  • 11. Data: 2014-12-26 21:09:36
    Temat: Re: Anonimowe platności
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Dec 2014 16:52:19 +0100, Rafal Jankowski
    <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:
    > Cześć,
    > Kojarzycie może jakiś względnie prosty sposób na anonimowe
    płatności w
    > polskim Internecie (popularne sklepy, allegro itp). Najprostsza
    wydaje się
    > być jakaś anonimowa karta płatnicza typu prepaid, która byłaby u
    nas
    > akceptowana i możnaby ją doładować np. przez bitcoin albo SMS.
    Oczywiście
    > nie interesują mnie jakieś dziwne konta/karty, które muszę
    wcześniej
    > zasilić imienną kartą albo przelewem ze swojego konta.
    > Z góry dzięki za wszelkie sensowne sugestie.

    Dlaczego poziom anonimowości w kartach prepaid jest dla Ciebie
    niewystarczający? Z reguły jest tak, że im bardziej chcesz być
    anonimowy tym bardziej determinujesz służby aby Cie z tej
    anonimowości zdarły.
    Całkowicie anonimowego a zarazem powszechnego jak gotówka nie ma.
    Większość cywilizowanych krajów szybko wprowadza lub już wprowadziła
    odpowiednie regulacje mające w przeszłości kontrolować elektroniczny
    pieniądz tak aby z pozoru wydawał się anonimowy (karty prepaid) lecz
    de facto jest ściśle regulowany przez np. limity operacyjne.
    Jeśli Bitcoin stanie się zbyt powdzechnym środkiem płatniczym na
    pewno będzie ciekawie. Czy to nastąpi trudno powiedzieć, większość
    poważnych ekonomistów nie traktuje Bitcoina poważnie (jak pieniądz),
    a szczególnie Polscy ekonomiści.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2014-12-26 21:35:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rafal Jankowski j...@o...wsisiz.edu.pl ...

    > Jeżeli nie masz nic do napisania to może po prostu przestań pisać...

    Dobre rady warto zaczać stosować od siebie :)

  • 13. Data: 2014-12-26 21:51:07
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 26 Dec 2014, Marek wrote:

    > Dlaczego poziom anonimowości w kartach prepaid jest dla Ciebie
    > niewystarczający?

    Ciekawe, że pytanie o cel dokonywania anonimowych płatności zadaje się
    osobie, która podpisuje się (jak dotąd w tym wątku jako jedyna) imieniem i
    nazwiskiem w dodatku korzystając z maila i IP, które w jednoznaczny sposób
    pozwala na identyfikację. Chyba powody anonimowych dokonania chęci
    dokonania anonimowych płatności każdy może sobie sam wyobrazić lub znaleźć
    w ogólnodostępnych źródłach chociażby:

    1. Bo chcę.
    2. Bo potrzebuję zakupić tabletki na ból dupy wywołany hemoroidami, a
    niekoniecznie mam ochotę informować resztę świata o swoim problemie.
    etc.

    > Z reguły jest tak, że im bardziej chcesz być anonimowy tym
    > bardziej determinujesz służby aby Cie z tej anonimowości zdarły.

    No spoko, ale to ich problem jest, a ja im nie mam zamiaru ułatwiać tego
    zadania. O ile w jednostkowych przypadkach namierzenie kupującego ma spore
    szanse się udać to jeżeli więcej osób będzie z takich metod korzystać to
    wspomniane służby będą miały cokolwiek utrudnione zadanie.

  • 14. Data: 2014-12-26 22:14:23
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 26.12.2014 16:52, Rafal Jankowski wrote:

    > Z góry dzięki za wszelkie sensowne sugestie.

    nie wiem na ile to wystarczy, ale są usługi oferujące wirtualne karty
    kredytowe, również zasilane bitcoinami. nie wiem jednak jakie dane widać
    w transakcji, firmy oferujące usługę reklamują ją jako anonimową.

    pozdrawiam
    geos

  • 15. Data: 2014-12-26 22:48:14
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 26/12/14 21:51, Rafal Jankowski wrote:
    > osobie, która podpisuje się (jak dotąd w tym wątku jako jedyna) imieniem
    > i nazwiskiem w dodatku korzystając z maila i IP, które w jednoznaczny
    > sposób pozwala na identyfikację.

    No właśnie, swego rodzaju schizofrenia ;)

    > jeżeli więcej osób będzie z takich metod
    > korzystać to wspomniane służby będą miały cokolwiek utrudnione zadanie.

    E tam, rozwalą dany system i już. O ile już tego nie zrobiły, i NSA nie
    przyssała się do systemu bitcoinów i/lub innych coinów. No ale to trzeba
    być paranoikiem*... Jeśli nie jesteś aż taki, to wykorzystaj kumpla
    (kumpla kumpla) niech kupi dowolną kartę prepaid. Jeśli jesteś, to nie
    masz szans, bo ten kumpel jest agentem Smithem.

    Karty opłacane bitcoinami trzeba jakoś zamówić i odebrać, co zostawi
    mnóstwo śladów.

    --
    Alf/red/
    * NASA przyznało, że strefa 51 istnieje. Do ufoków się (jeszcze) nie

  • 16. Data: 2014-12-26 23:05:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-12-26, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

> [...]
    > nie interesują mnie jakieś dziwne konta/karty, które muszę wcześniej
    > zasilić imienną kartą albo przelewem ze swojego konta.

    Nie ma takich możliwości. Nawet prepaid, w celu uzyskania "konta" do doładowania
    wymaga wcześniej rejestracji i "przypisania" do jakiejś osoby.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2014-12-26 23:33:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Dec 2014 21:51:07 +0100, Rafal Jankowski
    <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:
    > jeżeli więcej osób będzie z takich metod korzystać to
    > wspomniane służby będą miały cokolwiek utrudnione zadanie.

    Jeżeli coraz więcej osób będzie z tego korzystać, tym bardziej będzie
    ciśnienie sytemu żeby to ograniczyć lub wręcz zabronić.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2014-12-26 23:48:50
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 26 Dec 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > Nie ma takich możliwości. Nawet prepaid, w celu uzyskania "konta" do
    > doładowania wymaga wcześniej rejestracji i "przypisania" do jakiejś
    > osoby.

    No niestety chyba masz rację. Wprawdzie są chyba jakieś karty prepaid na
    bitcoiny, ale to są chyba fizyczne plastiki, które trzeba zamówić na
    konkretny adres. Nie wiem czy są jakieś virtualne karty zasilane
    bitcoinami.

    Myślę, że póki co jakimś, niezbyt uniwersalnym, ale zawsze rozwiązaniem
    będą bony podarunkowe jakie można kupić za cash w różnego rodzaju
    sieciówkach, a potem płacić nimi w sieci i odbierać w paczkomatach
    inpostu.

  • 19. Data: 2014-12-26 23:59:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Dec 2014 22:48:14 +0100, Alf/red/ <f...@u...waw.pl>
    wrote:
    > E tam, rozwalą dany system i już. O ile już tego nie zrobiły, i NSA
    nie
    > przyssała się do systemu bitcoinów i/lub innych coinów. No ale to
    trzeba

    Kilka lat temu "opanowano" jeden z popularnych w Ameryce Południowej
    internetowych systemów płatności (podobnych do paypala), nazwy nie
    pomnę. Z powodów "używania systemu do transferu środków pochodzących
    z przestępności zorganizowanej oraz ograniczeń systemu
    uniemożliwiających identyfikację zlecających transfery" firmie
    (poprzez międzynarodowe naciski głównie z USA) zablokowano środki
    uniemożliwiając jej działanie. Niestety faktycznie narkogangi ją
    głównie używały, przez co presja na zablokowanie była silna i
    wspomagana przez społeczną akceptację "walki z terroryzmen i
    przestępczością zorganizowaną".

    --
    Marek

  • 20. Data: 2014-12-27 00:07:05
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    W dniu 2014-12-26 o 23:59, Marek pisze:
    > nie
    > trzeba
    >
    > Kilka lat temu "opanowano" jeden z popularnych w Ameryce Południowej
    > internetowych systemów płatności

    System argentyński? ;)
    BPNMSP :D

    --