  • 51. Data: 2008-12-06 21:39:14
    Temat: Re: 10% na 10 dni
    Od: k...@o...pl

    On 6 Gru, 22:22, Piotr Sawinski <p...@i...pl> wrote:
    >Ot i tak z ciekawoscia
    > teraz podchodze do tego zaokraglania podatku przy 50gr w gore:)
    Zależy gdzie, generalnie "zwykłe" zaokrąglanie jest bardziej
    rozpowszechnione (prostsze?)
    Drugie wskazane jest zwłaszcza przy podwójnym zaokrąglaniu(belka), ale
    jak widać nie jest(?)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rounding

  • 52. Data: 2008-12-07 00:39:38
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 06 Dec 2008 22:22:42 +0100, Piotr Sawinski napisał(a):

    > Akurat nie w przedszkolu. Sadze, ze argument statystyczny niewiele tu
    > znaczy, ale nie spotkalem sie jeszcze w praktyce z zaokraglaniem, ze
    > przy 0.5 obowiazkowo w gore.

    Bo zaokrąglanie 0,5 obowiązkowo w górę, jest wynalazkiem naszego
    fiskusa.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 53. Data: 2008-12-07 10:38:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Bo zaokrąglanie 0,5 obowiązkowo w górę, jest wynalazkiem naszego
    > fiskusa.
    Oj, chyba nie, mnie tak uczyli w podstawówce na przykład.
    KJ

  • 54. Data: 2008-12-07 13:44:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    Piotr Sawinski pisze:

    > Ot, i nawet czytam w wikipedii (rowniez nie jakis wyznacznik
    > wszystkiego, ale mozna sie podeprzec):
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Rounding
    > i podaja ze inna nazwa metody Round-to-even jest bankers' rounding...

    Nooo, bankowość ma tyle wspólnego z matematyką, co...
    Jak w dowcipie o rozdawanych rowerach na placu Czerwonym w Moskwie.

    Nie często, ale od czasu do czasu i nie w matematyce ale w finansach.
    :)

    --
    Pete