  • 1. Data: 2004-05-17 07:43:15
    Temat: BZ WBK - SMS Kod :(
    Od: "Marcin Zieba" <m...@c...cy>

    Witam,
    BZ WBK wprowadzil ostatnio dodadkowe zabezpieczenie uslugi BZWBK24
    Internet - SMS Kod.
    Ze strony banku: "Dzięki niej każdą transakcję dokonywaną przez Internet
    można dodatkowo zabezpieczyć specjalnym kodem. Wykonując przelew wprowadzasz
    wszystkie niezbędne dane po czym system wyśle na Twój telefon komórkowy
    wiadomość sms z kodem bezpieczeństwa, którym potwierdzasz transakcję. W ten
    sposób wszystkie dyspozycje "podpisujesz" za pomocą swojego telefonu
    komórkowego."
    I dalej: "Ile kosztuje smsKod? Aktywacja usługi jest bezpłatna. Jeśli
    dokonujesz nie więcej niż pięciu operacji miesięcznie (przelewów, zmiany
    ustawień i innych), to w dalszym ciągu nic nie płacisz za korzystanie z
    smsKod. Natomiast każde następne wysłanie smsKod na Twoje żądanie kosztuje
    Cię tylko 0,20 PLN."
    Czyli, de facto, po wykonaniu 5 przelewow (i nie tylko!) z rachunku, dalsze
    korzystanie staje sie platne. I nie byloby w tym moze nic dziwnego, gdyby
    nie fakt automatycznej aktywacji SMS Kodu dla wszystkich zdefiniowanych na
    rachunku kont. W tym momencie zmiana ktoregokolwiek z nich (chocby zmiana
    adresu odbiorcy czy pola "tytulem") pociaga za soba wykorzystanie 1 z
    bezplatnych SMS Kodow. Dotyczy to tez zdefiniowania nowego odbiorcy w ramach
    BZWBK24.
    Nie chce korzystac z nowego zabezpieczenia - SMS Kodu, ale nie pozwala na to
    interfejs BZWBK24. Zdanie "każdą transakcję dokonywaną przez Internet można
    dodatkowo zabezpieczyć specjalnym kodem" klienci BZWBK musza wiec
    interpretowac jako "każdą transakcję dokonywaną przez Internet dodatkowo
    zabezpieczymy dla Ciebie specjalnym kodem, za ktory bedziesz musial
    zaplacic".
    Nieladnie.
    Pzdr,
    MZ

  • 2. Data: 2004-05-18 09:16:40
    Temat: Re: BZ WBK - SMS Kod :(
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 17 May 2004 09:43:15 +0200, Marcin Zieba napisal/a:

> [...]
    > musza wiec interpretowac jako "każdą transakcję dokonywaną przez
    > Internet dodatkowo zabezpieczymy dla Ciebie specjalnym kodem, za ktory
    Chyba za bardzo szukasz kruczków jakie BZWBK zastawia na klientów:>
    Usłyga SMSkod nie jest obowiązkowa. Przeznaczona ejst dla tych co chca
    szerzej (a nie tylko do sprawdzania salda i wykonywania zadeklarowanych w
    Oddziale przelewów) korzystać z usług BZWBK24 Internet a zarazem
    _nie_chcą_ tokena lub chca miec to i to. nie chcesz SMSkodu - to nie
    musisz go mieć.
    --
    KrzysiekL

  • 3. Data: 2004-05-18 09:57:31
    Od: "Marcin Zieba" <m...@c...cy>

    Tak pisze krzysiekL:

    <CUT>
    > nie
    > chcesz SMSkodu - to nie musisz go mieć.

    Tak? Jak to zrobic wg. Ciebie?
    Pzdr,
    MZ

  • 4. Data: 2004-05-18 16:53:53
    Od: "TomaszS" <t...@i...pl>

    Zgłoś to w swoim oddziale najlepiej. Nie musisz z tego korzystać.
    Swoją drogą niektórzy koledzy na tej grupie to tylko szukają sposbu aby się
    do banków przypieprzyć - jakby nie mieli co robić w życiu.

    pzdr
    Tomasz

  • 5. Data: 2004-05-18 17:13:11
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Tue, 18 May 2004 11:57:31 +0200, Marcin Zieba napisal/a:

    > Tak pisze krzysiekL:
    >
    > <CUT>
    >
    > Tak? Jak to zrobic wg. Ciebie?
    nie zrobić nic. żeby miec tą usługę trzeba specjalnie udać się do banku i
    podpisac umowę.

    --
    KrzysiekL

  • 6. Data: 2004-05-19 06:05:07
    Od: "Marcin Zieba" <m...@c...cy>

    Tak pisze krzysiekL:

    > nie zrobić nic. żeby miec tą usługę trzeba specjalnie udać się do
    > banku i podpisac umowę.

    Firmowe konto BZWBK dziala od ok. 2 lat, wraz z wprowadzeniem SMS Kodu
    automatycznie zostal on zalozony na wszystkie zdefiniowane rachunki. Wizyta
    w oddziale niewiele dala - dowiedzialem sie, ze tej opcji nie da sie
    wylaczyc.
    Pzdr,
    MZ

  • 7. Data: 2004-05-19 06:25:02
    Od: "Marcin Zieba" <m...@c...cy>

    Tak pisze TomaszS:

    > Zgłoś to w swoim oddziale najlepiej. Nie musisz z tego korzystać.

    Jak juz napisalem, musze.

    > Swoją drogą niektórzy koledzy na tej grupie to tylko szukają sposbu
    > aby się do banków przypieprzyć - jakby nie mieli co robić w życiu.

    Nazywaj to jak chcesz, kolego, zapewniam Cie tez, ze w zyciu mam co robic.
    Ale jezeli bank wprowadza w ramach mojego rachunku dodatkowe oplaty, to
    chcialbym byc o tym informowany w sposob jednoznaczny, ukrywanie takowych
    pod plaszczykiem "nowej opcji zabezpieczenia" na mnie nie dziala. Przymusowe
    wprowadzenie nowej, platnej ekstra uslugi ja odbieram jak wkladanie bankowej
    reki do mojej kieszeni. A to mi sie bardzo nie podoba. (Tak, wiem, sa inne
    banki.)
    Wydaje mi sie, ze ta grupa sluzy wzajemnemu informowaniu sie o ofertach
    bankow, ich dzialaniu i niuansach w obsludze. Dzieki czytaniu p.b.b. jestem
    w stanie wywnioskowac np. z ktorym bankiem dany typ wspolpracy jest
    najbardziej bezproblemowy, a ktory z nich definitywnie nie jest
    user-friendly. Dlatego czysto informacyjnie (i z przyjemnoscia) czytam
    zamieszczone tu zarowno pochwaly, jak i narzekania.
    Tobie moge doradzic szybkie splonkowanie mnie i innych "przypieprzajacych
    sie", ewentualnie bardziej drastyczna, ale pewniejsza opcje - unsubscribe.
    EOT

    Pzdr,
    MZ

  • 8. Data: 2004-05-19 10:40:55
    Od: "flash" <f...@o...pl>

> [...]
    > sie", ewentualnie bardziej drastyczna, ale pewniejsza opcje - unsubscribe.

    Usługa SMS Kod jest usługą dobrowolną, a więc nik nie wpycha łapy do
    niczujej kieszeni bez jego zgody. A jak chce ktoś korzystać z tej usługi, to
    podpisuje umowe, a wniej znajduje sie pkt. mówiący, że zapoznał się z
    cennikiem usługi.
    Pozdrawiam flash83

  • 9. Data: 2004-05-19 11:25:34
    Od: "Marcin Zieba" <m...@c...cy>

    Tak pisze flash:

> [...]
    > niczujej kieszeni bez jego zgody. A jak chce ktoś korzystać z tej
    > usługi, to podpisuje umowe, a wniej znajduje sie pkt. mówiący, że

    Przeczytaj moj pierwszy post w watku. Nikt mnie o nic nie pytal, niczego nie
    podpisywalem.
    Pzdr,
    MZ

  • 10. Data: 2004-05-19 17:00:41
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Wed, 19 May 2004 08:05:07 +0200, Marcin Zieba napisal/a:

    > Firmowe konto BZWBK dziala od ok. 2 lat, wraz z wprowadzeniem SMS Kodu
    > automatycznie zostal on zalozony na wszystkie zdefiniowane rachunki.
    rozumiem, że miałes wczesniej usługę BZWBK24 sms? (bo inaczej skad wzieli
    numer telefonu na który miały by te smsy przychodzic)

    --
    KrzysiekL