  • 1. Data: 2003-05-12 09:45:11
    Temat: BPHPBK i mozilla
    Od: "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl>

    Witam!
    Czy komuś udało się oswoić mozillę 1.0.2 lub inną ze stronami banku BPHPBK
    (oczywiście chodzi o część transakcyjną) ? Z Netscape 4.77 dział OK, ale
    to juz archaizm.
    Przypuszczam, że chodzi o konfigurację java-vm, ale nie bardzo wiem gdzie
    grzebać. Używam Debiana (testing).

    ~~ ><> ~~ B...@p...wroc.pl
    ~~~~~~~~~

  • 2. Data: 2003-05-12 12:16:16
    Temat: Re: BPHPBK i mozilla
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    Moze troche offtopic, ale wydaje mi sie zalogi informatyczne bankow nie sa w
    najlepszej kondycji. Moze od poczatku: kiedys mialem konto w owczesnym WBK,
    ktory poza IE akceptowal NN w wersji tylko 4.77, przejscie na cos nizszego lub
    wyzszego ze stajni Netscape powodowalo wyrzucenie ze strony, o przegladarkach
    alternatywnych nie wspomne, pozniej mialem Lukasa ktoremu wyraznie Phoenix i
    K-Meleon nie lezal, a dzis problem ma taki http://my.opera.
    com/forums/showthread.php?s=&thread id=18944&highlight=Lukas Dodam, ze mBank
    rowniez ma male klopoty z Opera 7.11 (trzeba wlaczyc maksymalna ilosc polaczen
    na 1, normalnie mam 128).
    A co do Java Virtual Machine slyszalem ze 1.401 jest lepsza (sprawiajaca mniej
    klopotow) niz 1.402, ale czy jest tak w istocie - nie wiem.

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-05-12 12:44:41
    Od: sith <s...@a...net>

    "P.Sperling" napisał(a):
    > Moze troche offtopic, ale wydaje mi sie zalogi informatyczne bankow nie sa w
    > najlepszej kondycji. Moze od poczatku: kiedys mialem konto w owczesnym WBK,
    > ktory poza /..ciach../

    hmmm, prawda lezy jak zwykle po srodku ;), w wielu przypadkach systemy
    byly projektowane wtedy kiedy jeszcze mozza (de facto phoenix czy NN
    6.x, 7.x bazuja na tym samym silniku gecko) raczkowala i nie wiadomo
    bylo czy kiedykolwiek badz cokolwiek z niej wyrosnie ;) na cale
    szczescie wyroslo :) jednakze pomysl o kosztach przebudowy napisanych
    juz systemow i ciaglego ich dostosowywania to notorycznie wprowadzanych
    zmian i nowych przegladrek wraz z uwzglednianiem kolejnych zgodnosci z
    obowiazujacymi standardami (ktore w przeszlosci byly raczej rzadko
    przestrzegane) :)

    --
    pozdro
    Sith aka mich4k

  • 4. Data: 2003-05-12 13:02:46
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik sith napisał:

> [...]
    > zmian i nowych przegladrek wraz z uwzglednianiem kolejnych zgodnosci z
    > obowiazujacymi standardami (ktore w przeszlosci byly raczej rzadko

    Prawda jest taka, ze informatycy to z reguly smierdzace lenie i z reguly
    im sie nie chce. Sa w stanie zrobic cos dobrze, jak ktos ich dobrze
    przypilnuje. Inaczej wiekszosc idzie na latwizne i w maliny.

    Dlaczego Inteligo i Millenet chodza bez najmniejszego problemu pod
    Mozilla i IE? Dlaczego Inteligo ma dublowane linki, zeby dobrze dzialalo
    pod niestandardowymi przegladarkami? Dlatego, ze w tych bankach ludzie
    odpowiedzialni za informatyke maja glowe na karku. I nie interesuje ich,
    ze IE 5.5 troche rozni sie od 6.0, nie wspominajac o pojawiajacych sie
    co chwile nowych wersjach Mozilli. Ma dzialac i koniec. I dziala.

    Bartol

  • 5. Data: 2003-05-12 13:09:42
    Od: sith <s...@a...net>

    Bartol Partol napisal(a):
    > Prawda jest taka, ze informatycy to z reguly smierdzace lenie i z reguly
    > im sie nie chce. Sa w stanie zrobic cos dobrze, jak ktos ich dobrze
    > przypilnuje. Inaczej wiekszosc idzie na latwizne i w maliny.

    cos w tym jest ;)

> [...]
    > ze IE 5.5 troche rozni sie od 6.0, nie wspominajac o pojawiajacych sie
    > co chwile nowych wersjach Mozilli. Ma dzialac i koniec. I dziala.

    moze dlatego ze wydali wiecej kasy na dostosowanie systemu, wszystko
    mozna zrobic, trzeba tylko za to zaplacic, no i oczywiscie chciec ;)

    --
    pozdro
    Sith aka mich4k

  • 6. Data: 2003-05-12 13:30:08
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik sith napisał:

    > moze dlatego ze wydali wiecej kasy na dostosowanie systemu, wszystko
    > mozna zrobic, trzeba tylko za to zaplacic, no i oczywiscie chciec ;)

    Sadze ze to jest raczej kwestia dobrej praktyki i porzadku w
    oprogramowaniu. Jak zacznie sie dobrze robic od poczatku, to
    wprowadzanie drobnych zmian i modyfikacji (np. dodawanie szablonow dla
    nowych przegladarek) jest szybkie i tanie.

    A jak sie na poczatku nasra byle co, byle jakos dzialalo, to potem
    trzeba sprzatac. I to kosztuje. Duzo.

    Bartol

  • 7. Data: 2003-05-12 16:12:05
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia pon, 12 maj 2003 at 13:02 GMT,
    Bartol Partol <b...@p...c> napisał(a):
> [...]
    > im sie nie chce. Sa w stanie zrobic cos dobrze, jak ktos ich dobrze
    > przypilnuje. Inaczej wiekszosc idzie na latwizne i w maliny.

    Co ty nie powiesz :)

> [...]
    > ze IE 5.5 troche rozni sie od 6.0, nie wspominajac o pojawiajacych sie
    > co chwile nowych wersjach Mozilli. Ma dzialac i koniec. I dziala.

    A może u podstaw leży zupełnie inna zasada działania? A może nie
    odróżnisza Javy od Javyscriptu? A może nie wiesz
    jak działa Java Security? Jakie to dla ciebie proste.

    Jurek

    prosze mnie źle nie zrozumieć - nie jestem pracownikiem, kożystam z BPH
    i mnie niedziałanie pod mozillą też denerwuje - tylko że ja postarałem
    się dowiedzić dlaczego i kto za to ponosi winę. Jeszcze trochę to po
    prostu przeniose sie do innego banku. Nie ogłaszam natomista urbi et
    orbi że to proste i wynika tylko z lenistwa informatyków.

  • 8. Data: 2003-05-12 16:31:10
    Od: brodsky <d...@t...SPAM.pl>

    On 12 May 2003 09:45:11 GMT, B.Szlachetko wrote:

> [...]
    >(oczywiście chodzi o część transakcyjną) ? Z Netscape 4.77 dział OK, ale

    Przeglądarka tu raczej nie ma nic do rzeczy...

    >Przypuszczam, że chodzi o konfigurację java-vm, ale nie bardzo wiem gdzie
    >grzebać. Używam Debiana (testing).

    ... i dobrze przypuszczasz. Na szczęście z BPH i ich Sezamem rozstałem
    się jakieś pół roku temu, ale problem OIDP tkwił w producencie Javy:
    działała tylko ta od MS, Sun-owa nie chciała.

    Maciek

  • 9. Data: 2003-05-12 19:03:01
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia pon, 12 maj 2003 at 16:31 GMT,
    brodsky <d...@t...SPAM.pl> napisał(a):

    > ... i dobrze przypuszczasz. Na szczęście z BPH i ich Sezamem rozstałem
    > się jakieś pół roku temu, ale problem OIDP tkwił w producencie Javy:
    > działała tylko ta od MS, Sun-owa nie chciała.

    Jest jeszcze smieszniej - sunowa java działą - ale z NN4 z mozillą i NN7
    już nie (z IE tez powinna działać)

    Jurek

  • 10. Data: 2003-05-12 20:05:07
    Od: sith <s...@a...net>

    Bartol Partol napisal(a):
> [...]
    > nowych przegladarek) jest szybkie i tanie.
    >
    > A jak sie na poczatku nasra byle co, byle jakos dzialalo, to potem

    to nie jest tak do konca prawda, akurat dodawnie szablonow do nowych
    przegladarek to jest pikus w porownaniu np. do synchronizacji twojego
    stanu rachunku przez net do okreslonych programow ksiegowych i baz
    danych, samo projektowanie takiego oprogramowania nie ogranicza sie
    tylko do jego napisania, a pozniej do jego drobnych zmian czy poprawek,
    czesto bywa tak ze wymagania funkcjonalne zmieniaja sie na tyle w
    czasie, ze zaczyna to stanwonic kosztowny problem, nie rozum mnie zle ja
    nie pisze takich programow i nie pracuje w bphpbk, ale znam troche ten
    problem od srodka, nie mowie ze nie jest denerwujacy :) no ale :) zawsze
    istnieje wybor, w koncu gama uslug jest szeroka ;)

    --
    pozdro
    Sith aka mich4k