  • 11. Data: 2021-12-15 09:32:00
    Temat: Re: polski ład a kredyty?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > A do tej pory im nie przeszkadzało?

    to już zalezało od banku, każdy określał jaki % przychodu będzie liczony
    jako dochód (przy ryczałcie), ale pierwszy powiedział, że ryczałtowców
    oficjalnie (okresowo?) nie chce + tych co zmienią formę rozliczeń np. z
    kpir na ryczałt

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 12. Data: 2021-12-15 09:32:52
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 08:10, J.F. pisze:

    > A do tej pory traktowali lagodniej?
    > No ajk widac - ING jakos lagodniej.
    >
    > J.

    do tej pory ryczałtowcy mogli się ubiegać o kredyt chociaż słabo ich
    banki (za wyjątkiem dwóch) liczyły

    a teraz ING już ich nie chce...

  • 13. Data: 2021-12-15 09:34:53
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Oj tak, i jak miło mówić paniom z banku, co proponują konsolidacyjne, że się nie ma
    żadnych długów :)
    > Albo brać kredyt po to tylko, by na nim zarobić - bez ryzyka inwestycji, koszty
    kredytu max. 50zł a dostajesz 500zł w bonach do biedronka - to są już wisienki level
    2 :D

    albo telefon od znajomej z banku: "przyjdź, dostaniesz kredyt...za darmo"

    2000 zł na 12 m-cy, rata 166,66 zł
    byłem, dostałem, spłaciłem, a kasa trafiła na lokatę czy jakiś fundusz,
    w każdym razie zarobiłem na tym jeszcze ;-)

  • 14. Data: 2021-12-15 09:36:08
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 01:35, PiteR pisze:

    > oj tak

    i raty 0%, im wyższa inflacja tym bardziej cieszą ;-)
    oczywiście wcześniej risercz czy gdzieć taniej nie ma i te 0% to już
    wliczone w cenę...

  • 15. Data: 2021-12-15 13:32:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 15 grudnia 2021 o 09:32:53 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    > do tej pory ryczałtowcy mogli się ubiegać o kredyt chociaż słabo ich
    > banki (za wyjątkiem dwóch) liczyły
    >
    > a teraz ING już ich nie chce...

    A ING był do tej pory wśród tych dwóch, co lepiej liczyły, czy wśród tych, co gorzej?

  • 16. Data: 2021-12-15 13:40:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 15 grudnia 2021 o 09:36:13 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    > i raty 0%, im wyższa inflacja tym bardziej cieszą ;-)
    > oczywiście wcześniej risercz czy gdzieć taniej nie ma i te 0% to już
    > wliczone w cenę...

    Przez jakiś czas miałem na KK citka 2% - ale 2% to jednak nie 0%.
    Ale nie znajdziesz "rat 0%" nigdzie, gdzie nie jest to wliczone w cenę. I to również
    dla tych, co kupują bez tych rat.
    Niby nie problem, bo przecież telewizora czy pralki nie kupuje się wchodząc z ulicy
    (choć pralka to jest towar pierwszej potrzeby i jak się popsuje to jednak jest
    problem i alarm, żeby za 2 dni nowa była) - choćby przez kłopot z transportem.
    Ale i tak to wkurzające, jak czegoś nagle potrzebujesz i tylko to zamawianie przez
    tzw. internet i czekanie na kuriera... Choć jechanie swoim samochodem to podobna
    strata czasu.
    Dziś byłem oddawać krew - mogłem iść jutro na Saską, bo mają dawać choinki, ale po
    pierwsze już w poniedziałek kupiłem, po drugie będzie dziki tłum ludzi, jak to zwykle
    w czwartek, po trzecie liczba choinek ograniczona, a po czwarte musiałbym ją wieźć z
    Saskiej do domu (a już wystarczyło mi wożenie autobusem z obi - ale kupiłem za 40zł
    taką wyższą niż do sufitu, czubek się zagina ;) - i pani pielęgniarka mi się
    skarżyła, że dzisiaj jestem już 80-ty (ok. 11), a w centrum zdrowia dziecka dopiero
    17 było - a różnicy w premiach nie ma.
    Jak wychodziłem, to ten, co się akurat rejestrował, pytał, gdzie oddanie zajmuje
    najmniej czasu - dostał odpowiedź, że w CZD - ale to jednak nie jest żadna
    oszczędność ;>

  • 17. Data: 2021-12-15 13:44:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 15 grudnia 2021 o 09:34:55 UTC+1 Robert_DF napisał(a):
> [...]
    > byłem, dostałem, spłaciłem, a kasa trafiła na lokatę czy jakiś fundusz,
    > w każdym razie zarobiłem na tym jeszcze ;-)

    No, przynajmniej te 8 groszy - chyba że ostatnia rata była wyższa ;>
    citi dzwoni z kredytami, ja ich grilluję, że chętnie, ale z prowizją 0% (nie mam
    zamiaru obstawiać i potem ryzykować, że będą kłopoty ze zwrotem prowizji - choć
    oczywiście kredyt na 60 miesięcy, a ostatnio chyba nawet na 96 był, mam zamiar
    zwrócić po max. dwóch), bez "opłaty operacyjnej" (to jest dopiero zdzierstwo w citku)
    - oraz z kodami do biedronka, bo promocja trwa.
    Raz tak się udało w maju 2020, teraz się tłumaczą mętnie, że to byłoby "połączenie
    promocji". Ale poczekamy ;> Ostatnio się zgapiłem, bo dzwonili 30 listopada, że
    prowizja 0%, ale już ostatni dzień - i zapomniałem zapytać, czy da się dołączyć kody
    (wtedy też się tak udało właśnie na koniec miesiąca).

  • 18. Data: 2021-12-15 14:51:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-14, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

    > ING właśnie ogłosił, od 1.02.2022
    >
    > 1. Wydłużymy okres, za jaki obliczymy dochód z działalności gospodarczej
    > z 12 na 24 miesiące
    > 2. Nie będziemy akceptować dochodów z firm rozliczających się na karcie
    > podatkowej i ryczałcie.
    > 3. Nie będziemy akceptować dochodów z działalności gospodarczej, w
    > której w badanym okresie, tj. w roku 2020 lub 2021 zmieniła się forma
    > opodatkowania

    No ale podają jakieś uzasadnienie?
    Tak dobrowolnie rezygnują z bardziej dochodowych (bogatych) klientów?
    Bo przecież to nie ze skali ludzie będą uciekać w ryczałt, tylko z
    liniówek. Czyli Ci lepiej zarabiający.

    Nie ogarniam tej ich logiki :)

    Poza tym koszty można dla VATowców policzyć, wystarczy dostarczyć
    ewidencję zakupów i sprzedaży VAT. Jak się chce oczywiście.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 19. Data: 2021-12-15 14:55:12
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-15, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > jako dochód (przy ryczałcie), ale pierwszy powiedział, że ryczałtowców
    > oficjalnie (okresowo?) nie chce + tych co zmienią formę rozliczeń np. z

    Ale czym innym jest ryczałt na usługach, a czym innym ryczałt na handlu.
    Serio, banki ryczałtowców usługowych, praktycznie bez kosztów (no bo np.
    jedynym kosztem to jest księgowość) będą traktować tak z buta?

    To sobie ładny kawałek tortu odkroją, nie ma co. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2021-12-15 14:57:39
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 14:55, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > jedynym kosztem to jest księgowość) będą traktować tak z buta?
    >
    > To sobie ładny kawałek tortu odkroją, nie ma co. :)

    tak, ale to się już dzieje i nie ma znaczenia co to dokładnie za ryczałt
    czy 3 czy np. 17%

    jesteś ryczałtowcem? no to masz problem ze zdolnością (w większości
    przypadków)