  • 1. Data: 2004-10-05 14:37:22
    Temat: BIK i wyjście z niego ...
    Od: "Zrozpaczony" <m...@t...pl>

    Witam
    Na wstępie może przedstawię swoją sytuację:
    W 1999 roku podpisałem umowę kredytową w PKO BP spłacałem kredyt właściwie
    (może parę razy spóźniłem się o góra 2-3 dni ze spłatą raty) raz bank
    nieodnotował sobie w swych papierach że rata została uiszczona i od razu
    przysłał powiadomienie z karami i wszystkimi kosztami związanymi z nieuiszczoną
    spłatą raty. Zabrałem dowód wpłaty i pojechałem do banku z prośba o wyjaśnienie
    tej sprawy &#8211; pani powiedziała że mi to wszystko odkręci bo wpłata została
    dokonana w terminie itd.
    W 2001 roku otworzyłem sobie konto w mBanku potem uruchomiłem sobie kredyt
    odnawialny i dopisałem żonę do konta (mamy jedno wspólne żeby było prościej).
    We wrześniu tego roku zamieniłem swój stary kredyt z PKO na inny &#8222;lepszy&#8221;
    też w
    PKO BP.
    Teraz chciałem sobie zwiększyć kredyt odnawialny w mBanku więc dzwonie do nich
    i pani mówi że niema problemu i że wniosek został zaksięgowany, po 2 tygodniach
    przyszła odpowiedź odmowna. Dzwonie więc do nich i co?? Dowiaduje się że siedzę
    w BIK&#8217;u. Mówi żebym sobie zamówił informację od nich i zobaczę co tam jest
    &#8211;
    jak powiedziała tak zrobiłem, otrzymałem wydruk (14 stron) rubryczki,
    cyferki ... Jest OK. Dzwonie więc znów do mBanku a pani na dzień dobry mówi że
    składałem już wniosek i został odrzucony z powodu wpisu w BIK&#8217;u.
    Czy to wszystko jest normalne &#8211; teraz ja mam brać urlop i szfędać się po
    bankach aby to wszystko wyprostować??!! Poradźcie mi co robić i od czego mam
    zacząć bo jak nie zwiększe tego kredytu odnawialnego to leże z całą rodziną !!
    jest to moja ostatnia deska ratunku ... Czy ja kiedys będę mógł żyć w tym kraju
    jak biały ?!?!?!

  • 2. Data: 2004-10-05 14:47:24
    Temat: Re: BIK i wyjście z niego ...
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-05 16:37, Zrozpaczony wrote:
    > Witam
    [...]

> [...]
    > zacząć bo jak nie zwiększe tego kredytu odnawialnego to leże z całą rodziną !!
    Tak jak Ci powiedziano. Wyślij zapytanie do BIK-.
    Pobierz sobie wzorzec raportu z
    http://www.bik.pl/biknewdom/wniosek_klienta_indywidu
    alnego.htm
    Wypełnij, wyślij, czekaj na odpowiedź.
    Skonfrontuj to co dostaniesz z BIK-u ze stanem faktycznym. Jeśli
    faktycznie PKOBP wpisało coś nie tak, to albo listownie (oczywiście
    polecony) albo osobiście (pisemnie z kopią dla siebie)zażadaj
    sprostowania danych w BIK-u przez PKOBP.
    KJ

  • 3. Data: 2004-10-05 14:55:42
    Od: "Zrozpaczony" <m...@t...pl>

> [...]

    > polecony) albo osobiście (pisemnie z kopią dla siebie)zażadaj
    > sprostowania danych w BIK-u przez PKOBP.
    Jutro przyniose do pracy to wszystko co mi przysłali a dzisiaj popatrze tam na
    spokojnie i postaram się to rozszyfrować, bo nie wszystko jest dla mnie do
    końca jasne, sa wypisane daty, kwoty, stany zadłużenia, a ja tak do końca
    niewiem czego tam szukać, nie znam się na wszystkim i chętnie o Waszą pomoc się
    oprę :)

  • 4. Data: 2004-10-06 05:40:05
    Od: "Zrozpaczony" <m...@t...pl>

    Jeszcze takie pytanko: jeżeli w informacji z BIK w pozycji status Płatności
    Rachunku mam Poniżej standartu to oznacza to że zostałem już sklasyfikowany
    jako NEGATYW ?? a dowody wpłaty na dany miesiąc mam zapłacone w terminie. Czy w
    takiej sytuacji jak mniemam muszę napisać pismo do baku który umieścił mi tam
    moje informację.

  • 5. Data: 2004-10-06 09:25:32
    Temat: Re: BIK i wyj?cie z niego ...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On 6 Oct 2004 07:40:05 +0200, "Zrozpaczony"
    <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    >takiej sytuacji jak mniemam muszę napisać pismo do baku który umieścił mi tam

    Własnie. I jeszcze możesz żądac od banku odszkodowania za poniesione
    straty.
    --