  • 11. Data: 2007-03-08 12:49:38
    Temat: Re: BPH - moi ulubieńcy
    Od: "mrbravo" <d...@w...pl>

    Ja tez mialem przygody z tym bankiem. Wysylalem pieniadze za granice a u
    nich partnerem przy tego rodzaju operacjach jest Western Union. Skonczylo
    sie tak ze pieniadze zostaly wyplacone w angli przez osobe nie wskazana w
    formularzu. Ta sprawa bedzie przedmiotem programu Uwaga w TVN juz w marcu.

    mrbravo

    Użytkownik "Quental" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Cześć!

    Ten post ma służyć jedynie opisaniu historyjki. Nie jest to post
    narzekający, a tym bardziej namawiający do rezygnacji z usług BPH, bo
    dzieje się tam "tragedia". Ponieważ nie była to moja pierwsza
    przeprawa z tym bankiem, więc nastawiłem się odpowiednio, dzięki czemu
    nie straciłem niepotrzebnie nerwów.

    Ale od początku. Jestem (jeszcze!) klientem BPH od 1996 roku. Od roku
    2000 jestem przyzwoitym klientem, obracającym regularnie miesięcznie
    kilkoma kPLN, a od 2004 kilkunastoma. Dopóki większość spraw
    oddziałowych załatwiałem w oddziale na AE we Wrocławiu, gdzie
    wszystkie miłe panie mnie znały i robiły wszystko, żebym był
    zadowolony, wszystko było OK, a mnie się nawet czasem zdarzyło na tej
    grupie (pod innym nickiem) pochwalić ten bank. No ale czas nie stoi w
    miejscu, panie poodchodziły, ja zmieniłem kilka razy miejsce
    zamieszkania i powoli BPH zaczął mnie irytować. W związku z tym w
    połowie zeszłego roku założyłem sobie konto w Multibanku i uczyniłem
    je moim głównym kontem. Konto w BPH zostawiłem sobie z zamiarem
    spłacenia do końca kredytu studenckiego (do maja 2007), a następnie
    zamknięcia. Wtedy też zrezygnowałem z odnawiania VISY w BPH. Z powodu
    pomyłki pewnej osoby, która miała wpłacić pieniądze na mój rachunek,
    znalazły się one zamiast na głównym rachunku, na rachunku kk (jeszcze
    przed rezygnacją z niej). Zrobiłem sobie, przy pomocy pani na
    infolinii, przekazanie środków z kk na rachunek podstawowy, zapłaciłem
    od tego prowizję, ale tak się złożyło, że została mi nadpłata na
    rachunku kk w wysokości 1,77 PLN. Ponieważ w tym czasie byłem
    zagranicą, wyciągi z kk przychodziły do PL, a ja z kk nie korzystałem,
    uznałem że wszystko jest załatwione.

    Wczoraj, po otrzymaniu kolejnego wyciągu dla nieistniejącej karty,
    stwierdzającego, że mam nadpłatę, zdecydowałem, że wreszcie sprawę
    trzeba wyczyścić. Miałem nadzieję, że jeden telefon na infolinię
    załatwi sprawę. W jakim byłem błędzie! Konieczna jest wizyta w
    oddziale. OK - nie pierwszyzna. Pomny wcześniejszych doświadczeń,
    zaopatrzyłem się w książkę i udałem się do oddziału. W oddziale
    (godzina 17:10) jeden doradca, jedna kasjerka. Obie zajęte, ale jestem
    pierwszy w kolejce. Usiadłem, zacząłem czytać. Minęło 15 minut...
    30... 40... Doradca spytał czy ktoś ma operację bezgotówkową.
    Zgłosiłem się, państwo załatawiający sprawę z doradcą zostali
    skierowani do kasy, ale pech chciał, że pani załatwiające sprawę w
    kasie w tym samym momencie została skierowana do doradcy. Kolejne 10
    minut. Wreszcie kasjerka się zwolniła. Wyciągam dowodzik i tłumaczę
    moją sprawę. A pani kasjerka: oooo to nie, to zbyt skomplikowana
    operacja, proszę udać się do doradcy. Trochę zdębiałem, ale w tym
    czasie pani doradczyni wyjęła kartkę i powiedziała, że w międzyczasie
    mogę napisać podanie. Podanie??? Tak, bo oni nie robią takich operacji
    na miejscu; trzeba napisać podanie i oni je wysyłają do centrali,
    która środki przeksięgowuje. No ja rozumiem - procedury itp., co
    jednakowoż nie zmienia poziomu mojego zdziwienia, że w 2007 roku to
    właśnie działa tak, a nie inaczej. Nic to, wziąłem papier, napisałem
    co trzeba, poczekałem następne 10 minut, zanim następni klienci nie
    zostali obsłużeni. Pani przyjęła, podpisała. A ja - czy mogę dostać
    potwierdzenie, że pani taki dokument przyjęła. A pani na to, że mogę
    dostać ksero z potwierdzeniem. OK. Wiecie, ile czekałem na tę kopię?
    Jakieś 5 minut minęło, zanim pani przyniosła kopię z zaplecza... Była
    godzina 18:20. Wypuszczał mnie ochroniarz. Na całe szczęście miałem
    książkę...

    Mam nadzieję, że to już jedna z ostatnich rzeczy, które musiałem w tym
    banku załatwić. Po wyjściu obiecałem sobie, że nazajutrz (czyli
    właśnie dzisiaj) sprawię sobie przyjemność opisując tę historyjkę na
    grupie. Przyjemność sobie właśnie sprawiłem. Dziękuję za uwagę.

    Serdecznie pozdrawiam,

  • 12. Data: 2007-03-08 13:42:09
    Od: "Quental" <a...@g...com>

    > Jesli dochody masz ok. kilkunastu tysięcy to już bardzo blisko:)

    Przyznam, że Twoje stwierdzenie mnie zaintrygowało. Posprawdzałem tu i
    ówdzie i okazało się, że z grubsza rzecz biorąc sektor PB tworzą
    klienci mający ponad 500kPLN aktywów. No cóż - to faktycznie dość
    blisko - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z moim planem. :)

    O zrzekaniu się na rzecz banku jakoś nie pomyślałem. Akurat wczoraj
    mogłem sobie pozwolić na spędzenie godziny w oddziale banku, czytanie
    książki, obserwowanie z punktu widzenia zarządzania i wyciąganie
    wniosków... Absolutnie nie uznaję tego czasu za stracony :)

    Pozdrowienia,

  • 13. Data: 2007-03-08 14:02:13
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Quental wrote:

    > O zrzekaniu się na rzecz banku jakoś nie pomyślałem.

    Ja też nie, ten pomysł podsunęła mi pani, która mnie obsługiwała. Nie
    mam 100% pewności, bo z pko-sa trafiłem do bph'a, czy podczas likwidacji
    konta w bph nie było podobnie.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 14. Data: 2007-03-08 19:13:42
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > formularzu. Ta sprawa bedzie przedmiotem programu Uwaga w TVN juz w marcu.

    Co ma piernik do wiatraka? BZ WBK , Skoki, BGŻ też obsługują Western Union.
    To problem WU że wypłaciło nie tej osobie co trzeba.

    Darek

  • 15. Data: 2007-03-08 19:15:17
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    >To dziwne, ale widać, najwięcej zależy od ludzi, którzy pracują w
    >danyj firmie, a nie od samej firmy.

    Tu sie jak najbardziej zgadzam i podpisuję wszystkimi kończynami.

    Darek

  • 16. Data: 2007-03-08 19:34:01
    Od: "mrbravo" <d...@w...pl>

    "Co ma piernik do wiatraka? BZ WBK , Skoki, BGŻ też obsługują Western Union.
    To problem WU że wypłaciło nie tej osobie co trzeba."
    Masz racje ale tylko czesciowo poniewaz to nie ja wybieram partnera banku w
    zakresie transferow pienieznych. Jesli przeczytasz prawo bankowe to
    odnajdziesz zapis ktory mowi iz partner banku za nieprawidlowe transakcje
    odpowiada przed bankiem, natomiast bank odpowiada wobec mnie za bledy
    partnera. Taka jest kolejnosc w sprawie roszczen.
    pozdr ...
    mrbravo

  • 17. Data: 2007-03-09 06:47:36
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Masz racje ale tylko czesciowo poniewaz to nie ja wybieram partnera banku
    > w zakresie transferow pienieznych. Jesli przeczytasz prawo bankowe to

    Znaczy ktos Cię zmusił żebyś przyszedł do BPH i wykonał transfer WU?

    > odnajdziesz zapis ktory mowi iz partner banku za nieprawidlowe transakcje
    > odpowiada przed bankiem, natomiast bank odpowiada wobec mnie za bledy
    > partnera. Taka jest kolejnosc w sprawie roszczen.

    Który ary. PB?

    Hmm, ciekawe tylko z kim zawarłeś umowę? Dodam tylko że odpowiedź znajdziesz
    na potwierdzeniu zrealizowania transakcji.
    I jeszcze jedno. Co wg. Ciebie zawinił BPH wykonując ten przekaz?

    Darek

  • 18. Data: 2007-03-09 06:48:43
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    A i jeszcze jedno - cytaty się tnie i odpisuje POD postem. Taki zwyczaj.

    Darek

  • 19. Data: 2007-03-09 10:43:14
    Od: "mrbravo" <d...@w...pl>

    Umowa byla zawarta z BPH, wplata na rachunek BPH, piszesz reklamacje do
    Western Union odpowiada centrala BPH, prosisz wyciag z odbioru gotowki -
    dostajesz go z BPH!
    A co mowi prawo bankowe?
    Art. 6b. 1. Odpowiedzialności przedsiębiorcy lub przedsiębiorcy
    zagranicznego wobec banku za szkody wyrządzone klientom wskutek niewykonania
    lub nienależytego wykonania umowy, o której mowa w art. 6a ust 1, nie można
    wyłączyć ani ograniczyć

    2. Odpowiedzialności banku za szkody wyrządzone klientom wskutek
    niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, o której mowa w art. 6a ust.
    1, nie można wyłączyć ani ograniczyć.

    Art. 65. Bank dokonujący wypłat z rachunku bankowego jest obowiązany
    sprawdzić autentyczność i prawidłowość formalną dokumentu stanowiącego
    podstawę do wypłaty oraz tożsamość osoby dającej zlecenie.

  • 20. Data: 2007-03-09 11:28:34
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Darek wrote:
    > A i jeszcze jedno - cytaty się tnie i odpisuje POD postem. Taki zwyczaj.

    Jak się używa outlook expressa to domyślnie zwyczaje są zgoła odmiene a
    użytkownik raczej nieświadomy :/

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski