  • 1. Data: 2005-08-22 19:24:37
    Temat: VC Lukasa i ciekawostka przy zakupach non-PLN.
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Zauważyłem ciekawą rzecz przy zakupach z użyciem Visy Classic LukasBanku.
    Ilekroć kupuję coś z setnymi częściami danej waluty, rozliczenie następuje z
    zaokrągleniem w dół. Dla przykładu: transakcja za 10,19$, a z karty schodzi
    10,10$, przy czym sprzedawca dostaje 10,19. Pytanko kto te setne części
    dokłada :-) Co ciekawe - na trzech transakcjach zarobiem już w ten sposób
    1,50zł :-) Ciekawym czy kupno czegoś za 0,09 funta nie spowodowałoby
    obciążenia karty na 0,0. Pomijam przy tym, że funt rozliczono mi po 6,18
    nawet (przy 5,95 kursu NBP i 6,08 kantorowego), a więc dość drogo, jednak
    przy małych kwotach i dużej ilości transakcji można całkiem sporo
    zaoszczędzić.

    Czy u Was to samo? Wiadomo kto dokłada i dlaczego?