  • 1. Data: 2004-01-26 10:32:56
    Temat: Bank żąda doubezpieczenia powyżej rynkowej wartości
    Od: "dj" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam kredyt w EURO na samochód. Zabezpieczeniem kredytu
    jest przewlaszczenie samochodu. Bank wymagał ubezpieczenia AC.
    Ostatnio papiery w banku zostały "odkurzone" i stwierdzono,
    że polisa AC nie pokrywa aktualnego zadłużenia.
    Dostałem informację od Banku, że muszę doubezpieczyć samochód
    do wartości aktualnego zadlużenia. Jednak ubezpieczyciel nie może
    ubezpieczyć samochodu powyżej rynkowej wartości.
    Co Bank teraz może żądać w zamian?
    Ewentualnie, co mogę zaproponować Bankowi jako zabezpieczenie kredytu.
    Nie mam ochoty spłacać roznicy w wysokości paru tys. pln.
    Generalnie jestem zadowolony z kredytu, gdyz mimo skoku euro,
    w dalszym ciągu spłacam niższe raty niż przy kredycie w pln.

    dj

  • 2. Data: 2004-01-26 10:45:02
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Dostałem informację od Banku, że muszę doubezpieczyć samochód
    > do wartości aktualnego zadlużenia. Jednak ubezpieczyciel nie może
    > ubezpieczyć samochodu powyżej rynkowej wartości.
    > Co Bank teraz może żądać w zamian?

    Nic poza umowa. A z AC i tak sie nie uda ubezpieczyc do
    wysokosci zdluzenia. W tym momencie jedyne co bank moze
    zrobic to wypowiedziec umowe ;)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 3. Data: 2004-01-26 11:20:46
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Nic poza umowa. A z AC i tak sie nie uda ubezpieczyc do
    > wysokosci zdluzenia. W tym momencie jedyne co bank moze
    > zrobic to wypowiedziec umowe ;)

    Może przecież zarządać przedstawienia nowych zabezpieczeń - poręczyciel,
    hipoteka, zastaw itd. Jak się znajdą, to zostanie sporządzony stosowny aneks
    i już.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-01-26 19:36:11
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 26 Jan 2004 11:32:56 +0100, "dj" <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Witam
    >
    >Mam kredyt w EURO na samochód. Zabezpieczeniem kredytu
    >jest przewlaszczenie samochodu. Bank wymagał ubezpieczenia AC.

    a umowa mówi o kwocie ubezpieczenia? Bo dla mnie jest oczywiste, że AC
    pojazdu ma ubezpieczać pojazd. Toż to nie AC kredytu :-)

    >Dostałem informację od Banku, że muszę doubezpieczyć samochód
    >do wartości aktualnego zadlużenia. Jednak ubezpieczyciel nie może

    ma to pokrycie w umowie?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-01-26 20:10:32
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Może przecież zarządać przedstawienia nowych zabezpieczeń - poręczyciel,
    > hipoteka, zastaw itd. Jak się znajdą, to zostanie sporządzony stosowny aneks
    > i już.

    Ba ... ale kupujacy moze sie nie zgodzic. Akurat w tym jednym przypadku
    to bank jest petentem ;) A jesli w umowie nie ma nic na temat
    przedstawienia dodatkowych zabezpieczen w trakcie trwania umowy, to
    kredytobiorca w sumie nie musi sie na nic zgadzac.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2004-01-26 20:11:57
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > pojazdu ma ubezpieczać pojazd. Toż to nie AC kredytu :-)

    To jest zabezpieczenie kredytu, a jak zabezpieczenie nie pokrywa
    wartosci dlugo, to oczywiscie w banku zaczynaja niespokojnym okiem sie
    temu przygladac. Ale nie maja za wiele podstaw prawnych do dzialania, o
    ile kredytobiorca wszystko splaca w terminie ... poza przypadkami, w
    ktorych umowa takie sytuacje obejmuje.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2004-01-26 22:03:38
    Temat: Re: Bank żšda doubezpieczenia powyżej rynkowej warto?ci
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]

    przedstawienia dodatkowych zabezpieczen w trakcie trwania umowy, to
    kredytobiorca w sumie nie musi sie na nic zgadzac.

    -------------

    Jasne, że nie musi, ale musi się liczyć z tym, że w takiej sytuacji bank
    wypowie mu umowę, ze względu na utratę zdolności kredytowej. Skutkiem tego
    będzie postawienie niespłaconej części kredytu w stan natychmiastowej
    wymagalności i wezwanie do natychmiastowe spłaty. Mało zachęcające.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 8. Data: 2004-01-26 22:44:04
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > będzie postawienie niespłaconej części kredytu w stan natychmiastowej
    > wymagalności i wezwanie do natychmiastowe spłaty. Mało zachęcające.

    Nie ma utraty zdolnosci. Kredytbiorca wciaz ma stala prace i wciaz
    splaca raty w terminie. Wciaz jestem zdania, ze wypowiedzenie umowy w
    takim przypadku byloby bezprawiem, o ile nie ma specjalnych zapisow w
    umowie ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2004-01-27 09:10:56
    Temat: Re: Bank ż?da doubezpieczenia powyżej rynkowej warto?ci
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]

    splaca raty w terminie. Wciaz jestem zdania, ze wypowiedzenie umowy w
    takim przypadku byloby bezprawiem, o ile nie ma specjalnych zapisow w

    ------------
    Przejrzałem przepisy i chyba się zgodzę z Twoim zdaniem, aczkolwiek w
    konkretnym sporze wydaje mi się, że odmienna argumentacja mogła by być
    skuteczna.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 10. Data: 2004-01-27 10:15:26
    Od: "dj" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > splaca raty w terminie. Wciaz jestem zdania, ze wypowiedzenie umowy w
    > takim przypadku byloby bezprawiem, o ile nie ma specjalnych zapisow w

    No wlasnie. Zdolnosc kredytowa mam. Nawet jestem w stanie od reki zaplacic
    roznice. Tylko zanim pogadam z Bankiem chcialbym miec pewnosc, ze
    nie znajde sie w sytuacji, gdy Bank stwierdzi, ze wg ich procedur
    oplaca sie zerwac umowe - zamiast nie w pelni zabezpieczonego kredytu
    bedzie mial "czysto" w papierach.
    Z natychmiastowym zwrotem całej kwoty dlugu to bylby powazny problem. :(

    jd