eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Płatności cyfrowe. Szybko, wygodnie, ale czy zawsze bezpiecznie?

Płatności cyfrowe. Szybko, wygodnie, ale czy zawsze bezpiecznie?

2017-12-07 09:49

Płatności cyfrowe. Szybko, wygodnie, ale czy zawsze bezpiecznie?

Płatność telefonem © bnenin - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Płatności cyfrowe powszednieją. Z najnowszej edycji Digital Payments Study wynika, że z portfeli elektronicznych, usług umożliwiających zapisanie danych karty w sklepie internetowym czy płatności z użyciem smartfona skorzystało już 2/3 Polaków. Okazuje się również, że coraz mniejsze zastrzeżenia wzbudza w nas bezpieczeństwo nowoczesnych metod płatności. Obawy w tej kwestii formułuje obecnie 59% (63% w 2016), spośród których połowa deklaruje, że czułaby się bezpieczniej mając pewność, że używane do płatności dane nie dostaną się niepowołane ręce.
Płatności cyfrowe nie tylko - jak już wspomniano we wstępie - powszednieją, ale i ewoluują. W tym roku wdrożenia w naszym kraju doczekała się Visa Checkout – rozwiązanie, które ma ułatwiać płatności online wykonywane z poziomu dowolnego urządzenia, w tym także mobilnego. Rozwój objął również płatności mobilne – w minionym roku kilka rodzimych instytucji umożliwiło użytkownikom kart Visa korzystanie z aplikacji Android Pay. Najświeższa edycja Digital Payments Study wskazuje również na wzrost pozytywnych opinii odnośnie wygody używania płatności cyfrowych - prawie dwie trzecie badanych (62%) uważa, że przebiegają one sprawniej niż przed rokiem.
„Mamy świadomość tego, że wygoda płatności cyfrowych jest dla użytkowników niezwykle ważna, ale równocześnie zdajemy sobie sprawę, iż potrzebują oni pewności co do ich bezpieczeństwa. Wdrażana w Polsce na szeroką skalę tokenizacja Visa oraz udostępnienie usługi Visa Checkout zwiększa bezpieczeństwo płatności – niezależnie od tego, czy mówimy o płaceniu zbliżeniowo za pomocą smartfona, czy dokonywaniu zakupów online” – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. „Rozwiązania Visa zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa płatności cyfrowych przy jednoczesnym dbaniu o ich szybkość oraz o wygodę konsumentów” – dodaje.

Tokenizacja Visa czuwa nad bezpieczeństwem mobilnych płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem Android Pay, wdrożonego już w Polsce przez Bank Zachodni WBK, eurobank, mBank i Nest Bank, a także nad takimi płatnościami w ramach rozwiązania własnego Banku Millennium. Dzięki tokenizacji wrażliwe dane karty Visa pozostają niedostępne w procesie przetwarzania danych transakcji – zastępuje je token płatniczy, czyli specjalny identyfikator złożony z ciągu cyfr. Ponad połowa badanych (55%) stwierdziła, że szyfrowanie danych dałoby im poczucie bezpieczeństwa.

fot. mat. prasowe

Konsumenci wybierają płatności cyfrowe

Spada odsetek badanych, dla których bariera w dokonywaniu płatności cyfrowych jest obawa o ich bezpieczeństwo.


W ramach badania Digital Payments Study zapytano również konsumentów o ich stosunek do udostępniania danych płatniczych stronom trzecim – aż 82% konsumentów ma przed tym obawy. Rozwiązaniem, dzięki któremu mogą czuć się bezpiecznie, jest Visa Checkout. W usłudze swoją kartę użytkownik zapisuje tylko raz, podczas rejestracji – następnie płaci za zakupy w sklepach online już tylko przy pomocy podania loginu i hasła do Visa Checkout. Dane karty nie są udostępniane sklepowi, w którym konsument dokonuje zakupów, a nad bezpieczeństwem transakcji czuwa wielopoziomowy system zabezpieczeń wykorzystujący m.in. usługę 3D-Secure.
„Obserwujemy obecnie globalny proces przechodzenia z technologii analogowych do technologii cyfrowych. Kształtując przyszłość handlu nieustannie dbamy o to – wykorzystując innowacje, technologię i doświadczenie najlepszych specjalistów – aby system płatniczy Visa był jak najlepiej zabezpieczony, zapewniając konsumentom swobodny dostęp do szybkich wygodnych i bezpiecznych płatności cyfrowych z dowolnego miejsca na świecie” – podsumowuje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.

Informacje o badaniu
Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visa przez agencję Populus w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach: Austrii, Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Niemczech, Norwegii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Liczebność próby: 42 308 konsumentów, średnio ok. 2 tys. na kraj.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.