  • 1. Data: 2003-05-12 08:50:47
    Temat: mBank - ksiegowanie
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam grupowiczow!

    To ze dopisanie odsetek za luty odbywa sie np. 02-03-2003 a ksiegowanie tej
    operacji 28-02-2003 to jest OK? Czy mozna zaksiegowac cos wczesniej niz sie
    dana operacje wykonalo? Oswieccie mnie, moze to sa jakies wymogi "od gorne"?

    Pozdrowienia for ALL

  • 2. Data: 2003-05-12 09:15:47
    Temat: Re: mBank - ksiegowanie
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    sie
    > dana operacje wykonalo? Oswieccie mnie, moze to sa jakies wymogi "od

    bo mBankowi coś się pozajączkowało znaczenie słów data księgowania i data
    operacji.

  • 3. Data: 2003-05-12 10:00:22
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Wszystko jest w porzadku.
    Data 02.03.2002 oznacza ze odsetki w tym dniu zostaly naliczone i cala
    operacja sie wtedy odbyla, ale z data ksiegowania (data ksiegowania oznacza
    date systemowa a nie rzeczywista) z ktora ona oddzialuje na dane w systemie.
    Tu nie ma zadnej sprzecznosci.

  • 4. Data: 2003-05-12 12:21:29
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    oznacza
    > date systemowa a nie rzeczywista) z ktora ona oddzialuje na dane w

    Nie bardzo rozumiem co chciałeś powiedzieć przez to co wyżej napisałeś. Co
    to znaczy "data systemowa" - data systemu operacyjnego, na którym postawione
    jest oprogramowanie mBanku??? I dlaczego ma być ona różna od daty
    rzeczywistej? I co to znaczy: "operacja sie wtedy odbyla, ale z data
    ksiegowania z ktora ona oddzialuje na dane w systemie" ???
    Zapytaj dowolnego księgowego, czy można księgować operacje, które dopiero
    się odbędą.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-05-12 16:45:58
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > rzeczywistej? I co to znaczy: "operacja sie wtedy odbyla, ale z data
    > ksiegowania  z ktora ona oddzialuje na dane w systemie" ???
    musi być różna, jeżeli odsetki zostały policzone później, bo są to odsetki
    wyliczone do końca miesiąca i z końcem tego miesiąca się kapitalizują,
    więc dla systemu muszą być widoczne jako kapitał już od początku nast. m-ca,
    bo inaczej system Ci nie policzy odsetek od odsetek za te 2 dni

    > Zapytaj dowolnego księgowego, czy można księgować operacje, które dopiero
    > się odbędą.
    Tyle, że jest dokładnie odwrotnie, bo operacja księgowania ma miejsce 2-go,
    a księgowanie jest z datą wsteczną (na ostatniego z poprz. m-ca)
    a nie przyszłą.

  • 6. Data: 2003-05-12 16:50:37
    Od: n...@p...onet.pl

    I jeszcze jedno, tak jest w każdym banku (chyba),
    a na już pewno w PKO BP (sprawdziłem wyciągi).