  • 11. Data: 2019-03-29 09:15:17
    Temat: Re: BOŚ wymienia karty płatnicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2019 08:50:20 +0100, Piotr W. napisał(a):
    > To pewnie si輺mienia w zwi±zku z modernizacj± bankomat򵮯programowania etc.
    > Ja te¿ zrobi³em pr򣨮 Uszkodzi³ mi si輰asek magnetyczny i ¿aden bankomat
    > nie przyjmowaÂł karty. Zakupy w hiper za pomocÂą tej karty dokonywaÂłem bez
    problemu
    > bo terminal korzysta w takim przypadku z chipa. Pod³o¿y³em inn¹ kart蟥 w
    momencie
    > kiedy bankomat usi³owa³ wci¹gn¹䟍art蟰od³o¿y³em t¹ z uszkodzonym paskiem
    a sprawnym chipem.
    > Bankomat wci¹gn¹³ kart蟥le odda³ z komunikatem b³¹d odczytu .... tzn. nie
    skorzystaÂł z chipa.

    Ale czy aby na pewno ci sie to udalo ?
    bankomat czyta pasek w czasie wciagania, zmienic wciagnieta karte
    raczej trudno.

    Musialbys albo zapisac pasek na nowo, albo skleic karte z dwoch, aby
    wyjasnic ...

    > Po pewnym czasie celowo skasowaÂłem magnesem pasek w innej karcie i te same
    rezultaty w kilku bankomatach
    > a zakupy w hiper etc. bez kÂłopotu.
    > I tym samym nie spotkaÂłem bankomatu korzystajÂącego tylko z chipa.

    Byc moze, choc cos jaskolki cwierkaja, ze jak bankomat sie dowie, ze
    karta ma chip, to bedzie chcial z chipa skorzystac ... ale jak sie ma
    dowiedziec - z paska czy z serwera ?

    Ja tylko czasem widuje na stacjach, ze chip cos nie przechodzi, i
    wtedy obsluga czyta pasek. Ale w przypadku Inteligo, to chce podpisu.

    J.

  • 12. Data: 2019-03-29 09:45:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 09:15:40 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Ja tylko czasem widuje na stacjach, ze chip cos nie przechodzi, i
    > wtedy obsluga czyta pasek. Ale w przypadku Inteligo, to chce podpisu.

    Może jest tak że jak bankomat nie znajdzie paska na karcie(bo go tam nie ma) to
    korzysta z czipa
    A jak znajdzie uszkodzony pasek to wywala karte nie korzystając z chipa

  • 13. Data: 2019-03-29 12:03:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 09:45:26 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Może jest tak że jak bankomat nie znajdzie paska na karcie(bo go tam nie ma) to
    korzysta z czipa
    > A jak znajdzie uszkodzony pasek to wywala karte nie korzystając z chipa

    Hmm, ale jak ma odróżnić sytuację braku paska od paska z błędnym zapisem?
    ZTCP to pasek ma jakieś zabezpieczenie kontrolne, choć oczywiście żadnego szyfrowania
    - i można sobie np. zgrać dane karty z chipem, zmienić numerek oznaczający kartę
    chipową na taki z karty tylko paskowej, wyliczyć zabezpieczenie i nagrać na inną
    kartę - i jak bankomat działa na pasek (np. w Boliwii ;) to da się wypłacić.

    Bo przecież i tu odczyta błędne dane i tu odczyta błędne dane.
    Wykrywa obecność materiału ferromagnetycznego?
    To w takim razie trzeba spróbować pasek zdrapać.

    Oraz jeszcze zrobić eksperyment z taką uszkodzoną czy rozmagnesowaną kartą w
    bankomacie, na którym jest logo V-Pay - te karty paska nie mają z definicji, więc
    bankomat musi próbować do chipa zaglądać.

  • 14. Data: 2019-03-29 14:26:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Byc moze, choc cos jaskolki cwierkaja, ze jak bankomat sie dowie, ze
    > karta ma chip, to bedzie chcial z chipa skorzystac ... ale jak sie ma
    > dowiedziec - z paska czy z serwera ?

    Obojętnie.
    Bankomaty powinny mieć czytniki elektroniczne (chipowe). Jeśli ich nie
    mają, i korzystają tylko z paska magnetycznego, ich właściciele narażają
    się na koszty fraudów dokonanych kartami ze skopiowanymi paskami. Jak to
    może wyglądać wydawcy kart oraz inni właściciele bankomatów i terminali
    doskonale wiedzą (przerobili to z 10 lat temu w podobnych
    okolicznościach).

    Zakładamy więc, że bankomat potrafi gadać z kartą procesorową. W takim
    przypadku rozsądne jest, by najpierw próbował to robić, a dopiero jeśli
    to się nie uda, by próbował kombinować z paskiem (w przeciwnym przypadku
    karta bez paska nie zostanie obsłużona). Z punktu widzenia
    bezpieczeństwa nie jest jednak istotne skąd bankomat dowie się, że karta
    jest chipowa - czy ze swojej bazy BINów (dany BIN może być ustawiony
    jako tylko chipowy lub nie), czy z paska magnetycznego, czy też (jeśli
    np. informacja na pasku była "błędna") z odmowy autoryzacji (odmowa
    fallbacku).

    Ważne jest, by banki nie dawały autoryzacji w takich przypadkach (jasne
    jest, że gdyby to robiły, koszty fraudów próbowałyby przerzucić na
    klientów, niezależnie od tego, czy jest to legalne czy nie w danym
    np. kraju). Czy tak samo powinno być z normalnymi sprzedawcami, być może
    tak.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2019-03-29 14:29:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    > paskowej, wyliczyć zabezpieczenie i nagrać na inną kartę - i jak
    > bankomat działa na pasek (np. w Boliwii ;) to da się wypłacić.

    Tylko na pasek, domyślam się. Jasne, ryzyko właściciela bankomatu
    (teoretycznie przynajmniej).
    Właściwie to nie trzeba nawet niczego zmieniać - co z tego, że nie ma
    procesora (albo jest "niewłaściwy"), jeśli i tak bankomat go nie używa.

    > Bo przecież i tu odczyta błędne dane i tu odczyta błędne dane.
    > Wykrywa obecność materiału ferromagnetycznego?

    Bez przesady, skasowany pasek = brak paska.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2019-03-29 14:49:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 14:29:53 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

> [...]
    > Właściwie to nie trzeba nawet niczego zmieniać - co z tego, że nie ma
    > procesora (albo jest "niewłaściwy"), jeśli i tak bankomat go nie używa.

    Nie, nie tylko na pasek, też na chip - ale z możliwością fallbacku do paska dla kart,
    które nie mają chipu - bo np. dużo turystów USA-ńskich przyjeżdża i nieobsługiwanie
    ich byłoby stratą.
    Więc trzeba podmienić typ karty na pasku i już się bankomat może nabrać, jeśli ktoś
    nie wpadł na pomysł, że może by tak chip na wszelki wypadek jednak spróbować
    odczytać.
    Tyle że to i tak nic nie pomoże, bo jak sobie próbowałem przypomnieć mechanizm tego
    scenariusza fraudu, to przypomniało mi się, że oczywiście trzeba oprócz skopiowania
    paska podpatrzeć PIN (komplet oczywiście z popularnych nakładek na szczeliny
    bankomatów + kamerka), dane przesyła się za ocean i nagrywa (po zmodyfikowaniu) na
    kartę, która chipa i tak nie ma.

    Np. santander ma możliwość włączenia sobie fallback do paska na określony czas - to
    oczywiście dla starożytnych inkaskich czy azteckich bankomatów bez czytników czip ;>

    > Bez przesady, skasowany pasek = brak paska.

    Też żeś się czepił logiki dwuwartościowej, świat jest bardziej skomplikowany, dobra
    jest czterowartościowa (tak, nie, nie wiadomo, nie da się określić).
    I akurat sytuacje brak paska oraz pasek ze skaszanionym zapisem są bez większego
    problemu do rozróżnienia.

    Stąd propozycja zdrapania paska - bo jednak karty V-Pay bez paska istnieją i są
    obsługiwane.
    Jak ktoś chce, to może sobie za darmo w nest zamówić do testów.

  • 17. Data: 2019-03-29 19:09:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > paska dla kart, które nie mają chipu - bo np. dużo turystów USA-ńskich
    > przyjeżdża i nieobsługiwanie ich byłoby stratą.

    Karty z USA też mają scalaki od pewnego czasu.

    > Więc trzeba podmienić typ karty na pasku i już się bankomat może
    > nabrać, jeśli ktoś nie wpadł na pomysł, że może by tak chip na wszelki
    > wypadek jednak spróbować odczytać.

    Chip jest praktycznie zawsze. Realnym problemem może być brak wsparcia
    EMV w samym bankomacie.

    > Np. santander ma możliwość włączenia sobie fallback do paska na
    > określony czas - to oczywiście dla starożytnych inkaskich czy
    > azteckich bankomatów bez czytników czip ;>

    Domyślnie normalne karty mają włączone autoryzacje "z paska"
    w urządzeniach bez EMV. Fallback jest raczej wtedy, gdy terminal z EMV
    nie potrafi porozumieć się z kartą z EMV, i to może (powinno?) być
    wyłączone, bo za takie fraudy normalnie płaci wydawca karty (czytaj:
    klient).

    > I akurat sytuacje brak paska oraz pasek ze skaszanionym zapisem są bez
    > większego problemu do rozróżnienia.

    Ale dokładnie nikt tych sytuacji nie rozróżnia. Swoją drogą, nie wiem po
    co miałby to robić? Żeby fraudsterzy musieli usuwać pasek zamiast go
    tylko skasować? Bez sensu kompletnie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2019-03-29 23:52:59
    Temat: Re: BO wymienia karty patnicze
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > Ale czy aby na pewno ci sie to udalo ?
    > bankomat czyta pasek w czasie wciagania, zmienic wciagnieta karte
    > raczej trudno.

    Udało się. Napisze chronologicznie jak działałem w/w sprawie:

    Przypadkowo nadepnąłem upuszczoną KD i przesunąłem po płytach chodnikowych.

    Zarysowałem tym samym głęboko pasek magnetyczny KD (piasek, kamyszki) w okolicach

    środka paska magnetycznego karty.

    Było to przy zbliżaniu się do bankomatu i nieostrożnym wyjmowaniu karty KD z
    kieszeni.

    Jednakże bankomat przyjął kartę ale zaraz wypluł z komunikatem błąd odczytu.

    Czyli nie skorzystał z chipa.

    Zaraz po tym dokonałem zakupu w sklepie bez przeszkód. Terminal czytał chip i OK.

    Ponieważ było to pod koniec ważności karty nie uruchamiałem procedury wymiany karty

    tylko poczekałem na nową dostarczoną pocztą i OK.

    Gotówkę w tym czasie podejmowałem z bankomatu korzystając z karty żony,

    której data ważności też upływała niebawem.

    Po otrzymaniu wznowionych w/w kart KD wpadłem na pomysł aby zrobić ze starymi

    ale jeszcze ważnymi kartami eksperyment. Pasek magnetyczny karty żony wykasowałem
    magnesem.

    I wtedy okazało się, że bankomat nie otwiera szczeliny wpuszczającej karty w momencie
    kiedy

    używałem kartę z wykasowanym paskiem magnetycznym a otwiera szczelinę dla kary z
    uszkodzonym

    w środkowej części paskiem. Czyli czyta coś na początku paska i otwiera szczelinę
    umożliwiając

    włożenie karty, która dalej jest wciągana przez bankomat.

    Wtedy złożyłem dwie karty razem (na dole karta z częściowo czytelnym paskiem a na
    górze

    z całkowicie skasowanym paskiem.

    Bankomat otworzył szczelinę a ja wtedy wsunąłem tą kartę z góry ze skasowanym
    paskiem.

    W obydwu przypadkach błąd odczytu i zwrot kart.

    Wypróbowałem to w dwóch różnych bankomatach (różnej produkcji i o różnym wygładzie).

    Było to dość dawno 3,5 roku temu.

    Teraz zbliża się następna wymiana kart i mogę powtórzyć w/w test bo te dwa bankomaty

    w mojej okolicy zostały wymienione na nowsze modele, które mogą inaczej działać i
    traktować karty z uszkodzonym/skasowanym magnesem
    paskiem magnetycznym.

    Ale żeby się nie odciąć od możliwości pobierania gotówki (w wyniku w/w uszkodzenia
    pasków magnetycznych)

    musze poczekać do momentu dostarczenia pocztą wznowionych kart. A to dopiero nastąpi
    09.2019 r.

    Wyniki testu opublikuje na grupie.

    Pozdrowienia Piotr W.

  • 19. Data: 2019-04-01 15:54:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr W." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >odczytu.
    >Czyli nie skorzystał z chipa.

    >Zaraz po tym dokonałem zakupu w sklepie bez przeszkód. Terminal

    W sklepie raczej paska nie uzywasz - od razu do gniazda z chipem, albo
    w ogole bezdotykowo.

> [...]

    >otwiera szczelinę umożliwiając
    >włożenie karty, która dalej jest wciągana przez bankomat.

    Hm, to jest ciekawe. Jesli czytaja, to raczej glowicą z cewkami,
    ktora wymaga przesuwania.

    Mieliby jakis czytnik wstepny i docelowy ?
    Czy raczej zabezpieczenie w programie - jesli glowica nie zacznie
    czytac wkrotce po rozpoczeciu wsuwania, to wypluj ...

    A moze to zabezpieczenie bankomatu, zeby mu byle czego nie wsadzac ?

> [...]
    >W obydwu przypadkach błąd odczytu i zwrot kart.

    >Wypróbowałem to w dwóch różnych bankomatach (różnej produkcji i o

    Wsadzilem teraz do BZ karte calkiem inna - bez paska, bez czipa.
    Wsunal cala, wyplul, przeprosil ze tej karty nie obsluguje.
    Mogl sie dogadac radiowo ..

    J.

  • 20. Data: 2019-04-07 13:49:15
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > Wsadzilem teraz do BZ karte calkiem inna - bez paska, bez czipa.
    > Wsunal cala, wyplul, przeprosil ze tej karty nie obsluguje.
    > Mogl sie dogadac radiowo ..

    Ciąg dalszy moich doświadczeń:

    Córka ostatnio brała gotówkę w zupełnie innym bankomacie niż zazwyczaj.
    Bankomat ostrzegł o awarii drukarki (brak papieru?), potem było info na
    ekranie o sprawdzaniu zapisów w chip'ie wraz wyświetleniem na ekranie widoku
    chipa, potem wypłata gotówki + pytanie o wydruk i zakończenie operacji.
    Czy rzeczywiście korzystał bankomat z chipa to niewiadomo ale po co pytał
    czy wydrukować potwierdzenia kiedy drukarka nieczynna...?
    Po prostu wszystko zależy od typu bankomatu i jego oprogramowania.
    Bankomat gdzie ja zawsze podejmuję gotówkę w takim przypadku nie
    pyta o wydrukowanie potwierdzenia a nawet zmienia skład menu, nie wyświetlając
    np: możliwości doładowania telefonu (brak możliwości wydruku 16 cyfrowego kodu
    doładowania) mimo, że niektóre doładowania idą on-line bez wydruku kodu.

    Ja dziś w bankomacie, który ostatnio był wymieniony na nowszy typ, pobierałem gotówkę
    i przy okazji spróbowałem włożyć kartę bez paska i chipu. Nadal było to niemożliwe.
    Włożyłem kartę z paskiem wdaną przez Payback używaną przy zbieraniu punktów podczas
    zakupów i ją bankomat wciągnął.
    Czyli nie będą działały karty ze skasowanym osobiście paskiem magnetycznym a
    posiadającym
    sprawnego chipa..
    Zobaczę czy da się wypłacić gotówkę legalną kartą z częściowo uszkodzonym paskiem tak
    aby bankomat przyjął kartę i czytał z chipa.
    Bo jak będzie po staremu tak jak pisałem w poprzednich postach, to skimming nadal
    będzie
    możliwy w bankomatach mimo posiadania na karcie chipa.
    Można co prawda oblecieć inne bankomaty i wypróbować czy taka karta gdzieś zadziała.
    Ale w innym bankomacie możliwa jest prowizja, zatrzymanie karty albo zatrzymanie
    obywatela próbującego w wielu bankomatach czy karta zadziała....:)
    (A skimmingowcy nadal instalują urządzenia i rzadko kiedy wpadają....:)

    Pozdrowienia Piotr W.