  • 21. Data: 2019-04-07 14:16:55
    Temat: Re: BO wymienia karty patnicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2019 13:49:15 +0200, Piotr W. napisał(a):
> [...]
    punkt򵟰odczas
    > zakup򵟩 j± bankomat wci±gn±³.
    > Czyli nie b餹 dzia³a³y karty ze skasowanym osobiœcie paskiem magnetycznym a
    posiadajÂącym
    > sprawnego chipa..
    > Zobacz輣zy da si輷yp³aci伧ot򶬪 legaln± kart± z cz굣iowo uszkodzonym
    paskiem tak
    > aby bankomat przyj¹³ kart蟊 czyta³ z chipa.
    > Bo jak b飺ie po staremu tak jak pisa³em w poprzednich postach, to skimming nadal
    b飺ie
    > moÂżliwy w bankomatach mimo posiadania na karcie chipa.

    Ale tylko gdzies w dalekich krajach, gdzie bankomaty bez czytnika
    chipa.
    No chyba, ze banki wcale nie takie ostrozne, i wyplaca mimo
    informacji, ze czytnik chipa jest, ale karta chipa nie ma.

    No i w sklepie bedzie mozna probowac uzyc, nawet polskim, moze sam
    pasek wystarczy.

    No i jeszcze drobiazg - ostatnio moge zablokowac pasek na karcie.

    > Mo¿na co prawda oblecie伩nne bankomaty i wypr򡮷a伣zy taka karta gdzie¶
    zadziaÂła.
    > Ale w innym bankomacie moÂżliwa jest prowizja, zatrzymanie karty albo zatrzymanie
    > obywatela pr򡴪±cego w wielu bankomatach czy karta zadzia³a....:)
    > (A skimmingowcy nadal instalujÂą urzÂądzenia i rzadko kiedy wpadajÂą....:)

    Chyba w niewielkim stopniu, bo by banki musialy cos z tym zrobic :-)

    J.