  • 1. Data: 2008-12-23 13:35:20
    Temat: 35 pln gartis ???
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam grupowiczow.

    15 grudnia kupowalem w carrfour towar za kwote 35 zl, i zaplacilem srebrna
    KK PKO BP.
    Kwota ta widniala w operacjach nierozliczonych w serwisie iPKO.
    Nie zostala ona zaksiegowana do dnia dzisiejszego. Przecd chwila ogowalem
    sie do iPKO i jakiez bylo moje zdziwienie, gdy kwota ta zniknela z operacji
    nierozliczonych, ale jednoczesnie nie pojawila sie w operacjach
    zaksiegowanych. Dotatkowo moje saldo powiekszylo sie o 35 zl - czy tak jakby
    w/w operacji wogole nie bylo.
    Czy jest to mozliwe czy jakis blad ?
    Dodam tylko ze moj okres rozliczeniowy na KK do od 16 do 16.

  • 2. Data: 2008-12-23 14:00:45
    Temat: Re: 35 pln gartis ???
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    kaktus <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nierozliczonych, ale jednoczesnie nie pojawila sie w operacjach
    > zaksiegowanych. Dotatkowo moje saldo powiekszylo sie o 35 zl - czy tak jakby

    Czasem rozliczenie potrafi zająć więcej niż czas na jaki jest blokada.
    Nie masz powodów do radości, bo mała szansa aby w ogóle nie zostało
    rozliczone.

    a.

  • 3. Data: 2008-12-23 14:08:10
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Czasem rozliczenie potrafi zająć więcej niż czas na jaki jest blokada.
    > Nie masz powodów do radości, bo mała szansa aby w ogóle nie zostało
    > rozliczone.

    Ale nie powinna wg ciebie ta operacja dalej widniec w nierozliczonych ? I
    kasa jakgdyby zostala mi zwrocona na konto.

  • 4. Data: 2008-12-23 14:22:55
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Ale nie powinna wg ciebie ta operacja dalej widniec w nierozliczonych
    > ? I kasa jakgdyby zostala mi zwrocona na konto.

    Tylko blokada, bo te znikają po 7 dniach (zakupy z fizyczną obecnością
    karty) lub po 14 (np internetowe), o ile wcześniej nie przyjdzie do banku
    rozliczenie. Na rozliczenie mają sporo czasu. Nie chcę wprowadzać w błąd,
    skleroza, ale minimum kilka miesięcy. Teraz ty musisz się martwić by na
    rachunku było pokrycie (karty debetowe) lub by nie przekroczyć limitu
    kredytowego, gdyż na 99,99.... % przyjdzie taki dzień, w którym nastąpi
    rozliczenie bez względu na stan rachunku / limitu kredytowego.

  • 5. Data: 2008-12-23 14:47:12
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    K.K. pisze:

> [...]
    > przekroczyć limitu kredytowego, gdyż na 99,99.... % przyjdzie taki
    > dzień, w którym nastąpi rozliczenie bez względu na stan rachunku /

    Mi kiedyś rozliczyli transakcję po blisko 7 miesiącach. Szkopuł był
    w tym, że za nic w świecie nie mogłem sobie przypomnieć czy tą
    transakcję wykonywałem (hipermarket), a kwota była spora.
    Więc złożyłem reklamację z prośbą o przedstawienie kopii
    SLIPA, żebym mógł spać spokojnie. O dziwo po iluś tam tygodniach
    reklamację .... uznali i kasa wróciła na konto :)
    W sumie do dziś nie wiem i już się nie dowiem czy słusznie.

    Zastanawiam się od tego momentu czy hipermarkety przechowują
    druki slipów, gdyż podejrzewam, że bank zwrócił się do hipermarketu
    o przedstawienie kopii, nie dostał, więc uznał reklamację.

    W sumie nieprzechowywanie nie było by dziwne. Wydruki termiczne
    trzeba by trzymać w chłodni, a taki market to ma ich w ciągu
    roku pewnie z milion. Koszt takiej chłodni i pracowników wyszukujących
    w razie co papierek jest nie mały. Może bardziej opłaca się
    ponieść od czasu do czasu koszt reklamacji, a SLIPy przechowywać
    np. powyżej jakiejś (dużej) kwoty?

  • 6. Data: 2008-12-23 15:16:26
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Wemif <w...@a...pl> wrote:
    > Czasem rozliczenie potrafi zająć więcej niż czas na jaki jest blokada.
    > Nie masz powodów do radości, bo mała szansa aby w ogóle nie zostało
    > rozliczone.

    Istotnie szansa mała, ale jest. W mojej karierze kartowej
    (naście lat) dwa razy miałem "promocję": raz była to transakcja
    w imprinterze (pewnie sirota zgubiła kwitek), a raz bankomat...
    Ale to daaawno było...

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 7. Data: 2008-12-23 15:20:36
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    kaktus pisze:
> [...]
    > - czy tak jakby w/w operacji wogole nie bylo.
    > Czy jest to mozliwe czy jakis blad ?
    > Dodam tylko ze moj okres rozliczeniowy na KK do od 16 do 16.

    Ja kiedyś kupiłem kwiaty w kwiaciarni, gdzie jeszcze kartą się płaciło
    ale takim klasycznym "heblem". Nie wiem, z 50 zł było za te kwiatki..
    nigdy mi tego nie ściągnęli...

    Pozdr,
    Tomek

  • 8. Data: 2008-12-23 15:40:02
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Piotr Auksztulewicz schrieb:

> [...]
    > (naście lat) dwa razy miałem "promocję": raz była to transakcja
    > w imprinterze (pewnie sirota zgubiła kwitek), a raz bankomat...

    Kiedys to byly czasy... ;) Teraz juz nie ma takich promocji, a czesto
    bywa odwrotnie: w ciagu ostatniego roku mialem dwa przypadki podwojnego
    naliczenia tej samej platnosci karta (dwa rozne banki, rozne karty,
    platnosc w innych krajach...).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2008-12-23 16:02:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja kiedyś kupiłem kwiaty w kwiaciarni, gdzie jeszcze kartą się płaciło
    > ale takim klasycznym "heblem". Nie wiem, z 50 zł było za te kwiatki..
    > nigdy mi tego nie ściągnęli...

    pewnie zgubili kwitek...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2008-12-23 16:28:23
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "kaktus" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > jakby w/w operacji wogole nie bylo.
    > Czy jest to mozliwe czy jakis blad ?
    > Dodam tylko ze moj okres rozliczeniowy na KK do od 16 do 16.

    Mozliwe, ze splynie pozniej, standardowo blokada jest na kilka dni. Na razie
    musisz miec zawsze pokrycie na te kwote, gdyz moze przyjsc obciazenie nawet
    za tydzien lub dwa tygodnie.