  • 1. Data: 2008-10-28 13:19:11
    Temat: Opłata za bilety lotnicze (Ryanair)
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Witam.
    Za bilety lotnicze (Rynair) płacę kartą kredytową (mBank).
    Rynanair jest 'tak miły', że pobiera dodatkowo opłatę za płacenie
    kartą kredytową... ( 10 euro)

    Ostatnio ktoś mi podpowiedział, żebym płacił po prostu zwykłą kartą
    (Inteligo działa) i wtedy nie pobiera mu 10EU.

    Teraz pytanie... Właśnie widzę po zalogowaniu do mBanku, że reklamują,
    abym wziął kartę do konta walutowego - będę mógł płacić bez prowizji.
    Czy ta karta pozwoli też płacić w Ryanair, ktoś praktykował?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 2. Data: 2008-10-28 13:22:45
    Temat: Re: Opłata za bilety lotnicze (Ryanair)
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:49071152$1@news.home.net.pl...

    > Teraz pytanie... Właśnie widzę po zalogowaniu do mBanku, że reklamują,
    > abym wziął kartę do konta walutowego - będę mógł płacić bez prowizji.
    > Czy ta karta pozwoli też płacić w Ryanair, ktoś praktykował?

    A nie masz normalnej debetowej karty mBanku? Nią też możesz płacić po
    auaktywnieniu takiej możliwości (transakcji internetowych) na mLinii.
    Płacenie kartą podpiętą pod rachunek walutowy, nawet jeśli jest możliwe
    będzie prawie zawsze mniej opłacalne.

    marekz

  • 3. Data: 2008-10-28 13:28:52
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    MarekZ wrote:
> [...]
    > auaktywnieniu takiej możliwości (transakcji internetowych) na mLinii.
    > Płacenie kartą podpiętą pod rachunek walutowy, nawet jeśli jest możliwe

    Ooo - nie wiedziałem, pewny jesteś, że działa z Ryanair? Zadzwonię
    później do mBanku.
    Kolejna sprawa - czy w przypadku płacenia w EU pobierze mi kwotę z konta
    walutowego, czy przeliczy po kursie banku i ściągnie z konta podpiętego?

  • 4. Data: 2008-10-28 13:34:36
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:49071396$1@news.home.net.pl...

    > Ooo - nie wiedziałem, pewny jesteś, że działa z Ryanair? Zadzwonię później
    > do mBanku.

    Pewny.

    > Kolejna sprawa - czy w przypadku płacenia w EU pobierze mi kwotę z konta
    > walutowego, czy przeliczy po kursie banku i ściągnie z konta podpiętego?

    Zawsze z rachunku pod który podpięta jest karta, w przypadku darmowej
    debetowej z eKonta.

    Zwróć uwagę na walutę obciążenia, w Ryanair z tego co pamiętam nie wybiera
    się jej, tylko zależy od waluty kraju wylotu. Czasami opłaca się osobno
    kupować bilet wylotowy i powrotny zamiast robić to za jednym razem.

    marekz

  • 5. Data: 2008-10-29 08:45:17
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 14:34:36 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    > wiadomości news:49071396$1@news.home.net.pl...

    > Pewny.

    No z moich walk stoczonych z Ryanairem to ani mbankowa, ani polbankowa
    nie chciał zadziałać jako VISA Debit, tylko łapał ją jako VISA i
    oczywiście prowizję kasował.

> [...]
    > wybiera się jej, tylko zależy od waluty kraju wylotu. Czasami opłaca się
    > osobno kupować bilet wylotowy i powrotny zamiast robić to za jednym

    Tam już się nie trzeba martwić, bo jak ostanio komuś bilet kupowałem to
    przyszło rozliczenie w PLN, mimo że bilet był Berlin-London (czyli EUR I
    GBP powinno być). Nie muszę chyba wspominać, że kurs przeliczenia to
    okolice Citi jakoś.
    Generalnie to polecam się poważnie przyglądnąć innym linią np EasyJet.
    Lepszy komfort, debetowa polbanku działa jak debetowa i unikamy prowizji
    za opłatę kartą, ceny zbytnio nie odbiegają od Ryana (no chyba że łapiemy
    się na jakąś totalną promocję typu 5 PLN).

    Xenocide

  • 6. Data: 2008-10-29 09:08:37
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:ge97qt$b6a$1@news.dialog.net.pl...

    > No z moich walk stoczonych z Ryanairem to ani mbankowa, ani polbankowa
    > nie chciał zadziałać jako VISA Debit, tylko łapał ją jako VISA i
    > oczywiście prowizję kasował.

    Ponad 10 razy płaciłem i mBankową i płaską z Multi. Za każdym razem brak
    prowizji. Za każdym razem obciążenie w walucie kraju wylotu.

> [...]
    > przyszło rozliczenie w PLN, mimo że bilet był Berlin-London (czyli EUR I
    > GBP powinno być). Nie muszę chyba wspominać, że kurs przeliczenia to

    To działa inaczej. Ryan sobie to sam przelicza, chyba dlaniektórych BINów.
    Np. mnie to zrobił kiedyś przy kartach ING,mimo że wylot z kraju z EUR,
    obciążenie w PLN. Kurs wychodzi wtedy dramatyczny. Prawidłowo, jesli to
    kupowałeś na jedną rezerwację, powinieneś był dostać obciążenie w EUR za oba
    loty. Dziwne bywają przygody z tym Ryanair. :-)

> [...]
    > za opłatę kartą, ceny zbytnio nie odbiegają od Ryana (no chyba że łapiemy
    > się na jakąś totalną promocję typu 5 PLN).

    Easyjet jest wyraźnie droższe od Ryanair, szczególnie biorąc pod uwagę, że
    90% moich lotów odbywam bez bagażu rejestrowanego a zatem korzystam z
    odprawy on-line.

    marekz

  • 7. Data: 2008-10-29 11:25:03
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 10:08:37 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Ponad 10 razy płaciłem i mBankową i płaską z Multi. Za każdym razem brak
    > prowizji. Za każdym razem obciążenie w walucie kraju wylotu.

    Hmmm ja jakiś miesiąc temu może trochę dalej próbowałem i żadnej nie
    łykał. Być może coś kręcę i sytuacja jest tylko dla polbanku i mbank
    przechodzi i wtedy masz rację a ja się mylę.

    > Easyjet jest wyraźnie droższe od Ryanair, szczególnie biorąc pod uwagę,
    > że 90% moich lotów odbywam bez bagażu rejestrowanego a zatem korzystam z
    > odprawy on-line.

    No wiesz to zależy, na jakiej trasie. Miałem ostatnio trochę szukania
    różnych opcji i że tak powiem był po prostu remis easy<>ryan. Co do
    Londynu np to Easy, lata na Gatewick a Ryan na Stansted, więc to też jest
    czasami - albo +, zależy.

    Xenocide

  • 8. Data: 2008-10-29 22:14:49
    Od: spider <"spajder78[WYTNIJ]"@wp.pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:
    > No z moich walk stoczonych z Ryanairem to ani mbankowa, ani polbankowa
    > nie chciał zadziałać jako VISA Debit, tylko łapał ją jako VISA i
    > oczywiście prowizję kasował.

    dosłownie 2 godziny temu kupiłem bilet w Ryanair za pomocą zwykłej karty
    do e-konta z odblokowanymi transakcjami przez net, zawsze wybieram visa
    electron i nie pobiera prowizji