  • 11. Data: 2015-01-07 00:45:21
    Temat: Re: Amerykańska karta prepaid?
    Od: k...@g...com

    Jeśli ktoś chce kupić kartę prepaid z USA, to mogą załatwić za małą prowizją ( z
    wysyłką lub skan karty jeśli ktoś potrzebuje do płatności online tylko).

  • 12. Data: 2015-01-07 23:39:45
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2015-01-03 20:36, pueblo pisze:

    > Z tego co widzę dostaje plastik pocztą - ok. Ale po czym mam poznać, że
    > przy próbie płatności np. na spotify.com\us nie wyskoczy mi info, że ta
    > karta została wydana w Polsce i nie można jej użyć.

    Jezeli sklep weryfikuje gdzie zostala wydana karta to nie masz
    mozliwosci oszukania go:) Albo placisz amerykanska karta albo polska i
    sklep to rozpozna na 100% jezeli tylko chce to zrobic. Z ciekawistek to
    przy tradycyjnej platnosci w sklepie w Stanach (oczywiscie z paska bo o
    chipie tam chyba jeszcze nie slyszeli) karta Alior USD terminal zapytal
    czy nie obciazyc karty w Polish New Zloty :)

    > A w ogóle - używałeś jej w zakupach internetowych w amerykańskich
    > sklepach?

    Karta Alior w USD przeszla bez problemu na Amazonie z amerykanskim
    adresem wysylki, ceny oczywiscie takie jak w USA a nie jak w Polsce.
    Konto amazonowe zalozone w Polsce, na ktore byla tez juz wysylka do Polski.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 13. Data: 2015-01-08 07:22:21
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 07 Jan 2015 23:39:45 +0100, Marcin <n...@n...com> wrote:

    >przy tradycyjnej platnosci w sklepie w Stanach (oczywiscie z paska bo o
    >chipie tam chyba jeszcze nie slyszeli) karta Alior USD terminal zapytal
    >czy nie obciazyc karty w Polish New Zloty :)
    Często płacąc tą kartą w sklepach (stacjonarnych) w USA miałem
    pytanie: Debit / Credit. Po wybraniu debit terminal pyta o pin,
    którego nie akceptuje i transakcję odrzuca. Po wybraniu Credit pyta o
    podpis (podpisujesz na ekranie) albo o nic nie pyta. Czasem sprzedawca
    zapyta o Twoje ID jednocześnie przepraszając że pyta.

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 14. Data: 2015-01-08 15:41:50
    Od: k...@g...com

    On Wednesday, January 7, 2015 5:39:48 PM UTC-5, Marcin wrote:
> [...]
    > adresem wysylki, ceny oczywiscie takie jak w USA a nie jak w Polsce.
    > Konto amazonowe zalozone w Polsce, na ktore byla tez juz wysylka do Polski.

    Miejsce wydania karty po pierwszysch 6 cyfrach można określić i mogą zablokować
    międzynarodowe karty, bo za te jest większa prowizja dla sklepów ( podobnie do
    blokowania usług po adresie IP z innego kraju).

    Słyszeli o kartach CHIPowych i pełno już jest wydanych i wiekszosc jest
    chip&signature, a backup jest chip&pin. Ostatnio byl czas na przejscie na chipy
    koniec 2014, ale przesuneli na pazdziernik 2015 ze wzgledu na apple pay i modyfikacje
    zwiazane z PCI DSS.

  • 15. Data: 2015-01-08 15:45:41
    Od: k...@g...com

    On Thursday, January 8, 2015 1:22:24 AM UTC-5, WAM wrote:

> [...]
    > podpis (podpisujesz na ekranie) albo o nic nie pyta. Czasem sprzedawca
    > zapyta o Twoje ID jednocześnie przepraszając że pyta.

    Credit/Debit ma tylko zastosowanie z kartami debetowymi amerykanskimi. Debit jest za
    pomoca nr PIN i nie idzie autoryzacja po sieci Visa/Master, a CREDIT juz z podpisem i
    idzie autoryzacja po sieci Visa/Master. Wiele bankow pobiera oplate za transakcje
    DEBIT do swoich kart debetowych, a takze wtedy nie ma bezpieczenstwa transakcji
    zwiazanego z przepisami Visa/Master.

    W USA karty debetowe nie maja ochrony jak karty kredytowe i reklamacja nie musi byc
    uznana za transakcje nie wykonane przez posiadacza karty lub podczas fraudu. Nie
    slyszalem nawet aby jakikolwiek bank zapewnial nawet platna ochrone. Prawo tylko
    dotyczy kart kredytowych oraz obciazeniowych.

  • 16. Data: 2019-06-28 23:07:59
    Od: e...@o...pl

    Czy karta amazonka potrzebna jest do wykonania przelewu internetowego z zagranicy