    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: 110 mld w kontekście Grecji.
    Date: Mon, 04 May 2015 17:39:30 +0200

    Endriu wrote:

    > Dla porównania, do końca tego roku Skarb Państwa musi spłacić 72,7 mld
    > złotych długu (ok. 18 mld euro), a w przyszłym roku kwota ta rośnie do
    > 110,4 mld zł. Z roku na rok łączne potrzeby pożyczkowe Polski (rozłożone
    > na kilka lat) powiększają się o wysokość deficytu sektora finansów
    > publicznych, który w ostatnich latach wynosił 50-60 mld zł. [...]".

    To taka nowa mowa polityków. Jak ja spłacam długi to mnie nie potrzebne jest
    zaufanie tylko gotówka i moje zadłużenie spada. Gdy Skarb Państwa spłaca
    swoje długi to mu nie potrzebna jest gotówka tylko zaufanie i jego dług
    rośnie. Takie głupoty politycy wpychają przez media ludziom, a ludzie
    bezmyślnie dalej popychają miedzy sobą.
    Żadne długi nie są spłacane przez Skarb Państwa tylko jedne obligacje są
    wykupywane innymi obligacjami. czyli dług jest rolowany i rośnie o odsetki.
    Wynika z tego, ze Skarb Państwa nie tylko nie może nic oddać ale nawet nie
    może obsłużyć dotychczasowego długu.
    "Nazywaj rzeczy po imieniu, a zmienią się w oka mgnieniu."
    Ja nie znam przypadku w swoim życiu by Skarb Państwa kiedykolwiek spłacił
    jakieś długi. Zapadłe obligacje wykupywał dotąd, dokąd miał od kogo pobyczyć
    na ten wykup. Nie spłacił nigdy nic.
    Socjalizm tak ma.