  • 11. Data: 2016-04-22 10:12:55
    Temat: Re: Alior Kantor GBP - karta na podpis?
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Dnia Fri, 22 Apr 2016 06:10:33 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Raczej nie. PIN wpisywany w kartę musi byc zweryfikowany. A weryfikacja
    > następuje tuż przed wypłatą a nie zaraz po wklepaniu.

    Dodam, że czasami na karty Aliora pomaga zmiana pinu albo wydruk stanu konta
    (płatne) w bankomacie dużego banku (ja robiłem w Pekao bo w Euronecie nie
    było skutku), jednak nie dam gwarancji że to dobra metoda.

  • 12. Data: 2016-04-27 23:58:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> writes:

    > I tak, i nie, klawiatura szyfrująca "nie trzyma w pamięci" pinu, tylko
    > odrazu wysyła do banku i tam jest odrazu porównywany,

    Eee tam

    > jednak program
    > na bankomacie wysyła zapytanie do banku w stylu karta nr taki,
    > transakcja nr taki chce wypłacić tyle i z banku dostaje zwrotną
    > informację, że może,

    Ano. Wysyła razem z wpisanym (często wcześniej) PINem.

    > następnie bankomat wyciąga pieniądze z kaset i
    > znów informuje bank, że wyciągnął i czy wydać klientowi,

    Eee tam

    > znów bank
    > potwierdza

    Eee tam

    > i dopiero wtedy wychodzą pieniądze do klienta. W momencie,
    > gdy po wyjściu z kasety, ale przed wydaniem klientowi nastąpi przerwa
    > w łączności, pieniądze lądują w zrzucie i z konta klienta są ściągane
    > i bank czeka na reklamację.

    Nie wiem po co miałoby tak być. Przecież to bez sensu.
    "Pieniądze lądują w zrzucie" głównie wtedy, gdy ktoś zapomni ich
    odebrać. Ew. jak się coś maszynie w środku nie spodoba, np. zresetuje
    się w czasie operacji albo się banknoty nie zgadzają itp. To, czy
    pieniądze z konta zostaną ściągnięte zależy od bankomatu i jego
    operatora, bank - wydawca karty - nie ma na to wpływu.

    > BTW, w karcie nie ma wpisanego pinu, pin jest zapisywany na serwerze w
    > banku.

    Większość kart ma zapisany w sobie PIN. Podejście do PINów jest różne,
    może być tak, że PIN jest weryfikowany przez kartę i w razie
    niezgodności transakcja się nie udaje, może być tak, że wtedy pytany
    jest bank (i w przypadku pomyślnej odpowiedzi karta uaktualnia sobie
    PIN), może być tak, że brak PINu = terminal drukuje miejsce na podpis
    i sprzedawca nie wie o co chodzi (szkolenie było dawno).
    Aczkolwiek może być także tak, że PIN karty nie jest sprawdzany (kiedyś
    tak było często). Powodowało to wydawanie kart bez PINu, z obowiązkowym
    sprawdzeniem PINu online, i nie dało się takimi kartami płacić
    w terminalach, które nie weryfikowały PINu online (nawet jeśli robiły
    autoryzację online).

    Często terminale informują "PIN poprawny" od razu po wpisaniu PINu,
    zanim połączenie z bankiem (np. GPRS) się w ogóle rozpocznie - jasne
    jest chyba(?), że to jest PIN offline. Dość typowe.
    --
    Krzysztof Hałasa