  • 31. Data: 2008-11-27 09:37:43
    Temat: Re: 10% na 10 dni
    Od: "Józef Gołaś" <j...@g...pl>

    Szymon <n...@o...pl> napisał(a):

    > Lokata nieodnawialna musi zejsc w dzien roboczy, bo jesli zakonczy Ci sie
    > np. w sobote to i tak do poniedzialku nie splynie na konto, z ktorego
    > wyslales. Czyli jestes w tyl. Stad pt,pn i wt, by lokata REALNIE trwala 10
    > dni,a nie 11 czy 12.
    >
    > Policzylem tak: 10%/36,5 by wyliczyc procent dzienny. Z 2850 bedzie to
    > 7,81zl odsetek. Podatek od nich to 1,48, czyli 1zl po zaokragleniu.
    > Dostajesz zatem 6,81zl. Realne oprocentowanie netto wychodzi mi 8,72% i dla
    > tej kwoty jest najwyzsze.
    >
    > Jesli nie popelnilem bledu w obliczeniach to pakiety po 2850 powinny sie
> [...]
    chyba jednak popełniłes błąd - bo tak skoro 7,81 zł odsetek to podstawą do
    obliczenia jest 8 zł a podatek od 8 zł wyniesie 1,52 czyli 2 zł stąd odsetek
    dostaniesz 5,81 czyli rentownośc inwestycji tylko 7,44

  • 32. Data: 2008-11-27 09:38:50
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    OK, wiec poprawka. 2700zl pasuje?

  • 33. Data: 2008-11-27 11:05:05
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 07:35:25 +0100, Piotrek napisał(a):

    > Przelew jest darmowy.

    Jest to gdzieś na piśmie? Bo nie mogę znaleźć.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 34. Data: 2008-11-27 11:27:45
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 00:33:07 -0800 (PST), k...@o...pl napisał(a):

    > Przy obliczaniu podatku belki stosuje się podwójne zaokrąglanie:
    > Liczymy należne odsetki, wynik zaokrąglamy do pełnych złotych,
    > od tej kwoty liczymy 19% podatku, który także zaokrąglamy do pełnych
    > złotych.

    Ale istotne jest pytanie, czy Bank Pocztowy faktycznie w ten sposób
    nalicza belkowiznę?
    Wiem, że mBank tak nalicza, ale spotkałem się też (już nie pamiętam w
    którym banku) z takim naliczaniem belkowizny, gdzie tylko kwotę podatku
    zaokrąglano do pełnych PLN.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 35. Data: 2008-11-27 11:27:57
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > Wiem, że mBank tak nalicza, ale spotkałem się też (już nie pamiętam w
    > którym banku) z takim naliczaniem belkowizny, gdzie tylko kwotę podatku

    szczegolnie, ze podaja orientacyjna kwote zwrotu przy skladaniu wniosku i
    nijak nie pokrywa mi sie ona z wyliczeniami.

  • 36. Data: 2008-11-27 12:26:28
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 12:27:57 +0100, Szymon napisał(a):

    > szczegolnie, ze podaja orientacyjna kwote zwrotu przy skladaniu wniosku i
    > nijak nie pokrywa mi sie ona z wyliczeniami.

    W związku z tym, nasuwa się następne pytanie:
    Jak w przypadku lokaty odnawialnej sprawdzić kwotę faktycznie
    naliczonych odsetek?
    Czy da się to jakoś zrobić on-line?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 37. Data: 2008-11-27 12:38:41
    Od: Piotrek <p...@n...pl>

    Chris pisze:

    > Jest to gdzieś na piśmie? Bo nie mogę znaleźć.

    Tabela Opłat i Prowizji:
    http://www.pocztowy.pl/pdf/taryfa_detal.pdf

    Część A, Rozdział 4, pkt 2.1, lit.c ;)

    Piotrek

  • 38. Data: 2008-11-27 13:41:57
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Jak w przypadku lokaty odnawialnej sprawdzić kwotę faktycznie
    > naliczonych odsetek?
    > Czy da się to jakoś zrobić on-line?

    Nie. Co wiecej poziom ich infolinii jest zastraszajacy, a emailowo sie nic
    nie dowiesz, bo... odsylaja na infolinie. Dlatego ja zakladam sobie testowo
    juz jutro, ale bez odnowienia. Podejrzewam, ze sporo mozna stracic przy
    opcji odnowienia.

  • 39. Data: 2008-11-28 11:42:10
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 14:41:57 +0100, Szymon napisał(a):

    > Nie. Co wiecej poziom ich infolinii jest zastraszajacy, a emailowo sie nic
    > nie dowiesz, bo... odsylaja na infolinie.

    Wiszę na telefonie już trzy kwadranse i nikt na infolinii się nie
    zgłasza!
    Strach pomyśleć, jak może wyglądać składanie reklamacji!

    > Dlatego ja zakladam sobie testowo
    > juz jutro, ale bez odnowienia. Podejrzewam, ze sporo mozna stracic przy
    > opcji odnowienia.

    Wczoraj założyłem jedną lokatę z odnowieniem (koniec wypadał w
    niedzielę), dzisiaj chciałem założyć drugą, bez odnowienia, dla
    przetestowania sposobu naliczania odsetek.
    Niestety, nie wiem jak tym razem wypełnić formularz, co wpisać w rubryce
    "Czy masz już w Banku Pocztowym rachunek terminowych lokat
    oszczędnościowych?".
    Bo czy lokata to jest to samo co rachunek terminowych lokat
    oszczędnościowych?
    Z tekstu na drugiej stronie wniosku można by sądzić, że tak, ale w
    sposób jednoznaczny nigdzie nie jest to stwierdzone.
    Co więcej, zakładając, że nawet to jest to samo, to co mam wpisać jako
    numer mojej umowy rachunku terminowych lokat oszczędnościowych?
    Na wniosku mam numer o formacie zgodnym z podanym w systemie pomocy, ale
    na dokumencie jest on wyraźnie nazwany *numerem wniosku*, a nie numerem
    umowy!
    Właśnie chciałem te sprawy wyjaśnić na infolinii, ale tam najwyraźniej
    nie ma nawet żywej duszy!
    Jak na razie, zakładanie następnej lokaty sobie odpuszczam.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 40. Data: 2008-11-28 22:16:22
    Od: Piotrek <p...@n...pl>

    Chris pisze:
> [...]
    > Na wniosku mam numer o formacie zgodnym z podanym w systemie pomocy, ale
    > na dokumencie jest on wyraźnie nazwany *numerem wniosku*, a nie numerem

    To może ja odpowiem :-)
    Numer wniosku nie jest numerem umowy. Umowa (bo lokaty są zakładane i
    prowadzone w jej ramach) zostanie dostarczona wraz z potwierdzeniem
    założenia pierwszej lokaty.

    Piotrek