  • 1. Data: 2002-01-15 21:02:09
    Temat: BIG BG na Multibank czy...
    Od: "Arek" <i...@w...pl>

    może inna lepsza propozycja. Ale po kolei.
    W związku z rychłym przejęciem BIG BG przez Millennium postanowiłem
    poszukać innej opcji. Pewnym problemem jest to, że mam częściowo
    wykorzystaną linię kredytową w koncie. Okazało się że dla Multibanku
    nie jest to problem. Wystarczy historia rachunku z regularnymi
    wpływami + oświadczenie, że po otrzymaniu kredytu odnawialnego w Multi
    wypowiem umowę kredytową w BIG BG. Przy historii z 6 miesięcy kredyt
    do wysokości 4,5 krotności wpływów. Przy 12 miesięcznej - 6 krotność.
    Prowizja 1%, oprocentowanie nominalne 16%. Czas rozpatrywania max. 3
    dni. W porównaniu do BIG BG to wygląda jak bajka, a do Millennium już
    w ogóle.
    I moje pytania:
    - czy jest tu jakiś kruczek? Z regulaminu i TOiP nic nie wyczytałem.
    - jak interpretować oproc. nominalne w przypadku kredytu (przy
    lokatach wiem miej więcej o co biega)
    - czy jest sens wchodzić w MultiKonto My, czy lepiej np. MK Ja + mBank
    (kwestia opłat)
    - jak z bezpieczeństwem kanałów dostępu do Multi

    Dzięki bardzo za rady
    Arek

  • 2. Data: 2002-01-24 14:48:00
    Temat: Re: BIG BG na Multibank czy...
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > w ogóle.
    > I moje pytania:
    > - czy jest tu jakiś kruczek? Z regulaminu i TOiP nic nie wyczytałem.

    Ja też nie znalazłem żadnych kruczków. Linia chodzi identycznie jak w PKO BP.
    Nie mam żadnych problemów. Tam miałem linie już kilka lat. W iinych bankach
    zawsze trzeba przedstawiać druczki, zaświadczenia a w multi wystarczyła jedynie
    historia rachunku.

    > - jak interpretować oproc. nominalne w przypadku kredytu (przy
    > lokatach wiem miej więcej o co biega)

    Oprocentowanie nominalne przy kredytach tak naprawdę nie jest istotne. Jedynie
    odgrywa rolę jeśli nie będziesz spłacał kredytu a odsetki naliczone przez bank
    będą znów podlegały oprocentowaniu. Wzór obliczenia efektywnego identyczny jak
    w przypadku lokat tylko że tym razem miesięczna kapitalizacja nie jest
    szczególnie korzystna

    > - czy jest sens wchodzić w MultiKonto My, czy lepiej np. MK Ja + mBank
    > (kwestia opłat)

    To zalezy czy zamierzasz korzystać z rachunku sam czy druga osobą
    (niekoniecznie musi to być żona lub mąż). Wtedy jest to korzystniejsze
    rozwiązanie ze względu na opłaty za karty. Dla osób indywidualnych, które nie
    biorą dwóch kart tańszym rozwiązaniem jest MultiKonto ja

    > - jak z bezpieczeństwem kanałów dostępu do Multi

    Kanały mają takie samo bezpieczeństwo jak w mBanku. Jak są oceniane dowiesz się
    na liście.