  • 11. Data: 2008-12-23 16:41:15
    Temat: Re: 35 pln gartis ???
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Cubus pisze:

    > Mi kiedyś rozliczyli transakcję po blisko 7 miesiącach. Szkopuł był
    > w tym, że za nic w świecie nie mogłem sobie przypomnieć czy tą
    > transakcję wykonywałem (hipermarket), a kwota była spora.
    > Więc złożyłem reklamację z prośbą o przedstawienie kopii
    > SLIPA, żebym mógł spać spokojnie. O dziwo po iluś tam tygodniach
    > reklamację .... uznali i kasa wróciła na konto :)
    > W sumie do dziś nie wiem i już się nie dowiem czy słusznie.

    Przy transakcjach z PINem kopia slipa juz chyba nie jest wymagana, prawda ?

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 12. Data: 2008-12-23 17:51:48
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Mozliwe, ze splynie pozniej, standardowo blokada jest na kilka dni. Na
    > razie
    > musisz miec zawsze pokrycie na te kwote, gdyz moze przyjsc obciazenie
    > nawet za tydzien lub dwa tygodnie.

    Dziekuje wszystkim za odpowiedz.

  • 13. Data: 2008-12-23 21:21:10
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Dannyboy pisze:

    > Przy transakcjach z PINem kopia slipa juz chyba nie jest wymagana, prawda ?

    To była transakcja z użyciem podpisu.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 14. Data: 2008-12-24 01:02:09
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Cubus pisze:

    > To była transakcja z użyciem podpisu.

    To akurat jasno wyniku z Twojego maila.
    Zastanawiam sie tylko jak w praktyce wygladaloby rozliczenie/reklamacja
    analogicznej sytuacji autoryzowanej z PINem.

  • 15. Data: 2008-12-24 02:28:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Cubus <c...@n...pl> writes:

    > W sumie do dziś nie wiem i już się nie dowiem czy słusznie.

    Pewnie nie ale coz.

    > Zastanawiam się od tego momentu czy hipermarkety przechowują
    > druki slipów, gdyż podejrzewam, że bank zwrócił się do hipermarketu
    > o przedstawienie kopii, nie dostał, więc uznał reklamację.

    Raczej przechowuja, ale pewnie kwota byla mala i nie chcialo sie im
    szukac.

    > W sumie nieprzechowywanie nie było by dziwne. Wydruki termiczne
    > trzeba by trzymać w chłodni,

    Przesada, tych kilka miesiecy wytrzymaja bez problemu, klient ma
    niewiele czasu na skladanie reklamacji.

    Powinny chyba wytrzymac 5 lat? Czy iles tam.

    > SLIPy przechowywać
    > np. powyżej jakiejś (dużej) kwoty?

    Przeciez one sa na rolkach, nie oplacaloby sie sortowac.
    Gdyby ludzie sie dowiedzieli (a dowiedzieliby sie z pewnoscia), to by
    byl pewien problem.

    Natomiast pewnie moze sie nie oplacac szukac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2008-12-24 02:30:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dannyboy <d...@p...pl> writes:

    > Zastanawiam sie tylko jak w praktyce wygladaloby
    > rozliczenie/reklamacja analogicznej sytuacji autoryzowanej z PINem.

    Pewnie tak samo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2008-12-24 08:47:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Przesada, tych kilka miesiecy wytrzymaja bez problemu, klient ma
    > niewiele czasu na skladanie reklamacji.

    Niewiele? To znaczy ile? Ja zylem w przeswiadczaniu, ze to ogolne zapisy KC
    reguluja i ze sa to 3 lata. Sam skladalem reklamacje po roku i zostala ona
    uwzgledniona (bylo to w czasach gdy bank nie oferowal dostepu internetowego,
    a historia transakcji dostalem przy zamykaniu rachunku).

    > Powinny chyba wytrzymac 5 lat? Czy iles tam.

    Nie mam slipow sprzed 5 lat, ale czasami znajduje takie sprzed kilku m-cy i
    bardzo ciezko je odczytac. Podpis oczywiscie bedzie widoczny, ale z reszta
    moze byc slabo...

    MK

  • 18. Data: 2008-12-24 13:01:56
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Przeciez one sa na rolkach, nie oplacaloby sie sortowac.
    > Gdyby ludzie sie dowiedzieli (a dowiedzieliby sie z pewnoscia), to by

    SLIP-y na rolce??
    Zdarzyło Ci się podpisać slipa którego kasjerka
    odwinęła z rolki i zwinęła z powrotem??

    Chyba Ci się pomyliło z paragonem fiskalnym.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 19. Data: 2008-12-24 22:27:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Nie mam slipow sprzed 5 lat, ale czasami znajduje takie sprzed kilku
    > m-cy i bardzo ciezko je odczytac. Podpis oczywiscie bedzie widoczny,
    > ale z reszta moze byc slabo...

    Widocznie duzo swiatla albo innego ciepla dostaly. Ja akurat musze
    miec takie dosc stare i wytrzymuja na tyle na ile sprawdzalem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2008-12-24 22:28:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Cubus <c...@n...pl> writes:

    > Zdarzyło Ci się podpisać slipa którego kasjerka
    > odwinęła z rolki i zwinęła z powrotem??

    No tak, cos w tym jest.
    --
    Krzysztof Halasa