  • 1. Data: 2015-05-04 15:41:02
    Temat: 110 mld w kontekście Grecji.
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    Kontynuję nasze rozważania na temat budżetu, zastanawiając się nad artykułem
    Krzysztofa Kolanego z Bankier.pl:

    Czym się różni Polska od Grecji?
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Czym-sie-rozni-Polsk
    a-od-Grecji-7256392.html

    "[...] Od kilku tygodni Ateny desperacko gromadzą fundusze na spłatę kolejnych rat
    zadłużenia względem Międzynarodowego Funduszu Walutowego. Miesiąc temu Grecy z trudem
    uzbierali 450 mln euro, ale już 12 maja muszą wysupłać kolejne 766,5 mln euro, a 5
    czerwca 1,6 mld euro. W całym 2015 roku Grecja musi oddać 13 mld euro (7,25% PKB)
    długu wobec MFW i EBC oraz zrolować drugie tyle krótkoterminowego zadłużenia w
    postaci bonów skarbowych.

    Dla porównania, do końca tego roku Skarb Państwa musi spłacić 72,7 mld złotych długu
    (ok. 18 mld euro), a w przyszłym roku kwota ta rośnie do 110,4 mld zł. Z roku na rok
    łączne potrzeby pożyczkowe Polski (rozłożone na kilka lat) powiększają się o wysokość
    deficytu sektora finansów publicznych, który w ostatnich latach wynosił 50-60 mld zł.
    [...]".

    110 mld niby brzmi groźnie i może bym się tym przeraził gdyby nie to, że swego czasu
    dyskutowaliśmy o 160 mld.....

    Bankrutują czy nie bankrutują ...
    http://grupy-dyskusyjne.money.pl/pl;biznes;wgpw,wate
    k,1046981.html

    ...które wtedy udało sie spłacić, bez żadnych jakichś tam większych wiekszych
    zawirowań......

    P.S. A tak na marginesie tamtej i obecnej dyskusji, czy ktoś orientuje się gdzie na
    stronach MFW można wyszukać tabelkę z aktualną zapadalnością zadłużenia skarbu
    państwa, podobną do tej którą zapodał na swojej stronie Krzysztof Kolany ?.

    Endriu

  • 2. Data: 2015-05-04 16:20:50
    Temat: Re: 110 mld w kontekście Grecji.
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

[...]

    A tu jeszcze jedno ciekawe słowo odnośnie ratownia bankrutów :

    Koniec sankcji UE - Rosja coraz bliższy
    http://independenttrader.pl/343,koniec_sankcji_ue_-_
    rosja_coraz_blizszy.html

    "[...] Większość środków przekazanych Grecji trafi zatem do MFW, skąd w ramach
    kolejnej pożyczki powędruje do równie zbankrutowanej Ukrainy. Ta, zapewne korzystając
    z kapitału, spłaci sporą część długu względem Gazpromu, czyli pieniądze pośrednio
    wrócą do Rosji. [...]".

    Endriu

  • 3. Data: 2015-05-04 17:39:30
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > na kilka lat) powiększają się o wysokość deficytu sektora finansów
    > publicznych, który w ostatnich latach wynosił 50-60 mld zł. [...]".

    To taka nowa mowa polityków. Jak ja spłacam długi to mnie nie potrzebne jest
    zaufanie tylko gotówka i moje zadłużenie spada. Gdy Skarb Państwa spłaca
    swoje długi to mu nie potrzebna jest gotówka tylko zaufanie i jego dług
    rośnie. Takie głupoty politycy wpychają przez media ludziom, a ludzie
    bezmyślnie dalej popychają miedzy sobą.
    Żadne długi nie są spłacane przez Skarb Państwa tylko jedne obligacje są
    wykupywane innymi obligacjami. czyli dług jest rolowany i rośnie o odsetki.
    Wynika z tego, ze Skarb Państwa nie tylko nie może nic oddać ale nawet nie
    może obsłużyć dotychczasowego długu.
    "Nazywaj rzeczy po imieniu, a zmienią się w oka mgnieniu."
    Ja nie znam przypadku w swoim życiu by Skarb Państwa kiedykolwiek spłacił
    jakieś długi. Zapadłe obligacje wykupywał dotąd, dokąd miał od kogo pobyczyć
    na ten wykup. Nie spłacił nigdy nic.
    Socjalizm tak ma.

  • 4. Data: 2015-05-04 19:07:48
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Socjalizm tak ma.

    Totusie, socjalizm socjalizmem, a kasa musi się zgadzać. Polskie 10-cio latki ...

    http://stooq.pl/q/?s=10ply.b&c=10y&t=c&a=lg&b=0

    .... kosztują na 5 kwietnia 2.639 procent, a atakowanej finansowo Rosji..:

    http://stooq.pl/q/?s=10ruy.b&c=3y&t=c&a=lg&b=0

    ... 10.710 procent, czyli mniej więcej tyle samo co bankrutującej Grecji 10.686%:

    http://stooq.com/q/?s=10gry.b&c=1y&t=c&a=lg&b=0

    Wiesz kurna Totus platforma mówi, że jest pięknie, Ojciec Rydzyk w Radiu Maryja mówi
    że, jest tragicznie, a ja bym chciał wiedzieć niezależnie od nich i od wszelakich
    politycznych aktualnych gór-ów jaki jest rzeczywisty stan polskich finansów, i jakoś
    nikt mi tego za bardzo nie może wytłumaczyć. Swego czasu był tu Anatol, który miał
    bardzo dużą wiedzę odnośnie finasów publicznych (pamiętam te jego starcia z
    nieżyjącym już profesroem Przystawą gdy poszło o FOZZ):

    http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8156,wokol-falzmann

    ale jakoś tutaj słuch po nim zaginął i nikt tego tematu nie kontynuje. Może ty mi
    powiesz totusie (z małej litery) czy dobrze stoimy czy raczej tragicznie jest ?.

    Endriu

  • 5. Data: 2015-05-04 19:41:31
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > a ja bym chciał wiedzieć niezależnie od nich i od wszelakich politycznych
    > aktualnych gór-ów jaki jest rzeczywisty stan polskich finansów,

    Jestem ciekaw po co Ci ta wiedza. Żyjesz z budżetu?

    Moje zdanie jest takie, że rząd permanentnie nie ma płynności finansowej.
    Dlatego dług ciągle rośnie. Oczywiście nie jest bankrutem bo ma niepłynne
    aktywa, których wartość przekracza aktualny dług. Rząd grecki też nie jest
    bankrutem ba ma również ogromne nie płynne aktywa. Odmawia wykupywania
    zapadających obligacji. To zupełnie inna sprawa niż bankructwo. Bankructwo
    to niemożność spłaty zobowiązań z braku zasobów,a nie złej woli. Rząd grecki
    ma zasoby tylko nie chce ich uruchomić.

  • 6. Data: 2015-05-04 21:15:32
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Rząd grecki ma zasoby tylko nie chce ich uruchomić.

    Tzn. nie chce posprzedawać swoich portów i lotnisk ?.

    Endriu

  • 7. Data: 2015-05-04 21:54:44
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Tzn. nie chce posprzedawać swoich portów i lotnisk ?.

    O sorry totus (z małej litery) widze port już poszedł.....

    Port w Pireusie trafi w ręce Chińczyków. Premier Grecji zgodził się na prywatyzację
    http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,17676707,Port_
    w_Pireusie_trafi_w_rece_Chinczykow__Premier_Grecji.h
    tml

    Endriu

  • 8. Data: 2015-05-04 23:24:07
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > Tzn. nie chce posprzedawać swoich portów i lotnisk ?.

    Tak właśnie. Pożyczał pieniądze, czyjąś pracę, a teraz nie chce oddać. Tobie
    czy mnie, za długi odebrałby komornik to co mamy, np nieruchomość ale na
    rząd Grecji nie ma komornika.
    Wszystkie rządy tak robią. Wiadomo, że od pierwszej pożyczki pieniądze nie
    zostaną odzyskane. Dlaczego więc ludzie pożyczają rządom pieniądze? Ryzykują
    za odsetki z myślą, że te obligacje, które mają, rząd jednak zdoła zrolować.
    Przychodzi jednak taka seria, która nie zostanie wykupiona. Nie znam rządu,
    który by spłacił choćby najmniejszą część swoich długów. Albo długi
    rozwadnia przez dodruk i inflację albo odmawia wprost spłaty.
    Z jakich powodów ludzie myślą, że pożyczanie pieniędzy państwu to
    najpewniejszy interes jaki można mieć, nie wiem. Myślę ,że główny powód to
    niewyobrażalna ilość pustej przestrzeni jaką ludzie noszą między uszami.

  • 9. Data: 2015-05-05 20:56:17
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

> [...]
    > niewyobrażalna ilość pustej przestrzeni jaką ludzie noszą między uszami.

    A jak tam Palikot ?. Dalej jest twoim idolem ?.

    Endriu

  • 10. Data: 2015-05-05 21:57:21
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > A jak tam Palikot ?. Dalej jest twoim idolem ?

    Nie