  • 11. Data: 2004-02-14 12:36:02
    Temat: Re: BIK szaleje
    Od: " Adam Moreń" <a...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Stopa <a...@p...fm> napisał(a):

    > A jak bym napisał, że szanuję prawo, to znaczy , że pracuję w prokuraturze?

    W prokuraturze to jakbyś napisał, że to ja skreśliłem "..i czasopism"

  • 12. Data: 2004-02-14 13:06:57
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Adam Moreń" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Pracujesz w UKS?

    Żadna osoba fizyczna nie ma ustawowego obowiązku korzystania z usług
    banków w prowadzeniu osobistych rozliczeń. Żadna osoba fizyczna nie ma
    ustawowego obowiązku korzystania z kredytów. Żadna osoba fizyczna nie ma
    ustawowego obowiązku korzystania z kart kredytowych.
    Umowa rachunku typu ROR, kredytu konsumpcyjnego, kredytu karty
    płatniczej - są to wszystko umowy dwustronne, zawierane dobrowolnie, z
    inicjatywy osoby fizycznej.
    Ktoś, kto decyduje się na korzystanie z tych usług musi zdawać sobie
    sprawę z tego, że jednym z elementów wpływających na rodzaj i wysokość
    prowizji, szczególnie w przypadku umów kredytowych (w tym kredytów
    karcianych) są koszty związane z kredytami nieściągalnymi, zależnymi
    głównie od zdolności kredytowej (a poza tym od uczciwości)
    kredytobiorcy.
    Jeżeli instytucja powołana na mocy prawa i działająca zgodnie z nim
    może się swoją działalnością przyczynić do poprawienia ściągalności
    kredytów przez zgodne z prawem monitorowanie zdolności kredytowej
    potencjalnych kredytobiorców i ujawnianie oszustw kredytowych, to tylko
    dureń może być temu przeciwny (bo nawet osoba w ogóle nie korzystają z
    usług banków nie pa podstaw, żeby się sprzeciwiać - może co najwyżej
    zachować obojętność).
    A BIK-owi akurat daleko do takich tworów, jak UKS

    Oddzielną sprawą jest realność pokrótce w pierwszym poście
    przedstawionych zamierzeń prezesa. Ale wolałbym sam wyrobić sobie zdanie
    na ten temat. Czy wywiad jest gdzieś w Sieci?

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 13. Data: 2004-02-14 13:14:44
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sat, 14 Feb 2004 13:03:44 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >O czym ty mowisz? O jakim wyzysku i ucisku, bo nie rozumiem?
    >US i banki raczej wyciskaja ostatnie poty z pracodawcow. US to panstwo, a
    >panstwo musi to robic, zeby zaspokajac roszczenia tych najslabszych. Kolo
    >sie zamyka ;)
    Dziwne, bo z mojej kolezanki z pracy to US chce wycisnac ostatnie
    poty. Nie dość, że kupiła mieszkanie (zamieniła) na kredyt, to jeszcze
    jej US powiedział, że za tanio kupiła i podatek powinna zapłacić od
    ceny jaką US uważa za słuszną ... LOL.

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 14. Data: 2004-02-14 13:16:47
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jarosław Lech wrote:

    > Użytkownik "Adam Moreń" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [...]

> [...]
    > zachować obojętność).
    > A BIK-owi akurat daleko do takich tworów, jak UKS

    Dobrze napisane. Tylko drobne uwagi:
    1. Banki są instucjami omylnymi. Może najbpierw niech banki "doczyszczą"
    swoje bazy kredytobiorców, a później dają większe uprawnienia BIK-owi ?
    2. Na razie można odnieść warażenie (nie wiem na ile uzasadnione), że
    Kowalski czy Nowak chcący rozkręcić biznes i potrzebujący na to
    (strzelam) 10000 jest o wiele bardziej prześwietlany i zmuszany do
    doniesienia wiekszej ilości mało wartych papierków (ale za to
    stanowiących doskonały dupochron dla "inspektorów kredytowych") niż
    powiedzmy Stocznia Szczecińska..... Czy w takiej sytuacji danie
    większych "uprawnień" BIK-owi coś zmieni ? Tyle, że będzie to
    uzasadniało większą upierdliwośc i inwigilację drobnych kredytobiorców?

    KJ

    PS. A z kredytów nie korzystam, poza KK.

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 15. Data: 2004-02-14 13:22:53
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dentarg <d...@i...com> wrote:
> [...]
    > poty. Nie dość, że kupiła mieszkanie (zamieniła) na kredyt, to jeszcze
    > jej US powiedział, że za tanio kupiła i podatek powinna zapłacić od

    Ale to tylko w jej interesie robi ;) Przeciez te pienadze pomniejszone o
    nalezna sie pijawce biurokracyjnej i tak do niej wroca... ;)

  • 16. Data: 2004-02-14 14:10:44
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Jeśli do tego dodać informacje o bojówkach Urzędu kontroli skarbowej ?
    patrz
    > g. Wyborcza http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1913601.ht
    ml to
    można
    > się załamać... Gorzej niż w państwie totalitarnym

    sz.kolego w wielu krajach jest taka formacja
    Gdybys pracowal w aparacie skarbowym to bys wiedzial, ze podatnicy np. nie
    wpuszczaja inspektorow do swoich strzezonych posesji, szczuja psami,
    strzelaja,
    zastraszaja, pala domy/mieszkania. Myslisz, ze trzeba biernie czekac az
    bandyci
    (bo to nie sa podatnicy) pozabijaja inspektorow kontroli skarbowej lub
    innych
    pracownikow skarbowki?

    JerzyR

  • 17. Data: 2004-02-14 14:12:14
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > (bo to nie sa podatnicy) pozabijaja inspektorow kontroli skarbowej lub
    > innych
    > pracownikow skarbowki?

    a tak na marginesie to w Bydgoszczy spalono mieszkanie/dom Dyrektorki UKSu

    JerzyR

  • 18. Data: 2004-02-14 14:14:07
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    402e2c96$...@n...vogel.pl,
    JerzyR <j...@k...chip.pl>:

    > a tak na marginesie to w Bydgoszczy spalono mieszkanie/dom Dyrektorki
    > UKSu

    ... a w Poznaniu:

    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,1913891.html

    --
    Robert

  • 19. Data: 2004-02-14 14:17:52
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > ... a w Poznaniu:
    >
    > http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,1913891.html

    o kur... co za burdel
    inna sprawa, ze je o moj zwrot upominam sie po uplywie 1-1,5 miesiaca od
    wyslania PITa

    JerzyR

  • 20. Data: 2004-02-14 14:21:42
    Od: " Adam Moreń" <a...@W...gazeta.pl>