  • 1. Data: 2002-01-15 21:21:32
    Temat: odsetki
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Witam,

    W regulaminie Miellennium miałem wyraźnie napisane, że do obliczenia odsetek
    na rachunku nie są wliczane kwoty zablokowane.

    Przyglądam się regulamiowi Inteligo i nie znalazłem tam żadnych informacji
    na ten temat. Wręcz jest adnotacja, że wylicza się je ze śrdoków
    zgromadzonych w danej chwili na rachunku, a środki takie, według tego samego
    regulaminu, są saldem księgowym...

    Moje proste pytanko brzmi - czy jest to po prostu oczywiste, że nie wylicza
    się tego z salda księgowego?

    Proszę o jedną konkretną odpowiedź, żeby nie zaśmiecać.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 2. Data: 2002-01-16 08:51:59
    Temat: Re: odsetki
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    > W regulaminie Miellennium miałem wyraźnie napisane, że do obliczenia
    odsetek
    > na rachunku nie są wliczane kwoty zablokowane.

    to zupelnie nie mozliwe, no chyba ze pod pojęciem "blokada" rozumieją to co
    dawniej już istniało w PKO BP - czyli lokate. Od dawna w pkobp
    "zablokowanie" srodkow oznaczala ich przeksiegowanie na lokate i wtedy na
    rachunku biezacynm nie procentowaly.

> [...]
    samego
    > regulaminu, są saldem księgowym...
    >
    > Moje proste pytanko brzmi - czy jest to po prostu oczywiste, że nie

    W inteligo blokade wyprobowalem i jest ona rozumiana normalnie - saldo
    ksiegowe jest nadal takie samo i tak samo procentuje jak przed blokada i
    tylko czesc srodkow nie jest dostepna on-line (trzeba dzwonic i
    odblokowywac). Blokata i loczenie odsetek nie maja ze soba nic wspolnego -
    jedno na drugie nie wplywa dlatego twoje ostatnie pytanie jest bez sensu:
    "oczywiste jest ze wylicza sie wlasnie z salda ksiegowego"
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-01-16 17:07:19
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]
    > jedno na drugie nie wplywa dlatego twoje ostatnie pytanie jest bez sensu:
    > "oczywiste jest ze wylicza sie wlasnie z salda ksiegowego"

    Chodziło mi o blokadę srdoków np. ze względu na transakcję VISA, czy np.
    polecenie przelewu "natychmiast" wydanej w piątek wieczorem... Wtedy kwota
    jest jeszcze w saldzie księgowym, ale jest zablokowana...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 4. Data: 2002-01-17 11:42:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    kwota
    > jest jeszcze w saldzie księgowym, ale jest zablokowana...

    taka blokada dziala tak samo - saldo jest jakie bylo i odsetki liczone od
    salda
    natomiast jak operacja dojdzie to najczesciej z wsteczna data jest
    ksiegowana
    i odsetki wstecznie tez sa korygowane (jesli byly naliczane na biezaco).
    W sumie jesli data operacji obciazeniowej karta VE widoczna w historii jest
    prawdziwa data kiedy operacje robiles i byla autoryzacja i od tej daty wisi
    na rachunku blokada to pozornie wyglada jaby ona dzialala na liczenie
    odsetek. Nie dziala - jest po prostu dodatkowa informacja sterujaca obsluga
    rachunku.
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-01-17 23:21:49
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > taka blokada dziala tak samo - saldo jest jakie bylo i odsetki liczone od
    > salda
    > natomiast jak operacja dojdzie to najczesciej z wsteczna data jest
    > ksiegowana

    Dzowoniłem do inteligo. Informacje są już jasne.
    Inteligo nalicza odsetki według salda księgowego. Dlatego miałem
    wątpliwości, bo w Miellennium liczone były od dostępnego i myślałem, że to
    standard.

    Z tą wsteczną datą, pozwolę się spytać, dlaczego zawsze mam na wyciągu
    transakcję dokonaną powiedzmy 5 dni wcześniej przed księgowaniem?
    Według inteligo przez ten czas pieniążki procentują.
    Nie spotkałem się ze wsteczną datą księgowania, tak, aby księgowanie wypadło
    wtedy, kiedy transakcja... Używałem kilku kart i zawsze tak było...

    Jeszcze raz i jasno - w inteligo pieniądze zablokowane transakcją VISA nie
    wpływają na zmniejszenie odsetek. Do momentu zaksięgowania kwoty, odsetki są
    liczone. Inteligo nie mówi nic także o tym "wstecznym" księgowaniu. Wręcz
    kobietka jasno powiedziała, że nie tracę tych odsetek.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 6. Data: 2002-01-18 15:07:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > transakcję dokonaną powiedzmy 5 dni wcześniej przed księgowaniem?
    > Według inteligo przez ten czas pieniążki procentują.

    ty nie umiesz jasno postawic pytania - powiedz co masz na wyciagu
    W jaki sposob mozesz miec na wyciagu transakcje "przed ksiegowaniem" - jak
    nie bylo ksiegowania to nie ma transakcji ;-)))

    > Nie spotkałem się ze wsteczną datą księgowania, tak, aby księgowanie
    wypadło
    > wtedy, kiedy transakcja... Używałem kilku kart i zawsze tak było...

    jesli ksiegowanie byloby wtedy kiedy transakcja to co mialoby tu byc
    "wsteczne" ;-))
    z takim czyms tez sie nie spotkalem

    Podaj jasno przyklad ksiegowania to ja ci powiem jak sie liczy od tego
    odsetki
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-01-18 15:53:40
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > ty nie umiesz jasno postawic pytania - powiedz co masz na wyciagu
    > W jaki sposob mozesz miec na wyciagu transakcje "przed ksiegowaniem" - jak
    > nie bylo ksiegowania to nie ma transakcji ;-)))

    Dobra, jeszcze raz i powoli. Według mnie powiedziałem to jasno, ale mogę
    oczywiście powtórzyć.

    Sytuacja pierwsza:
    Powiedzmy 11 stycznia wieczorem dokonuję przelewu jednorazowego
    "natychmiast" do innego banku.
    Kwota ta jest blokowana, ale księgowana dopiero w poniedziałek podczas sesji
    elixir.
    Do momentu zaksięgowania z datą poniedziałkową, wszystkie odsteki są liczone
    z salda księgowego.
    Innymi słowy - zablokowane pieniądze procentują.

    I druga sytuacja:
    Płacę 10 stycznia VE w kraju 100 złotych.
    Kwota jest natychmiast blokowana, ale saldo księgowe pozostaje bez zmian.
    Zaksięgowanie takiej operacji nastąpi powiedzmy 15 stycznia. Dopiero w ten
    dzień - z datą 15 stycznia - zostanie zdjęta taka kwota z salda księgowego.
    Do momentu zaksięgowania operacji nie tracę odsetek z tej kwoty, bo
    oprocentowanie wylicza się z salda księgowego, a nie dostępnego. I nikt mi
    tych odsetek nie weźmie.

    Czy to prawda? Bo tak twierdzi inteligo. I ja uważam, że tak jest.

    Może się nie zrozumieliśmy, ale mówiłeś coś o wstecznym księgowaniu i
    anulowaniu odsetek od kwoty zablokowanej transakcją VE. Pisałeś, że to tylko
    "pozory", że kasa zablokowana transakcją VISA procentuje, bo potem jest
    wstecznie zaskięgowana i naliczone odsetki sa korygowane "in minus". Tak
    przynajmniej Cię zrozumiałem...

    Żeby było jasno - w Millennium w regulaminie pisało, że nie wylicza się
    odsetek od kwot zablokowanych. To znaczy - za te 100 złotych, kótre zapłacę
    VE nie dostanę już żadnych odsetek.
    W inteligo - odsetki przestają być naliczane dopiero w momencie księgowania,
    czyli kilka dni po zablokowaniu kwoty.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 8. Data: 2002-01-18 16:17:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    mi
    > tych odsetek nie weźmie.
    >
    > Czy to prawda? Bo tak twierdzi inteligo. I ja uważam, że tak jest.

    mozliwe - w opisie transakcji inteligo podaje np "Data wykonania: 10/01/02"
    ale trzeba by bylo dokladnie dzien po dniu spisywac jakie odsetki dopisuja
    do pola roboczego zeby sprawdzic czy mniejsze beda dopisywane po
    zmniejszeniu salda dokladnie od daty ksiegowania.
    Jest to mozliwe bo spotkalem juz banki, ktore nie bawia sie w korekty
    odsetkowe zwiazane z data operacji i wazna jest dla nich jedynie data
    ksiegowania.

> [...]
    > "pozory", że kasa zablokowana transakcją VISA procentuje, bo potem jest
    > wstecznie zaskięgowana i naliczone odsetki sa korygowane "in minus". Tak

    nic nie zrozumiales - dwa razy przytaczaqsz co mowilem, a obie wersje
    sprzeczne ze soba ;-))) wsteczne ksiegowanie ???? anulowanie odsetek????
    nie uzywalem takich pojec na 100%
    *** blad ***