  • 1. Data: 2008-10-28 08:05:56
    Temat: Wspólne konto z... nieznajomym (Polbank)
    Od: Cavek <w...@w...pl>

    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20081028/LUBLIN/297501910

    Grażyna Smyk z Piask założyła w Polbanku lokatę na 30 tysięcy złotych.
    Kiedy dostała wydruk z banku okazało się, że ma... współposiadaczkę rachunku.

    - Poszłam do banku spytać, dlaczego w papierach figuruje osoba, której
    do niczego nie upoważniałam. W dodatku zupełnie mi obca - mówi pani
    Grażyna Smyk. - W banku powiedziano mi, że to wirtualny klient, a w
    ogóle to pomyłka.

    Wróciłam do domu, ale jakoś mnie to wytłumaczenie nie uspokoiło. Mam tam
    oszczędności życia i nie mogłam spać spokojnie kilka nocy.

    Dlatego po kilku dniach pani Grażyna zadzwoniła do banku i poprosiła, by
    przysłano jej prawidłowy wydruk, na którym figuruje sama, bez innych
    osób nieupoważnionych. Usłyszała w odpowiedzi, że sprawa jest załatwiona.

    - Tylko że do tej pory nie otrzymałam żadnego pisma z wyjaśnieniami, ani
    nie widzę żadnego zainteresowania ze strony banku - mówi kobieta. -
    Chyba to oni powinni dbać o ochronę interesów klienta, a nie ja sama
    tracę swój czas na dochodzenie, kto popełnił błąd? Nie wiem nawet, czy
    taki wirtualny klient ma jakieś prawa do mojego konta.

    Wczoraj w banku najpierw wszystkiemu zaprzeczali. - Nie praktykujemy
    czegoś takiego jak wirtualny klient. Zapraszamy panią do naszego
    oddziału w celu wyjaśnienia sprawy. Bo do tej pory żadnych reklamacji
    nie było - mówi Grzegorz Dudziak z oddziału Polbanku EFG w Lublinie.

    - Zarówno ja, jak i mój mąż byliśmy już w banku. Jednak reakcji z ich
    strony brak - oburza się pani Grażyna.

    Jeszcze tego samego dnia bank do nas oddzwonił. Okazuje się, że sprawa
    się wyjaśniła. - To błąd popełniony przez naszego pracownika.
    Przygotowaliśmy już poprawiony dokument, który jak najszybciej zostanie
    przekazany właścicielce lokaty - mówi Paweł Maliszewski, dyrektor
    departamentu marketingu i PR Polanku z Warszawie.

    Zdaniem Tadeusza Białka, radcy prawnego ze Związku Banków Polskich, nie
    ma możliwości, by ktoś obcy został współposiadaczem rachunku. - To
    niezgodne z prawem - podkreśla Białek. - W tym przypadku pewnie wystąpił
    błąd w systemie informatycznym.

  • 2. Data: 2008-10-28 21:12:08
    Temat: Re: Wspólne konto z... nieznajomym (Polbank)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cavek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    Nie warto by było robić z błędu systemu jakiejś większej afery, gdyby nie
    to, że skoro w ogóle jest możliwy i system nie jest zabezpieczony, to nie
    wykluczone, ze wcześniej czy później ktoś celowo taki błąd spowoduje i
    wyprowadzi z banku czyjeś środki.

  • 3. Data: 2008-10-28 23:14:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > to nie wykluczone, ze wcześniej czy później ktoś celowo taki błąd
    > spowoduje i wyprowadzi z banku czyjeś środki.

    Nawet chyba wiadomo czyje to beda srodki (tzn. ew nie wiadomo ktorego
    banku).
    --
    Krzysztof Halasa