  • 1. Data: 2005-08-23 07:24:19
    Temat: Zakup działki - jakie formalności ?
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    Mam możliwość zakupu działki "usługowo-mieszkaniowej" od osoby prywatnej,
    jakie formalności są związane przy zakupie takiej działki ? jakie opłaty czy
    podatki i w jakiej wysokości, na co zwrócić uwagę ?
    Proszę o pomoc jakiegoś praktyka w tej dziedzinie.

    pozdr

  • 2. Data: 2005-08-23 07:36:44
    Temat: Re: Zakup działki - jakie formalności ?
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Flashka" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy
    > podatki i w jakiej wysokości, na co zwrócić uwagę ?
    > Proszę o pomoc jakiegoś praktyka w tej dziedzinie.

    przede wszystkim sprawdź księgę wieczystą - właściciel(e), hipoteki, toczące
    się sprawy ...
    potem umowa przedwstępna
    potem notariusz - taksa notarialna, 2% podatku, opłata za wpis do księgi
    (wpis stonkowy)

  • 3. Data: 2005-08-23 08:11:59
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > toczące się sprawy ...
    > potem umowa przedwstępna
    > potem notariusz - taksa notarialna, 2% podatku, opłata za wpis do księgi

    Czy to wszystkie powazniejsze opłaty ?
    Czy o sprawdzenie hipoteki mogę poprosić notariusza ?

    pozdr

  • 4. Data: 2005-08-23 08:17:39
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    > Czy to wszystkie powazniejsze opłaty ?

    tak, chyba ze jeszcze agencja nieruchomości pośredniczy
    są jeszcze jakieś drobne opłaty za odpis aktu notarialnego, ale główne te co
    wyżej wymieniłem
    co do wysokości opłat, to pogooglaj "taksa notarialna" i "wpis stosunkowy",
    z tym że taksa to stawki max, i mozesz negocjować, a z wpisu sąd bierze
    jakiś ułamek

    > Czy o sprawdzenie hipoteki mogę poprosić notariusza ?
    najlepiej samemu, no chyba ze notariuszowi będzie się chciało
    zresztą aktualny wypis powinien dostarczyć sprzedający

  • 5. Data: 2005-08-23 08:46:28
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    jakiś rok temu słyszałem coś mniej więcej tak: "że na działki został
    wprowadzony podatek 22%", czy to w jakikolwiek sposób dotyczy mojej sprawy,
    albo ma jakiś inny związek z opłatami które ja poniosę ?

    pozdr

  • 6. Data: 2005-08-23 08:57:48
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    > jakiś rok temu słyszałem coś mniej więcej tak: "że na działki został
    > wprowadzony podatek 22%", czy to w jakikolwiek sposób dotyczy mojej
    > sprawy, albo ma jakiś inny związek z opłatami które ja poniosę ?

    jeśli kupujesz od osoby, to nie powinno mieć znaczenia ...

  • 7. Data: 2005-08-23 09:04:09
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    > jeśli kupujesz od osoby, to nie powinno mieć znaczenia ...

    a jeśli bym kupował działkę, która jest własnością miasta ?

    pozdr

  • 8. Data: 2005-08-23 09:06:15
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    > a jeśli bym kupował działkę, która jest własnością miasta ?

    zapytaj miasta czy cena jest z VAT czy + VAT