  • 1. Data: 2005-04-30 17:55:56
    Temat: 1% dla OPP a data operacji / księgowania
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    To piszę ja, jeden z tych OPKCnOD (Okropnych Podatników Którzy Czekają na
    Ostatni Dzień), dopiero teraz zabieram się za roczne rozlicznie PIT.

    Zgodnie z objaśnieniami do PIT wpłata 1% na rzecz OPP musi być dokonana:
    [...] w terminie od 1 stycznia 2005 r. do dnia złożenia zeznania za 2004 r., nie
    później jednak niż do dnia 30 kwietnia 2005 r., [...]

    No i zastanawiam się czy istotna jest data operacji czy też dzień obciążenia
    rachunku bankowego podatnika (tak jak dla zobowiązań podatkowych i ZUS) ?

    Choć wydaje mi się że zarówno w mBank jak i VW zlecony dziś i na dziś przelew
    zewnętrzny będzie miał dzisiejszą datę zarówno operacji jak i księgowania.
    Czyli bez względu na interpretację daty powinno być bez zastrzeżeń ze strony US
    ?

    TomekD

  • 2. Data: 2005-05-01 06:47:00
    Temat: Re: 1% dla OPP a data operacji / księgowania
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisała:

> [...]
    >Czyli bez względu na interpretację daty powinno być bez zastrzeżeń ze strony US
    Będzie prawdopodobnie miał poniedziałkową datę, ale to nie szkodzi, bo w
    tym roku masz czas do 2 maja (ponieważ 30 kwietnia to sobota)

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2005-05-01 16:55:33
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 30 Apr 2005 19:55:56 +0200, w <d50grc$ck1$1@news.onet.pl>, "TomekD"
    <t...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Choć wydaje mi się że zarówno w mBank jak i VW zlecony dziś i na dziś przelew
    > zewnętrzny będzie miał dzisiejszą datę zarówno operacji jak i księgowania.

    W VW data zlecenia -- i nawet prawie od razu będziesz mógł sobie wydrukować
    potwierdzenie :)