  • 1. Data: 2003-05-12 13:13:44
    Temat: Konto firmowe - jaki bank?
    Od: "Daktik" <d...@r...pl>

    Zaczynam prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą.
    Oczywiście powienienem mieć konto bankowe, więc szukam sobie taniego banku, który to
    zapewnia.
    Moje priorytety są następujące:
    1. niskie opłaty za standardowy pakiet firmowy: prowadzenie rachunku + przelewy ZUS i
    US.
    2. brak problemów w codziennym funkcjonowaniu
    3. Zależy mi też aby bank był możliwie dynamiczny jeśli chodzi o wchodzenie w nowe
    usługi - internetowe, różne formy płatności (ogólnie nowoczesność).

    Myślę, że ostatecznie zdecyduję się na jakiś bank internetowy, jednak nie wiem czy
    Inteligo, czy MBank (a może coś jeszcze)
    Co byście Państwo Grupowicze polecili, biorąc dodatkowo pod uwagę fakt, że w
    przyszłości chciałbym aby na moje konto wpływały jakieś opłaty za usługi przez
    internet (płatny content, programy, może sklep internetowy itp.). Mile widziana
    byłaby współpraca banku z płatnościami SMS-em. Interesująca byłaby też dla mnie
    sprawa ew. płatności kartą kredytową z zagranicy, lub przelewów z zagranicy - czy
    aktualnie banki to wspierają?

    Co wybrać?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2003-05-13 08:30:02
    Temat: Re: Konto firmowe - jaki bank?
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Daktik napisał:

> [...]
    > płatnościami SMS-em. Interesująca byłaby też dla mnie sprawa ew.
    > płatności kartą kredytową z zagranicy, lub przelewów z zagranicy -

    IMHO:
    1. Sprawe platnosci SMSami zalatwiasz z operatorami komorkowymi lub ich
    partnerami, a nie w bankami.
    2. Sprawe platnosci kartami zalatwiasz z centrami autoryzacyjnymi (w
    Polsce Polcard, eCard i CitiConnect) a nie swoim bankiem.
    3. Przelewy z zagranicy lykaja wszyscy, pozostaje kwestia kursow i
    ewentualnych dodatkowych oplat

    Bartol

  • 3. Data: 2003-05-13 10:30:21
    Od: "Daktik" <d...@r...pl>

> [...]
    > 2. Sprawe platnosci kartami zalatwiasz z centrami autoryzacyjnymi (w
    > Polsce Polcard, eCard i CitiConnect) a nie swoim bankiem.

    Ale płatności SMS-em ostatecznie wpłyną na konto. Więc może jest już bank, który te
    operacje wspiera, ew. ma podpisaną umowę z operatorem komórkowym, żeby dla klientów
    wszystko było łatwo i przyjemnie.
    Podobnie z kartami - chciałbym, aby bank mi w tych sprawach "pomagał".

    > 3. Przelewy z zagranicy lykaja wszyscy, pozostaje kwestia kursow i
    > ewentualnych dodatkowych oplat

    Na właśnie - ta kwestia.

    POzdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2003-05-13 12:51:11
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Daktik napisał:

> [...]
    > komórkowym, żeby dla klientów wszystko było łatwo i przyjemnie.
    > Podobnie z kartami - chciałbym, aby bank mi w tych sprawach

    Ostatecznie kasa zawsze wplynie na konto. Nasze banki generalnie maja
    gdzies wspieranie swoich klientow w niebankowych uslugach, wiec mozesz
    IMHO o czyms takim zapomniec. No chyba ze jestes tak wielka firma, ze
    zaden bank Ci sie nie oprze.

    Byc moze BH moze Cie wspomoc przy korzystaniu z CitiConnect, ale glowy
    nie dam.

    Bartol

  • 5. Data: 2003-05-13 20:39:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> writes:

    > 3. Przelewy z zagranicy lykaja wszyscy, pozostaje kwestia kursow i
    > ewentualnych dodatkowych oplat

    A takze problem braku odpowiednich kont walutowych.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2003-05-14 13:24:49
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Uz.ytkownik Krzysztof Halasa napisa?:

    > A takze problem braku odpowiednich kont walutowych.

    Zdaje sie ze wszystkie banki baj dizajn przewalutowuja (czy jak to sie
    zwie) taki przelew na walute prowadzonego konta, po jakimstam kursie i
    za jakastam oplata.

    Bartol

  • 7. Data: 2003-05-14 14:52:05
    Od: "Daktik" <d...@r...pl>

    Dzięki za odpowiedzi.
    A przy okazji jeszcze jedno pytanie:
    Czy istnieje w necie jakaś naprawdę WIARYGODNA (a do tego z użytecznymi, aktualnymi
    wiadomościami) witryna o bankach? Może jakiś ranking?
    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2003-05-14 16:10:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> writes:

    > Zdaje sie ze wszystkie banki baj dizajn przewalutowuja (czy jak to sie
    > zwie) taki przelew na walute prowadzonego konta, po jakimstam kursie i
    > za jakastam oplata.

    Ale to niekoniecznie musi odpowiadac klientowi - zwlaszcza, jesli ktos
    zarowno kupuje, jak i sprzedaje za granica.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator