  • 1. Data: 2007-03-07 19:47:13
    Temat: kredyt hipoteczny - refinansowanie kosztów zakupu
    Od: jokey <j...@w...pl>

    Witam,

    Wygrałem przetarg na działkę budowlaną, zapłaciłem za nią 78 000 zł. Za
    tydzień podpisuję umowę u notariusza. Chciałbym teraz wziąść kredyt
    hipoteczny na kwotę 75 000 zł. Słyszałem, że to jest możliwe i nazywa się
    właśnie refinansowaniem kosztów zakupu. Zdolnosc kredytowa jest, planowany
    okres splaty 7 lat (dlaczego w banku mecza mnie zeby to bylo 30 lat i
    tlumacza, ze moge przeciez splacic wczesniej np. 3 lata bez dodatkowych
    kar?). Prosze o porady i sugestie, w jakim banku pytac i jakich warunkow
    mozna sie spodziewac, na co uwazac ? Jaka waluta bedzie najlepsza ? Ze
    wzgledu na realne mozliwe znaczne premie istotna jest dla mnie mozliwosc
    wczesniejszej splaty, ale tu mi tlumaczono, ze kredyty do 80 000 zl maja
    podobno ustawowo taka mozliwosc ? Jak dlugo trwa przewaznie w bankach od
    momentu zlozenia wniosku do otrzymania kredytu ? Planuje zaczac kompletowac
    dokumentacje i rozmowy z bankami za około 7 dni, a pieniadze chcialbym miec
    za okolo 2 miesiace - realne ?

    --
    Pozdrawiam !
    jokey

  • 2. Data: 2007-03-08 12:16:59
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    Witam,
    generalnie część banków nie finansuje samej działki budowlanej. Upierają
    się, żeby kredytować zakup działki i budowę. Proszą o dostarczenie
    przynajmniej projektu, pierwszą transzą finansują zakup działki a następnie,
    po uzyskaniu pozwolenia na budowę, kolejnymi transzami finansują budowę.
    Refinansować samą działkę też można w kilku bankach o ile nie minęło więcej
    niż 12 mc od zakupu. Czasami bank może regulaminowo zażądać ok 20% wkładu
    własnego. Obecnie jest tyle banków na rynku, że jest w czym wybierać.
    Polecam stronę smartbank.pl. To chyba najprostszy sposób na wyszukanie
    odpowiedniej oferty. Co do czasu to wszystko zależy od wiarygodności
    dochodów. Jeżeli analitykowi nie zapali się w głowie czerwone światło to
    można się nawet zmieścić w 2-3 tygodnie. W przeciwnym razie każda prośba o
    uzupełnienie dokumentacji to minimum kolejny tydzień zwłoki. Tak więc mogą
    się zdarzyć nawet 2 mc.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 3. Data: 2007-03-08 21:29:09
    Od: jokey <j...@t...pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2007 13:16:59 +0100, kszyhoo napisał(a):

    Czesc !
    > generalnie część banków nie finansuje samej działki budowlanej. Upierają

    sprawdzilem dzis multibank i nordea, kredytuja oba w tym wariancie z tym,
    ze oferta multibanku na starcie wydaje sie mniej atrakcyjna (za duzo
    dodatkowych oplat i wyzsze oprocentowanie). Moze ktos poleci jeszcze jakis
    bank godny odwiedzenia ?
    --
    Pozdrawiam !

    jokey

    GG67208

  • 4. Data: 2007-03-10 12:51:12
    Od: buraxta <b...@g...com>

    jokey wrote:
> [...]
    > ze oferta multibanku na starcie wydaje sie mniej atrakcyjna (za duzo
    > dodatkowych oplat i wyzsze oprocentowanie). Moze ktos poleci jeszcze jakis

    Może Fortis?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 5. Data: 2007-03-10 15:19:41
    Od: jokey <j...@t...pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2007 13:51:12 +0100, buraxta napisał(a):

    Hi !

    > Może Fortis?

    dzieki ! wyslalem zapytanie, pod koniec przyszlego tygodnia sproboje sie
    wybrac osobiscie.

    --
    Pozdrawiam !

    jokey

    GG67208

  • 6. Data: 2007-03-13 16:43:18
    Od: z...@p...onet.pl

    W Fortisie przy dzialce okres splaty do 7 lat (czyli tak, jak chce autor), ale
    ponizej 200.000 oferta jest kiepska.
    Jeszcze PKO BP, mBank, takze Lukas.