  • 11. Data: 2002-01-07 12:25:06
    Temat: Re: A jednak uznali :-)))))
    Od: "KRZYCHO" <b...@k...net.pl>

    > Jednak zastanawiające jest ich odpowiedź "
    > bankomat był komisyjnie otwierany i jest wszystko
    > w porządku".... czyżby w ogółe go nie otwierali ?
    > na jakiej zasadzie Fortis uznał reklamację ?
    >
    > Sark

    Czekam na pisemko z Fortisu z wyjaśnieniami bo też jestem mocno zaskoczony.
    Jesli kobieta mówi mi w BGŻ że bankomat był sprawdzony i jest ok to dlaczego
    po interwencji innego banku okazuje się że nie jest ok ??

  • 12. Data: 2002-01-07 13:01:29
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik KRZYCHO <b...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1c3vn$ftu$...@n...onet.pl...

> [...]
    dlaczego
    > po interwencji innego banku okazuje się że nie jest ok ??

    Bo pewnie w dalszym ciagu "bankomat jest ok" a problem byl w lacznosci
    miedzy bankomatem a reszta swiata. Bankomat transakcje uniewaznil i dlatego
    po sprawdzeniu obsluga nie znalazla "nadmiaru banknotow" - zatem "bankomat
    jest ok". Informacja o uniewaznieniu nie dotarla gdzie trzeba i dlatego byla
    blokada na koncie.
    A jakiej tresci, poza informacja o uznaniu reklamacji, sie spodziewasz w
    pismie z Fortisa?

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2002-01-07 14:06:42
    Od: "KRZYCHO" <b...@k...net.pl>

    > A jakiej tresci, poza informacja o uznaniu reklamacji, sie spodziewasz w
    > pismie z Fortisa?

    w swojej naiwności przez chwilę pomyślałem że to czyja jest wina ale o tym
    raczej powinienem zapomnieć i cieszyć się tym że oddali kasę.

    Pozdrawiam
    krzysiek

  • 14. Data: 2002-01-07 23:23:43
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

    >We wrze?niu moja ?onka próbow?a wyj?? z bankomatu BG? karta VE Fotrisu 300
    >z?. Po 3 próbie bankomat wyplu? potwierdzenie wyp?aty ale kasy nie wyda?.
    >Raklanacja w BG? nic nie da?a - us?ysza?em " bankomat by? komisyjnie
    >otwierany i jest wszystko w porz?dku". Po pisemnej reklamacji w Fortisie
    >musia?em czeka? do teraz aby us?ysze? " reklamacja zosta?a za?atwiona
    >pozytywnie - pieni?dze odblokowane".

    Widzę, że już inni wyjaśnili to dokładnie, ale jeszcze moje trzy
    grosze :)

    Rzeczywiście w takich sytuacjach nie ma co zgłaszać reklamacji
    w banku gdzie jest zainstalowany bankomat. Z kilku powodów - choćby
    takich, że samo bilansowanie bankomatu nie zawsze potrafi wskazać
    zasadność reklamacji a przede wszystkim dlatego, że nie wiadomo
    czy nieudana wypłata gotówki w ogóle obciąży nasz rachunek. A trudno
    reklamować transakcję, która się po prostu nie udała i rachunku
    naszego nie obciąży.

    Zatem należy poczekać, aż transakcja obciąży nasz rachunek - i jeżeli
    tak się stanie to dopiero wtedy zgłaszamy reklamację w banku,
    w którym mamy rachunek.

    A co do sposobu wyjaśnienia tej reklamacji. Możliwe są powody,
    w których zbilansowanie kasy w bankomacie nie wykaże różnic,
    a reklamacja bedzie zasadna - bo to zależy od miejsca w którym
    powstał błąd skutkujący obciążeniem rachunku. A bankomat jest
    tylko jednym z elementów całego systemu i ew. obciążenie rachunku
    nieudaną transakcją może powstać zupełnie gdzie indziej (np.
    w systemie zarządzającym pracą bankomatu). A najczęściej
    zwykły pracownik obsługujący i rozliczający bankomat nie ma
    do tego wszystkiego dostępu i takie sprawy są wyjaśniane
    na poziomie osób mających dostęp do całości systemu.

    Generalnie jednak kasa jest kasą i - jak to w banku być powinno - nie
    ma sytuacji niejasnych i zawsze bank obsługujący bankomat (choć
    niekoniecznie od razu każdy pracownik) potrafi dokładnie i rzetelnie
    sprawdzić takie sytuacje.

    Co zaś się tyczy uznania reklamacji przez bank prowadzący rachunek, to
    sprawa wygląda tak, że po zgłoszeniu reklamacji do banku obsługującego
    bankomat, bank czeka określony (przez organizację) okres czasu
    (powiedzmy, że jest to miesiąc, dwa, dłużej) i jeżeli w tym czasie
    nie otrzyma odpowiedzi odrzucającej reklamacje to automatycznie
    reklamacja jest uznawana jako zasadna. A może czasami się zdarzyć,
    że transakcja była udana, reklamacja jest niezasadna, ale ktoś
    w banku popełnił błąd i nie poinformował drugiego banku
    o odrzuceniu reklamacji w określonym terminie. I to już powoduje
    uznanie reklamacji jako zasadnej.

    Tak więc różne mogą być losy naszych reklamacji... :)

    Sorki za przydługawy wywód, jeżeli ktoś byłby zainteresowany
    jakimiś bardziej szczegółowymi kwestiami dotyczącymi reklamacji
    kartowych to zapraszam do zadawania pytań :)

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

  • 15. Data: 2002-01-07 23:56:29
    Od: "emikan" <e...@2...pl>

    > We wrześniu moja żonka próbowła wyjąć z bankomatu BGŻ karta VE Fotrisu 300
    > zł. Po 3 próbie bankomat wypluł potwierdzenie wypłaty ale kasy nie wydał.
    > Raklanacja w BGŻ nic nie dała - usłyszałem " bankomat był komisyjnie
    > otwierany i jest wszystko w porządku". Po pisemnej reklamacji w Fortisie
    > musiałem czekać do teraz aby usłyszeć " reklamacja została załatwiona
    > pozytywnie - pieniądze odblokowane".

    U mnie podobna historia z bankomatem Euronetu i kartą mBanku,
    reklamacja uznana po dwóch godzinach tego samego dnia.

  • 16. Data: 2002-01-07 23:58:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Malarz" <s...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > Zatem należy poczekać, aż transakcja obciąży
    nasz rachunek - i jeżeli
    > tak się stanie to dopiero wtedy zgłaszamy
    reklamację w banku,
    > w którym mamy rachunek.

    Czy takie same skutki prawne/reakcje bnaku wywoła
    zgłoszenie mailem (np.poczta wewnętrzną, mailem
    szyfrowanym w mBanku) jak w formie
    papierowej/listownej (a może wystarczy
    telefonicznie) ? Jest to ustalow

> [...]
    > bankomat, bank czeka określony (przez
    organizację) okres czasu
    > (powiedzmy, że jest to miesiąc, dwa, dłużej)

    Kasa w tym czasie jest zablokowana, jednak
    reklamacja zostaje uznana. Czy w takiej sytuacji
    bank dopisuje zalegle odsetki ?

    Czy to prawda ze w przypadku VIS'y okres
    rozpatrywania reklamacji może wyność max. 6 m-cy ?

    Sark

  • 17. Data: 2002-01-08 11:57:03
    Temat: Koniec klopotow? - Arbiter Bankowy - [Re: A jednak uznali :-)))))]
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Inna sprawa ze po prostu terminow rozpatrzenia takich reklamacji po
    > prostu moze nie byc w umowie.

    Byc moze nasze [klientow] klopoty z reklamacjami beda mniejsze :). Jak
    podaje Expander [link dzieki Grzegorzowi]
    http://www.expander.pl/cgi-bin/expander/open.jsp?tar
    get=pub&type=email_friend&seq=8934&id=1074442571

    Juz za kilka dni bedziemy znac nazwisko Arbitra Bankowego, jeszcze
    bedzie trzeba poczekac troszke na uruchomienie biura i bank
    kazda nasza reklamacje bedzie musial rozstrzygnac w ciagu 30 dni...
    Jezeli nie mozemy wystapiac do Arbitra :).
    Jak i kiedy uruchomic postepowanie przed Arbitrem mozna przeczytac
    w http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=47&start=1
    Informacje zostana uzupelnione tak szybko jak to bedzie mozliwe :)

    Maciej

  • 18. Data: 2002-01-08 18:19:32
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

    >Czy takie same skutki prawne/reakcje bnaku wywoła
    >zgłoszenie mailem (np.poczta wewnętrzną, mailem
    >szyfrowanym w mBanku) jak w formie
    >papierowej/listownej (a może wystarczy
    >telefonicznie) ? Jest to ustalow

    Każdy bank ustala indywidualnie.
    Najczęściej wymagana jest forma pisemna,
    nawet jeżeli jest to reklamacja w bankomacie.

    >Kasa w tym czasie jest zablokowana, jednak
    >reklamacja zostaje uznana. Czy w takiej sytuacji
    >bank dopisuje zalegle odsetki ?

    Każdy bank ustala indywidualnie.
    Są trzy sposoby:
    - bank nie uznaje warunkowo - a dopiero po
    zakończeniu reklamacji + zwrot odsetek
    - bank uznaje rachunek, ale blokuje kwotę,
    czyli kwota procentuje, ale nie można
    jej wypłacić,
    - bank warunkowo uznanie i w razie odrzucenia
    reklamacji pobiera ponownie kwotę z rachunku.

    >Czy to prawda ze w przypadku VIS'y okres
    >rozpatrywania reklamacji może wyność max. 6 m-cy ?

    Tak, niektóre skomplikowane sprawy mogą ciągnąć
    się 6 miesięcy, a nawet czasami dłużej. Ale to
    naprawdę jakieś skomplikowane przypadki, reklamacje
    z bankomatów powinny zamknąć się w około 2-3 miesiącach.

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

  • 19. Data: 2002-01-09 13:36:47
    Od: andy_k <andyk@spamprotector_cyberspace.org>

    >Czy takie same skutki prawne/reakcje bnaku wywoła
    >zgłoszenie mailem (np.poczta wewnętrzną, mailem
    >szyfrowanym w mBanku) jak w formie

    A jakim szyfrem bedziesz do mbanku nadawal, zeby to odczytali? :)

    ak

  • 20. Data: 2002-01-09 15:22:32
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andy_k"
    <andyk@spamprotector_cyberspace.org> napisał w
    wiadomości

    > A jakim szyfrem bedziesz do mbanku nadawal, zeby
    to odczytali? :)

    Jak to jakim, klasyczne SSL 128 Bit :-)
    Na stronie
    http://mbank.com.pl/
    w menu górnym masz opcję - email, klikasz i
    przechodzisz na szyfrowanie
    https://form.mbank.com.pl/email.html
    no i się jeszcze kłodeczka pojawia :-))

    Sark