraz.
    KK obecnie tylko w citku, KD właściwie też - i trzeba pamiętać o max. 4 wypłatach.
    Ew. jeszcze IKA, ale tu jedna wypłata/mc.

    KD milka jest kompromisem.
    Tak jak KK z santander - 1-2-3 i platyna, za 10 pyk/mc (ważne, że liczą się też
    transakcje kartami dodatkowymi, które same są bezpłatne bezwarunkowo) dają zwroty za
    ciuchy i koryto oraz ubezpieczenia, assistance i priority pass.

    KK world z santandera oraz platynę citka mam darmowe z dawnych czasów.

    Z jedną KK to bym się nigdzie nie wybierał.
    A płacenia debetówką unikam, a już na pewno taką do "głównego" rachunku - zaśmieca
    (by dosadniej nie określić ;) historię.

  • 16. Data: 2022-03-13 21:46:52
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

> [...]
    powrotem, zwłaszcza w bankomato-wpłatomatach.
    > Może dlatego wpłatomaty euronetu wypadły z listy darmowych.

    Wpłacać można w Planetach,
    a wypłata blik jest darmowa niezależnie od kwoty.

    --
    Alf/red/

  • 17. Data: 2022-03-13 22:03:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Z jedną KK to bym się nigdzie nie wybierał.

    Akurat wyrobiłem ją kiedy potrzebowałem KK
    do wyjazdu, bo inaczej nie dało się zaklepać noclegu i tak już zostało.
    Bardziej pomocny jest komfort użytkowania codziennego, że nie musżę
    się troszczyć o środki jak przy debetówce.

    > A płacenia debetówką unikam, a już na pewno taką do "głównego" rachunku - zaśmieca
    (by dosadniej nie określić ;) historię.

    Nie potrzebuję do niczego historii, a nawet powiedziałbym, bez
    transakcji kartą,
    to nie ma tam historii. Raz na miesiąc zapłacę za mieszkanie i prąd, dwa
    razy w roku kablówkę i na tym koniec, czasem coś przeleję, żeby było
    czym płacić i na tym kończy się
    rola głównego rachunku.

  • 18. Data: 2022-03-14 01:01:26
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-13 o 09:25, cef pisze:

    > Skąd wiesz, że się cofają? Próbowałaś jednak?
    > Czy przeczytałaś na grupie?

    Może teraz inaczej ustawili. Wolę nie próbować. Szybko wyciągam pieniądze.

    --
    animka

  • 19. Data: 2022-03-14 01:02:39
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Cofają. Nigdy nie zdarzyło Ci się "nie zdążyć"? A to kartę najpierw
    > wypluwa, a to druk wychodzi, a to poprzednią wypłatę trzeba schować...

    Wydruk wychodzi na końcu.

    --
    animka

  • 20. Data: 2022-03-14 01:07:39
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    ow-ktos-zostawil-gotowke-w-bankomacie-policjanci-szu
    kaja-jej-wlasciciela-5632647

    wypłacał i bankomat mu nie dał, to mu oddaj ;P

    > Ciekawe czy są mikrofony.
    > Ja na wszelki wypadek zawsze mówię "dzień dobry" do tej kamery, i na koniec
    "dziękuję pani robo", nawet jak tak jakoś dziwnie wykręcona, że wygląda jakby
    patrzyła gdzie indziej, i nie klnę na debili, co to oprogramowywali.
    > Ale miny do kamery też robię, niczym Lord Helmet, choć teraz to zakładam maseczkę,
    bo uczucie wchodzenia do banku w maseczce powoduje, że czuję się prawie jak John
    Wayne (prawie, bo on grał tylko dobrych i nie napadał na banki).

    > Skąd wiesz?

    > A potem przestraszył wypłacającego, że uciekł bez zabrania kasy.
    > Albo wypuścił na ulicę gołą babę lub gołego faceta i wypłacający za nią/nim polazł
    (jak w operze narodowej - najpierw w balecie byli prawie goli, potem w pierwszej
    scenie - w innym przedstawieniu - była goła baba, no to tylko czekałem, aż będzie
    goły facet - i się doczekałem, i w sumie potem nastąpił tzw. "koniec świata",
    najpierw covid i koniec z operą, teraz wojna, więc kto wie, z czym jeszcze).

    :-)

    --
    animka