  • 1. Data: 2004-02-14 11:03:28
    Temat: BIK szaleje
    Od: " Adam Moreń" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Właśnie przeczytałem wywiad z szefem BIK ? biura informacji kredytowej.
    Powiedział, że biuro będzie także zajmować się oceną rzeczywistego stanu
    majątkowego nieuczciwych kredytobiorców. W tym celu w bik-u będą przechowywane
    informacje o transakcjach bankowych większych niż jakiśtam limit. To znaczy
    jak się ktoś spóźnia z ratami, a jednocześnie robi jakieś zakupy np. karta
    kredytową to jego rating będzie dodatkowo obniżany. Ponadto będą utworzone
    brygady inspektorów, którzy w terenie będą sprawdzać np. stan budowy domu,
    oceniać wartość samochodu, czy innego majątku kredytobiorcy.
    Jeśli do tego dodać informacje o bojówkach Urzędu kontroli skarbowej ? patrz
    g. Wyborcza http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1913601.ht
    ml to można
    się załamać... Gorzej niż w państwie totalitarnym

    Pozdr
    Adam Moreń

  • 2. Data: 2004-02-14 11:13:14
    Temat: Re: BIK szaleje
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Adam Moreń wrote:
> [...]
    > kredytową to jego rating będzie dodatkowo obniżany. Ponadto będą utworzone

    E? A na jakiej podstawie banki będą przesyłały informacje o trnasakcjach
    kartowych? Chyba jedynie o zmianach salda zadłużenia co miesiąc?

    > brygady inspektorów, którzy w terenie będą sprawdzać np. stan budowy domu,
    > oceniać wartość samochodu, czy innego majątku kredytobiorcy.
    No to się im powie: "S...dalać". :-)
    Mam wrażenie, że to były pobożne życzenia prezesa BIK, a nie faktyczne
    zagrożenia.

    A to tak.

    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 3. Data: 2004-02-14 11:17:03
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Adam Moreń <a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1913601.ht
    ml to można się
    > załamać... Gorzej niż w państwie totalitarnym

    Co w tym zlego widzisz?
    I bardzo dobrze. To przeciez bedzie dzialac w druga strone takze.
    Bank nie pozycza swoich pieniaedzy wiec musi sie jakos zabezpieczac.
    Zreszta na zachodzie (USA) historia kredytowa takie rzeczy obejmuje.
    Dlaczego w wielu przypadkach jesli placisz gotowka to patrza na ciebie jak
    na bandyte? ;)

  • 4. Data: 2004-02-14 11:21:15
    Od: "Andrzej Stopa" <a...@p...fm>

> [...]
    ml to
    można
    > się załamać... Gorzej niż w państwie totalitarnym

    Co ma piernik do wiatraka?
    Nareszcie zła godzina wybije dla oszustów.

    AS

  • 5. Data: 2004-02-14 11:23:17
    Od: " Adam Mreń" <a...@W...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > Zreszta na zachodzie (USA) historia kredytowa takie rzeczy obejmuje.
    > Dlaczego w wielu przypadkach jesli placisz gotowka to patrza na ciebie jak

    Ja myślę, że to wywieranie presji na maluczkich. Zwyczajny wyzysk, ucisk itp.
    Taki pracodawca na spółkę z US i bankami mogą człowieka zniszczyć poprostu.
    Wydaje mi się, że to za duża władza.

  • 6. Data: 2004-02-14 11:54:41
    Od: "Adam Moreń" <a...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Stopa <a...@p...fm> napisał(a):

    > patrz
    > można

    > Co ma piernik do wiatraka?
    > Nareszcie zła godzina wybije dla oszustów.

    Pracujesz w UKS?

  • 7. Data: 2004-02-14 12:03:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Adam Mreń <a...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Ja myślę, że to wywieranie presji na maluczkich. Zwyczajny wyzysk,
    > ucisk itp. Taki pracodawca na spółkę z US i bankami mogą człowieka
    > zniszczyć poprostu. Wydaje mi się, że to za duża władza.

    O czym ty mowisz? O jakim wyzysku i ucisku, bo nie rozumiem?
    US i banki raczej wyciskaja ostatnie poty z pracodawcow. US to panstwo, a
    panstwo musi to robic, zeby zaspokajac roszczenia tych najslabszych. Kolo
    sie zamyka ;)

  • 8. Data: 2004-02-14 12:18:03
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Użytkownik "Adam Moreń" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Pracujesz w UKS?

    A co ma do tego UKS? Przecież wątek jest o BIK? Zdaje się, że zapominasz,
    kto od kogo pożycza pieniądze. Dlaczego niby strona pożyczająca (bank) nie
    może sprawdzić, czy jesteś rzetelnym kontrahentem (coś jak wywiadownia
    gospodarcza dla firm) ? Skoro nie godzisz się na sprawdzenie swojej
    wiarygodności, to nie chciej też pożyczać od banku.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2004-02-14 12:23:54
    Od: "Andrzej Stopa" <a...@p...fm>

    > Pracujesz w UKS?

    A jak bym napisał, że szanuję prawo, to znaczy , że pracuję w prokuraturze?

    AS

  • 10. Data: 2004-02-14 12:33:25
    Od: " Adam Moreń" <a...@W...gazeta.pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > gospodarcza dla firm) ? Skoro nie godzisz się na sprawdzenie swojej
    > wiarygodności, to nie chciej też pożyczać od banku.

    Post kolegi był pod cytatem o UKS, więc sądzę, że się odnosił do UKS.
    A tak ogólnie, to jesteś nieźle zakręcona skoro niewydaje Ci się, że taka
    inwigilacja to przesada. To dla pobudzenia wyobraźni: Do tego można dodać
    jeszcze bilingi telefoniczne - przecież takie dane są dostępne w formie
    elektroniczej - co stoi na przeszkodzie, aby banki sprawdzały jeszcze np. ktoś
    aby nie za wiele rozmawia przez telefon. Przecież to oznacza, że nie potrafi
    gospodarować pieniędzmi.... Technicznie możliwe - były chyba nawet takie karty
    kredytowe Citibank-Era. Może dodac dodatkową funkcjonalność - nie zapłaciłeś
    raty - kupiłeś coś płacąc KK - to ciach - blokada połączeń wychodzących z
    przekierowaniem do działu windykacji, gdzie wysłuchujesz nagrania:
    "Wzywamy do niezwłocznego uregulowania zadłużenia a także bieżącego rachunku
    za telefon. W przeciwnym wypadku zostaniesz zlokalizowany przez system i
    wyślemy ekipe, która zabierze Ci telefon i przyszyje na rękawie naszywkę z
    gwiazdą Dawida... bzzbzz przepraszamy - nie ten rekord, ... i przyszyje na
    rękawie naszywkę z napisem dobry zwyczaj - nie pożyczaj"