  • 1. Data: 2008-10-28 20:29:04
    Temat: 10 tys na okate gdzie najlepiej ?
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    Witam dysponuje gotowka 10 tys zł zastanawiam się nad lokatą w polbanku 9%
    lokomotywa czy to dobre rozwiązanie ? w milenium jest 8,5% od złotówki ale
    mozna otworzyć tylko 10 lokat ;-( na jedną osobe niestety ;-( w polbanku za
    to minimalna kwota 500zl wiec tak czy tak podatek bede musiał raczej
    zapłacić eh jakies pomysły ? ;-)

  • 2. Data: 2008-10-28 20:57:15
    Temat: Re: 10 tys na okate gdzie najlepiej ?
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Tue, 28 Oct 2008 21:29:04 +0100, "Piotr" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    >mozna otworzyć tylko 10 lokat ;-( na jedną osobe niestety ;-( w polbanku za
    >to minimalna kwota 500zl wiec tak czy tak podatek bede musiał raczej

    Ty się nie martwa o podatek, tylko o to, czy po terminie lokaty bank
    będize jeszcze istniał ;-)

    Załóż sobie tą lokatę w dwóch czy trzech bankach.

    Trochę to paranoją zalatuje co napisałem, ale tak bym zrobił, gdybym
    miał swoją kasę.

    A Polbankowi jakoś nie wierzę. Nie przekonuje mnie ten bank. Ale to
    tylko moje prywatne odczucia.

    --
    z/svc

  • 3. Data: 2008-10-28 21:07:56
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 28 Oct 2008 21:57:15 +0100, z/svc <z/svc@> wrote:

> [...]
    >
    >Załóż sobie tą lokatę w dwóch czy trzech bankach.
    >
    >Trochę to paranoją zalatuje co napisałem, ale tak bym zrobił, gdybym

    A od czego fundusz gwarancyjny?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 4. Data: 2008-10-28 21:24:13
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Tue, 28 Oct 2008 22:07:56 +0100, Maciej Bojko
    <m...@g...com> wrote:

    >A od czego fundusz gwarancyjny?

    Nie wierzę.
    Fundusz gwarancyjny mógłby jeszcze zadziałać w przypadku padu jednego,
    dwóch banków. Jak padnie ich więcej - nie będzie się komu składać na
    ten fundusz.

    Inna sprawa jest taka, że w chwili obecnej pad nawet jednego,
    najbardziej dupnego banku, spowoduje panikę. Ludzie rzucą się wyciągać
    kasę (tak na wszelki wypadek) i lawina pójdzie. A media będą to
    jeszcze tylko podsysać.

    Poza tym spójrz sobie na Islandię. Tam rząd dawał 100% gwarancji i co
    z tego.

    Tak, ja wiem, że gospodardka Polski to nie to samo, co gospodarka
    Islandii, ale jak pójdzie fama o upadających bankach i panika, to
    jakie to będzie miało znaczenie.

    A tak w ogóle to dla szarego Kowalskiego i tak to wszystko nie ma
    znaczenia. Jedyne co można zrobić, to zdywersyfikować oszczędności
    (trochę to, trochę tam, może trochę w jakiejś walucie, miesięczna
    pensja w skarpecie na czarną godzinę ;-)) i mieć nadzieję, że to
    wszystko nie dupnie.

    Też się zastanawiam, jak najlepiej trzymać jakieś tam swoje
    oszczędności. Ironią losu może być to, że niezłą lokatą mogą być akcje
    firm typu TPSA, KGHM, może jeszcze PKOBP. Dlaczego? Bo jak wszystko
    dupnie i kasa z kont poznika, to przynajmniej zostanie trochę w
    papierach wartościowych. OK, pewnie jak dupnie to tak, że i one stracą
    mnóstwo na wartości, ale w przypadku podanych firm jest przynajmniej
    szansa, że nie upadną i za kilka-kilkanaście lat odzyskają na
    wartości.

    Nie to, żebym był jakims specem, tak sobie po prostu gdybam.

    Pozdro.

    --
    z/svc

  • 5. Data: 2008-10-28 22:12:35
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 28 Oct 2008 22:24:13 +0100, z/svc <z/svc@> wrote:

    >Tak, ja wiem, że gospodardka Polski to nie to samo, co gospodarka
    >Islandii, ale jak pójdzie fama o upadających bankach i panika, to
    >jakie to będzie miało znaczenie.

    A jak wszystko dupnie, to jakie będzie miało znaczenie, czy lokaty
    są w jednym banku, czy w trzech?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 6. Data: 2008-10-28 23:18:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z/svc <z/svc@> writes:

> [...]
    > najbardziej dupnego banku, spowoduje panikę. Ludzie rzucą się wyciągać
    > kasę (tak na wszelki wypadek) i lawina pójdzie. A media będą to

    Dlatego nic takiego nie nastapi, najwyzej ktos inny kupi taki bank,
    moze to bedzie rzad albo UE. Byc moze nawet nikt sie o tym nie dowie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-10-28 23:35:19
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 28.10.2008 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał/a:
    > Dlatego nic takiego nie nastapi, najwyzej ktos inny kupi taki bank,
    > moze to bedzie rzad albo UE. Byc moze nawet nikt sie o tym nie dowie.

    Dlaczego jesteś tak wielkim optymistą?

  • 8. Data: 2008-10-29 00:56:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr" ge7sol$m2n$...@a...news.neostrada.pl

> [...]
    w polbanku za to minimalna kwota 500zl wiec tak
    > czy tak podatek bede musiał raczej zapłacić eh jakies pomysły ? ;-)

    10 lokat w Mille, reszta w mBanku i WBK, Eurobanku oraz Polbanku...
    Tak to widzę... Idziesz na spacer i zakładasz... ;)
    Może inni także dają jakieś sensowne lokaty bezbeleczne.
    Chętnie skorzystam z cudzych doświadczeń.

    Kryzys coraz gorszy, kupuję coraz taniej, więc i coraz więcej zostaje...
    Gdzieś trzeba topić to, co zostaje... Nawet paliwo tanieje, a od piątku dolary...

    Na dodatek w Białymstoku budują mi :) blisko (niema pod nosem) kolejny
    hipermarket Auchan... Dla mnie teraz 219 groszy za bawełniane majtki
    (zwane slipami) to szok, jak mawiają (mawiali ze 25 lat temu?) Węgrzy. :)
    Kupuję po złotówce. :) A bawełniane koszulki po 2 złote za sztukę...

    Mleko też po 2 złote za litr lub mniej -- 179 groszy, 175, 160 groszy...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2008-10-29 08:09:15
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Zgadzam się, budżetu ledwo starczało i bez kryzysu.
    Jedyny ratunek to byłby dodruk pieniędzy i hiperinflacja.
    Islandię ratują miliardami (10* mniej mieszkańców niż w Warszawie!!!), bo się boją
    Rosji.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-10-29 13:55:57
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Czesc

    > Witam dysponuje gotowka 10 tys zł zastanawiam się nad lokatą w polbanku 9%

    A moze najsensowniej i najbezpieczniej bedzie
    zainwestowac w obligacje skarbowe.

    http://www.obligacjeskarbowe.pl