  • 1. Data: 2002-05-19 11:22:06
    Temat: Bajer w LG net
    Od: Krzysztof 'Szary' Kowalski <s...@p...onet.pl>

    Okrutnie sie nabralem na bajer w wersji tekstowej LG: otoz w tej
    wersji istnieje tam rubryka: "dostepne srodki" oprocz oczywiscie
    pozycji z saldem, ktore sie uaktualni (i ewentualnie od czasu do
    czasu zrowna z pozycja "dostepne srodki").
    Logika tego jest oczywista: w momencie transakcji (zakupu czy tez
    wybrania pieniedzy z bankomatu) zmniejszaja sie dostepne srodki,
    a ksiegowanie nastepuje z kilkudniowym opoznieniem (dlatego tez
    saldo jest malo aktualne).

    No to poszedlem na zakupy sprawdzajac przedtem dostepne srodki...
    I wrocilem z niczym, ooops pardon: wrocilem ze wstydem, jak mnie
    pogoniono sprzed kasy, i zostawilem wozek z zakupami obok pani
    kasjerki.

    Uprzejmie sie pytam: na ch* wielki jest ta pozycja, skoro nie moze
    byc aktualna? To juz lepiej sie jej pozbyc, niech klient sam
    prowadzi skrupulatne zapiski w notesiku, a nie jakies tam panie
    dzieju, dziwy z internetem i upewnianie sie o dostepnych srodkach.
    Jakies fanaberie z tym internetem, ludziom sie w glowach przewraca
    od ty nowoczesnosci... A skarpeta powinna wystarczyc.

    BTW, podobna funkcje ma mBank, ale tam nigdy takich cudow nie bylo.
    Duzy minus dla LG.

    --
    KK

  • 2. Data: 2002-05-19 11:27:28
    Temat: Re: Bajer w LG net
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 19 May 2002 13:22:06 +0200, Krzysztof 'Szary' Kowalski
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >wybrania pieniedzy z bankomatu) zmniejszaja sie dostepne srodki,
    >a ksiegowanie nastepuje z kilkudniowym opoznieniem (dlatego tez

    Dostepne srodki zwykle informuja o stanie srodkow wlasnych + przyznany
    debet/limit kredytowy - blokady.
    W wypadku LG jest to niestety tylko srodki wlasne + przyznany
    debet/kredyt gdyz nie ma onlienowego polaczenia z centrum obslugujacym
    karte.
    Wiec jaks funnkcjonalnosc ta rubryka ma, ale nie taka jaka myslales
    :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 3. Data: 2002-05-20 07:36:31
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Krzysztof 'Szary' Kowalski napisał(a):

> [...]
    > pozycji z saldem, ktore sie uaktualni (i ewentualnie od czasu do
    > czasu zrowna z pozycja "dostepne srodki").

    zablokowane srodki trzeba sobie odjac samemu, ale za to sa oprocentowane
    (nawet wyplaty z bankomatu, ktore rozliczaja po kilku dniach)

    roberts

  • 4. Data: 2002-05-20 08:09:30
    Od: Krzysztof 'Szary' Kowalski <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 May 2002 09:36:31 +0200, RobertS <r...@g...pl> wrote:

    >zablokowane srodki trzeba sobie odjac samemu, ale za to sa oprocentowane
    >(nawet wyplaty z bankomatu, ktore rozliczaja po kilku dniach)

    Powiem szczerze, ze nie bardzo rozumiem idee, bo akurat mialem
    (i jeszcze mam w tej chwili...) takie pozycje w 'szczegolach':

    saldo 306,44
    zabl. 150,00
    dost. 156,44

    no to w zyciu bym nie wpadl na to, ze mam recznie odejmowac jeszcze
    raz 150 od 'dostepnych'. Byc moze to sa "inne" 150 niz
    uwidocznione, ja po prostu nie pamietam wydatkow, operuje kilkoma
    kartami, z kilku bankow, po kilku dniach zupelny metlik w glowie i
    naprawde nie potrafie przypomniec sobie. Co tu duzo gadac, uwazam,
    ze nie da sie zrozumiec takiej idei o ktorej piszesz, ze nalezy
    odejmowac w pamieci zablokowane od dostepnych, skoro to jest
    uwidocznione w jednym okienku, to 'dostepne' powinny byc realnie
    dostepne. Jesli to rzeczywiscie (bo moze akurat zbieznosc kwot u
    mnie wystapila) w 'zablokowanych' sa te ktorymi jest obciazona w
    pamieci kwota 'dostepne', to osobiscie uwazam to za idiotyczne.

    --
    KK

  • 5. Data: 2002-05-20 20:24:54
    Od: Krzysztof 'Szary' Kowalski <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 May 2002 13:27:28 +0200, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl> wrote:

> [...]
    >karte.
    >Wiec jaks funnkcjonalnosc ta rubryka ma, ale nie taka jaka myslales

    Teraz to juz jestem calkiem skolowany - bo zwykle Ci wierzylem. :-(
    Dostalem odpowiedz z LG i tam twierdza znow cos innego. :-))) Otoz
    oni tlumacza, ze to co odczytalem na witrynce, na swoim koncie, bylo
    prawidlowe (czyli jak w innym poscie napisalem, mialem do dyspozycji
    156,44zl., ale nie moglem nic z nimi zrobic, bo bankowy modul
    autoryzacji kart przypisanych do konta nie funkcjonowal wlasciwie...
    Czyli 'dostepne srodki' odpowiadaja realnie dostepnym srodkom, a to
    ze nie moglem placic karta, nie mialo nic wspolnego z moim stanem
    konta...

    No coz, awarie zdarzaja sie w najlepszej rodzinie.

    --
    KK

  • 6. Data: 2002-05-20 21:56:01
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 20 May 2002 22:24:54 +0200, Krzysztof 'Szary' Kowalski
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >156,44zl., ale nie moglem nic z nimi zrobic, bo bankowy modul
    >autoryzacji kart przypisanych do konta nie funkcjonowal wlasciwie...

    ciekawe

    >Czyli 'dostepne srodki' odpowiadaja realnie dostepnym srodkom, a to
    >ze nie moglem placic karta, nie mialo nic wspolnego z moim stanem
    >konta...

    Przeprowadze jutro poszukiwania PINu do mojego maestra i jesli
    zakoncza sie sukcesem to sprawdze :-). Moze maja juz onlienowe
    polaczenie z Polcardem. Ale szczerze mowiac watpie.

  • 7. Data: 2002-05-21 10:01:04
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek Frabinski wrote:

    > Przeprowadze jutro poszukiwania PINu do mojego maestra i jesli
    > zakoncza sie sukcesem to sprawdze :-). Moze maja juz onlienowe
    > polaczenie z Polcardem. Ale szczerze mowiac watpie.

    IMHO mają.

    pzdr

    Tomek