    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: 110 mld w kontekście Grecji.
    Date: Mon, 04 May 2015 23:24:07 +0200

    Endriu wrote:

    > Tzn. nie chce posprzedawać swoich portów i lotnisk ?.

    Tak właśnie. Pożyczał pieniądze, czyjąś pracę, a teraz nie chce oddać. Tobie
    czy mnie, za długi odebrałby komornik to co mamy, np nieruchomość ale na
    rząd Grecji nie ma komornika.
    Wszystkie rządy tak robią. Wiadomo, że od pierwszej pożyczki pieniądze nie
    zostaną odzyskane. Dlaczego więc ludzie pożyczają rządom pieniądze? Ryzykują
    za odsetki z myślą, że te obligacje, które mają, rząd jednak zdoła zrolować.
    Przychodzi jednak taka seria, która nie zostanie wykupiona. Nie znam rządu,
    który by spłacił choćby najmniejszą część swoich długów. Albo długi
    rozwadnia przez dodruk i inflację albo odmawia wprost spłaty.
    Z jakich powodów ludzie myślą, że pożyczanie pieniędzy państwu to
    najpewniejszy interes jaki można mieć, nie wiem. Myślę ,że główny powód to
    niewyobrażalna ilość pustej przestrzeni jaką ludzie noszą między uszami.