  • 41. Data: 2008-12-04 18:50:45
    Temat: Re: 10% na 10 dni
    Od: Piotr Sawinski <p...@i...pl>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "radar" <_sara_@_post_._pl_> napisał w wiadomości

    > 2732,03 podatek 13,35%
    > 4922,03 podatek 14,83%
    > 6747,03 podatek 16,23%
    > 8572,03 podatek 17,03%
    >
    > marekz

    Dorzuce i swoj kamyczek. Mi wychodzi ze ta kwota jest 2737.49 zl i
    podatek stanowi wtedy 13.(3)%.
    Obliczenia: http://sawinski.org/downloads/killerlokata.pdf

    Piotr Sawinski

  • 42. Data: 2008-12-04 19:13:04
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Sawinski" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dorzuce i swoj kamyczek. Mi wychodzi ze ta kwota jest 2737.49 zl i podatek
    > stanowi wtedy 13.(3)%.
    > Obliczenia: http://sawinski.org/downloads/killerlokata.pdf

    Musisz udoskonalić algorytm. ;-)

    Dla 2737,49 zostanie dopisane 7,50 zł odsetek. Podstawa opodatkowania
    wyniesie 8 zł. Podatek wyniesie 2 zł.

    Efektywna stopa podatku wyniesie zatem 25,00% - tragedia. :)

    marekz

  • 43. Data: 2008-12-04 19:16:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Piotr Sawinski" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dorzuce i swoj kamyczek. Mi wychodzi ze ta kwota jest 2737.49 zl i podatek
> [...]

    Błąd taktyczny!

    2732,03 * 10% / 36.5 = 7,4850136 zł odsetek, czyli po zaokrągleniu 7,49 zł,
    czyli podstawa podatku = 7 zł * 19% = 1,33 zł, czyli po zokrągleniu 1 zł
    podatku,
    2739,49 * 10% / 36.5 = 7,505452 zł odsetek, czyli po zaokrągleniu 7,51,
    czyli podstawa podatku = 8 zł * 19% = 1,52 zł, czyli po zaokrągleniu 2 zł
    podatku.

    A w rzeczywistości trzeba wpłacić 2733 zł, bo groszy formularz nie
    przyjmuje.

  • 44. Data: 2008-12-04 19:36:19
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Błąd taktyczny!
    >
    > 2732,03 * 10% / 36.5 = 7,4850136 zł odsetek, czyli po zaokrągleniu 7,49
    > zł,

    Co do tego zaokrąglania to nie byłbym taki pewien...
    Ostatnio w BZ WBK na 5,5% leżało mi 513,69 przez cały październik. No to
    liczę:
    513,69*((5,5%/365)*31) = 2,3996zł. Według przyjętego przez Ciebie
    zaokrąglenia 2,40. Tymczasem figa. Naliczyli 2,39.

    Sprawdziłem też inne konto. 502,28*% dawało 2,3463 i bank naliczył 2,34zł.
    Na ten podstawie domniemuję, iż BZ WBK odcina końcówki, a nie zaokrągla.
    Czyli 2,49999 jeszcze powinno się niebelkować.

    W przypadku Killera lepszej oferty w lokatach do 1M nie ma, więc w sumie
    pewnie i tak większość pcha całe 10.000 i jeszcze szuka po rodzinie na kogo
    by tu wrzucić. Obelkowane 10% i tak wyjdzie lepiej niż KO w bzwbk, mbanku
    itp.

  • 45. Data: 2008-12-04 19:47:02
    Od: Piotr Sawinski <p...@i...pl>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > wyniesie 8 zł. Podatek wyniesie 2 zł.
    >
    > Efektywna stopa podatku wyniesie zatem 25,00% - tragedia. :)

    Dziekuje za zwrocenie uwagi - rzeczywiscie w algorytmie nie zajalem sie
    sprawa zaokraglania odsetek do 0.01 zl, co stanowi tutaj o bledzie:)

    Piotr Sawinski

  • 46. Data: 2008-12-04 20:29:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Szymon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdziłem też inne konto. 502,28*% dawało 2,3463 i bank naliczył 2,34zł.
    > Na ten podstawie domniemuję, iż BZ WBK odcina końcówki, a nie zaokrągla.
    > Czyli 2,49999 jeszcze powinno się niebelkować.

    Nie twierdzę, że nie. Ale lokata killer jest w Banku Pocztowym, a nie
    BZWBK. Zresztą 11-go zejdzie mi lokata na kwotę 2733, to się podzielę
    informacjami, czy naliczyło 6,83 zł, czy też 6,84 zł, po odjęciu "belki".

  • 47. Data: 2008-12-06 20:37:01
    Od: Piotr Sawinski <p...@i...pl>

    C...@g...com wrote:
    > http://www.lokaty-online.pl/kiler_lokata.php
    >
    > Mam taki problem: 1000x0,1/365x10=2,74 - zaokrąglamy do 3 zł - podatek
    > po zaokrągleniu=1 zł. Czyli na czysto dostajemy 1,74 zł.
    > Tymczasem ze strony gdzie składamy wniosek wychodzi - Orientacyjna
    > kwota wypłaty: 1002,22 zł.
    > Gdzieś robię błąd ?

    Przyjrzalem sie metodzie zaokraglania podatku i kwpty opodatkowanej, a
    podaje tutaj li tylko informacyjnie, gdyz widac, ze wielu osobom nie
    chce sie liczyc, a sam popelnilem blad przy zaokraglaniu. Otoz problemem
    moim bylo postapienie z fantem, gdy koncowka wynosi 50gr. Mialem pisac
    na grupe z pytaniem, ale jednak wpierw wpisalem w google i mam odpowiedz:
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/16784672,korzyst
    ne-zaokraglenie-podatku-belki.html
    Reasumujac: przy problemie 50 gr zaokraglamy w gore, a nie z czesto
    spotykana w matematyce praktyka do 'najblizszej parzystej'.

    Piotr Sawinski

  • 48. Data: 2008-12-06 20:50:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    Piotr Sawinski pisze:
    > Reasumujac: przy problemie 50 gr zaokraglamy w gore, a nie z czesto
    > spotykana w matematyce praktyka do 'najblizszej parzystej'.

    Gdzie spotkałeś taką praktykę?
    W przedszkolu? :)

    --
    Pete

  • 49. Data: 2008-12-06 21:22:42
    Od: Piotr Sawinski <p...@i...pl>

    Pete wrote:

    > Gdzie spotkałeś taką praktykę?
    > W przedszkolu? :)

    Akurat nie w przedszkolu. Sadze, ze argument statystyczny niewiele tu
    znaczy, ale nie spotkalem sie jeszcze w praktyce z zaokraglaniem, ze
    przy 0.5 obowiazkowo w gore. Zaokraglam czesto, prawie zawsze
    automatycznie (programy komputerowe) i na szybko zbadalem funkcje Round
    w Delphi (w wyniku dostaje round-to-even) oraz funkcje Round w
    Mathematica (rowniez round-to-even w wyniku). Ot i tak z ciekawoscia
    teraz podchodze do tego zaokraglania podatku przy 50gr w gore:)

    Piotr Sawinski

  • 50. Data: 2008-12-06 21:25:05
    Od: Piotr Sawinski <p...@i...pl>

    Pete wrote:

    > Gdzie spotkałeś taką praktykę?
    > W przedszkolu? :)

    Ot, i nawet czytam w wikipedii (rowniez nie jakis wyznacznik
    wszystkiego, ale mozna sie podeprzec):
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rounding
    i podaja ze inna nazwa metody Round-to-even jest bankers' rounding...

    Piotr Sawinski