  • 1. Data: 2005-08-23 08:36:48
    Temat: Akt notarialny...znowu ja ;))
    Od: "+r-m-k+" <r...@o...pl>

    Witam

    Czy dopuszcza sie taka sytuacje (przy zakupie mieszkania, podczas podpisania
    aktu notarialnego), iz sprzedajacy dostaje jakas czesc kwoty, powiedzmy 3/4
    wartosci, a 1/4 dostanie dnia tego a tego (np. dnia opuszczenia
    nieruchomosci) ?
    Czy jezeli jest to mozliwe, taki akt notarialny bylby wystarczajacy do
    banku, ze nastapilo przeniesienie wlasnosci - cala suma nie jest jeszcze
    zaplacona, wiec czy faktycznie przeniesienie nastapilo ? :/

    Dziekuje.

    --
    .: -+r-m-k+- :.
    r...@o...pl

  • 2. Data: 2005-08-23 08:56:31
    Temat: Re: Akt notarialny...znowu ja ;))
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "+r-m-k+" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3/4
    > wartosci, a 1/4 dostanie dnia tego a tego (np. dnia opuszczenia

    tak można zapisać

    > Czy jezeli jest to mozliwe, taki akt notarialny bylby wystarczajacy do
    > banku, ze nastapilo przeniesienie wlasnosci - cala suma nie jest jeszcze
    > zaplacona, wiec czy faktycznie przeniesienie nastapilo ? :/

    nastąpiło

  • 3. Data: 2005-08-23 09:02:24
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "+r-m-k+" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    p.s.
    dodam, ze bank może nie być zadowolony z mniejszego udziału finansowego i
    np. z uruchomieniem kredytu czekać do uiszczenia kasy w pełnej wysokości od
    razu przy podpisaniu aktu

  • 4. Data: 2005-08-23 20:06:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "+r-m-k+" <r...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > banku, ze nastapilo przeniesienie wlasnosci - cala suma nie jest jeszcze
    > zaplacona, wiec czy faktycznie przeniesienie nastapilo ? :/

    Nie sadze aby, ktorykolwiek sprzedajacy zgodzil sie na cos takiego. Z chwila
    podpisania umowy nastepuje przeniesienie wlasnosci, wiec sprzedajacy
    ryzykuje, ze kpujacy moze nie wplacic w terminie tej kwoty. Przeniesienie
    prawa wlasnosci nieruchomosci nie moze byc w umowie ograniczone zadnym
    warunkiem.

    Maciej

  • 5. Data: 2005-08-23 21:11:31
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MK wrote:

    > Nie sadze aby, ktorykolwiek sprzedajacy zgodzil sie na cos takiego. (...)

    A ja znam takiego, którzy na to poszedł ;-)
    Przy wpisaniu do aktu zgody kupującego na egzekucję tej kwoty w przypadku
    braku zapłaty w terminie.

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2005-08-23 21:25:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message

    > A ja znam takiego, którzy na to poszedł ;-)
    > Przy wpisaniu do aktu zgody kupującego na egzekucję tej kwoty w przypadku
    > braku zapłaty w terminie.

    A co to daje? Ktos ma mieszkanie, a sprzedajacy moze probowac sciagnac kase.
    Egzekucja odbywa sie normalnie i mozliwe jest jej zaskarzenie, wtedy musi
    dojsc do rozprawy strony wykazuja czy zobowiazanie zostalo spelnione, czy
    tez nie. I czas sobie uplywa.... Nie rozumiem tez przez czym mialoby
    zabezpieczyc wstrzymanie zaplaty do chwili opuszczenie lokalu...

    Maciej

  • 7. Data: 2005-08-23 21:55:16
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MK wrote:

    > Nie rozumiem tez przez czym mialoby zabezpieczyc wstrzymanie zaplaty
    > do chwili opuszczenie lokalu...

    To nie o to chodziło - kupujący nie miał całej kwoty, sprzedawał poprzednie
    mieszkanie już po kupnie nowego.

  • 8. Data: 2005-08-23 22:12:36
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To nie o to chodziło - kupujący nie miał całej kwoty, sprzedawał
    > poprzednie mieszkanie już po kupnie nowego.

    Dzwonilem do notariusza....jak najbardziej. Przeniesienie wlasnosci nastapi
    i bank przyjmie tak sporzadzony akt.

    --
    .: -+r-m-k+- :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 9. Data: 2005-08-23 22:29:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "-+r-m-k+-" <r...@o...pl> wrote in message

    > Dzwonilem do notariusza....jak najbardziej. Przeniesienie wlasnosci
    nastapi
    > i bank przyjmie tak sporzadzony akt.

    Co do yego nie ma zadnych watpliwosci. Najciezszym zadaniem bedzie
    przekonanie sprzedajacego. W momentcie podpisania aktu notarialnego
    pozbedzie sie wlasnosci, a nie otrzyma calej zaplaty.

    Maciej

  • 10. Data: 2005-08-23 22:44:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message

    > To nie o to chodziło - kupujący nie miał całej kwoty, sprzedawał
    poprzednie
    > mieszkanie już po kupnie nowego.

    Mysle, ze dla sprzedajacego byloby bezpieczniej podpisac umowe przedwstepna.
    Nalezy pamietac o tym, ze jesli umowa przedstepna bedzie sporzadzona w
    formie wymaganej dla umowy (w tym przypadku kupna/sprzedazy nieruchomosci,
    czyli w formie aktu notarialnego) strony maja obowiazek sie z niej wywiazac.
    Umowa przedwstepna jest o tyle bezpieczna, ze nie przenosi prawa wlasnosci
    (zabezpiecza sprzedajacego przed przeniesiem prawa wlasnosci przed
    otrzymaniem zaplaty), a kupujacemu daje pewnosc, ze sprzedajacy bedzie
    musial sie z niej wywiazac (sprzedac nieruchomosc na warunkach w niej
    okreslonych, gdyby sprzedajacy chcial sie wycofac to sad podejmie za niego
    wlasciwa decyzje ;)).

    Maciej